KESKUSTELUT > RISTIKOT > SUDOKU GRAND MASTERS KILLER SUDOKUT

11847. Sudoku Grand Masters Killer Sudokut

Koukussa3.1.2025 klo 16:18
Olen täysin koukuttunut Sudoku Grand Masters -lehden killer sudokuihin. Olen yrittänyt etsiä vastaavia tuloksetta, ja tuntuu haaskaukselta ostaa lehti vain takasivujen killer sudokujen vuoksi. Mistä löytäisin vastaavia oikeasti haastetta tarjoavia killer sudokuja? Eli tuollaisia, missä ei ole yhtään numeroa valmiina.
2. lapatossu3.1.2025 klo 17:13
Minulla on puhelimessa GooglePlaystä ladattu äppi "Killer Sudoku". Sen vaikein taso on juuri tuota toivomaasi laatua.
Itse pelaan vähintään yhden sellaisen kerran joka päivä. Pieni testi, että aivot toimii vielä ;)
3. Jukkis3.1.2025 klo 18:54
Olin että "Hä, sudoku, jossa ei yhtään numeroa valmiina, aika monta ratkaisua, mikä järki?"

Mutta vissiin kyse on jostain tällaisesta:
https://www.gmpuzzles.com/images/puzzles2021/21110 7-KillerSudoku-YGoExtra.png
4. Entinen3.1.2025 klo 19:41
Tämä sivusto on monenlaisten, kuhunkin kategoriaan päivittäin vaihtuvan älytehtävän aarreaitta, ja killer sudokujakin löytyy ainakin kolmella eri vaikeusasteella (myös arkistosta (Archive) löytyy ratkottavaksi kunkin päivän tehtävä vuodesta 2005 alkaen).

https://puzzlemadness.co.uk/killersudoku/medium
5. iso S4.1.2025 klo 11:39
Eikö killereiden puutteessa toimi jonkinlaisena laihana lohtuna evil? Iltiksessä julkaistaan tiistaisin evil sudoku, joka on ainakin minulle ratkaisematonta tasoa. No, sehän ei ole kovin kummoinen mittapuu. Tässä esimerkiksi 17.12.2024 julkaistu (X = tyhjä ruutu):

XXXXXXX3X
X148XX9X5
5XXXX9XXX
X3XX4XXX6
XX8XXX4XX
6XXX8XX5X
XXX9XXXX1
8X7XX369X
X2XXXXXXX

Näissä ilmeisesti vaaditaan normaali-ihmisen ulottumattomissa olevia korkeamman matematiikan päättelysääntöjä; X-wing, Y-wing ja vielä niitäkin pirullisempia.
6. Koukussa4.1.2025 klo 17:32
Kiitos Entinen. Tuolta puzzlemadness-sivustolta löytyi todellakin sitä kaipaamaani haastetta. Hard-tason sudokun parissa vierähti tovi jos toinenkin. Välillä jo epätoivo hiipi, mutta kyllä se sieltä lopulta taittui. Hard-taso taitaa jäädä viikonloppuherkutteluksi, mutta noita medium-tason tehtäviä ratkoo kevyempänä aivojumppana.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *