KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 21.-22.12.2024

11832. IS Viikonloppu 21.-22.12.2024

Ylläpito20.12.2024 klo 09:02
Huomenna Teemun ja Heikin 2½. Muuten perinteiset tekijät.
2. Elva22.12.2024 klo 09:34
Kiva kovis, sopi hyvin kiireiden keskelle. Alaosa sujui mukavalla vauhdilla, yläosa oli haastavampi. luoteisnurkka työläin.

Minulta jäi ymmärtämättä kaksi ratkaisusanaa, joiden vihjeet sattumoisin ovat samassa ruudussa. Täytyy niitä vielä funtsia, vaikkakin uskon ratkaisujen olevan oikein
3. Elva22.12.2024 klo 09:43
Nyt ratkesi vaakasana, vielä pystysana mietittävänä.
4. PM22.12.2024 klo 11:44
Koviksen ratkoin eilen. Onnistuin siinä melko lyhyessä ajassa, annetun vaikeusasteen raameissa. Pääkuvan ilmaisut alkoivat avautua jo ratkonnan varhaisessa vaiheessa risteävien tuen ollessa vielä varsin vähäinen, usein ainakin minulla enemmän risteäviä siihen tarvitaan. Nyt lähdetietojakin tuli tarpeelliseksi katsoa vasta raha-vihjeen kohdalla lounaassa, joka alueena täyttyi viimeisenä.
5. happonen22.12.2024 klo 11:53
Kesti hetken päästä toden teolla alkuun, hajanaisia sanoja sieltä täältä sain kiinni. Mutta kuten PMllä niin pääkuvan idea alkoi avautua aika pian, tosin laitoin ensin sanat päittäin väärille riveille. Sitten ratkonta vyöryikin aika nopeasti loppuun asti. Taas kerran tasapainoinen ja laadukas kokonaisuus. Ei jäänyt mitään epäselvää.
6. isoäiti22.12.2024 klo 12:24
Kovis, piilis ja tavis ratkesivat sujuvasti muiden puuhien lomassa. Oikein sopivat tehtävät helppoudessaan tähän viikonloppuun, kiitos!
7. Elva22.12.2024 klo 13:07
(2.), taisi se pystysanakin ratketa.
8. Jiikoo22.12.2024 klo 13:40
Kävin Kovikseen käsiksi vasta tänään. Minulle olisi käynyt hyvinkin kolmosesta, mutta näin julkaisua seuraavana päivänä homma kävi kainalosauvojen varassa kakkostason tahtiin. Itsetuntohan moisesta meiningistä tietenkin kärsii.
9. Kuju25.12.2024 klo 17:52
Kyllä tämänkertainen kovis oli helpompi kuin pitkään aikaan. Ei ainakaan yli kakspuolikasta.
10. Ritu28.12.2024 klo 16:54
Minä se aina vaan huomaan ristikoita ratkoessani itsestäni uusia puolia. Perinteiset kuvaristikot ovat omien mieltymysteni kärjessä. Usein niiden hauskalla tai muutoin taitavasti luodulla ulkoasulla on ristikkokärpäsen puraiseva vaikutus. Se viettelee ristikoihin langenneen tarttumaan ristikoihin yhä uudestaan.

Ja nyt se uusi löytämäni puoli itsestäni. Ratkoin Lauri Kultin laatiman taviksen kuten olen niin monet kerrat ennenkin ratkonut.
Tällä kertaa koin että kuvitusta oli liikaa, vaikkei kuva tai piirrosvihjeitä ollut kuin yhdeksän kappaletta!

Yleensähän Kultin taviksissa ei paljoa piirrosvihjeitä ole tai niitä ei ole ollut ollenkaan. Sanastollisesti tämä laatija selvästi pyrkii hyvään, mutta näin ratkojan näkövinkkelistä priimaa on kuitenkin pukannut.

Tästä vähäpiirroksisesta taviksesta on tullut minulle selvästi pyhä asia, sitä älköön liioilla kuvilla pilattako :).
11. Lauri Kultti28.12.2024 klo 19:15
Ritu, älä huoli, Tavis tulee jatkossakin olemaan melko vähän kuvitettu. Välillä minusta vain tuntuu, että kuvituksen puute on ongelma. Mutta enpä aio kokea näin enää tämän jälkeen!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *