KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 20.-23.6.2024

11592. IS Viikonloppu 20.-23.6.2024

Ylläpito19.6.2024 klo 21:24
Huomenna Ilmo Juhani Liljeroosin ja Heli Kärkkäisen kolme miikka. Piilosana Parkkiselta.
2. Joutilas20.6.2024 klo 14:34
Ristikossa oli monta paikkaa päästä helpohkosti alkuun. Siniset olivat hauskat, vaikkakin muutamilla avuilla melko pian arvattavissa. Oikean alakulman tyttöjen kanssa peuhatessa aivot menivät vanhalta umpisolmuun, kuten joskus tosielämässäkin on käynyt. Uskoisin silti ratkoneeni oikein. Oikein hyvä, ettei hakuteoksia tarvittu, paitsi yhden minulle tuntemattoman ratkaisun tarkistin jälkikäteen. Monipuolinen ja antoisa laatimus; tarkkanakin piti olla.
Kiitokset koko poppoolle!
3. Owlie22.6.2024 klo 17:21
Se on täytetty. Siis kovis. Vieläpä itse ymmärretty.
Jäi virheillekin tilaa.

Laatijat ansaitsevat sulimmat kiitokset !
4. Kuju22.6.2024 klo 21:20
Oli kyllä vähintään täyskolmonen. Kymmenen tuntia ennen kuin viimeinen kirjain paikallaan. Eikä se aloittaminenkaan helppoa ollut.
5. Maikku23.6.2024 klo 19:07
Kyllä se varmaan kolmonen on. Minun aivosolut eivät suostuneet ymmärtämään muutamia vihjeitä, jotka huippuratkojille olivat arkipäivää. Pääasia, että numero ruudut tulivat toivottavasti oikein.
Tänään vasta tätä aloitin ja iltapäivällä siirryin Siilankorvan koko aukeamaan, jota kaikki eivät ole ilmeisesti edes huomanneet, kun yhtään kommenttia ei ole tullut. Minua ainakin tonni kiinnostaa tuli tai ei
6. Elva23.6.2024 klo 21:34
Ihana Ilmo Juhani on aina ollut suosikkejani, eikä pettänyt tälläkään kertaa. Oli mielestäni haastavampi kuin Kuvalehden juhannusnumerossa, vaikkakin nyt luokiteltu kolme miikaksi.

Oikea laita oli tässäkin hankalin, varsinkin kun olin yleistiedoistani liian itsevarma. Mainiot siniset ja runsaasti hienoja vihjeitä. Vielä on keskellä alhaalla ristikkäiset sanat, joiden vihjeitä en täysin ymmärrä, vaikka uskonkin ratkaisuni oikeaksi. Täytynee funtsia lisää.

Tavis oli myös vallan mainio. Parkkisen piilis sujui ongelmitta.
7. Jaska24.6.2024 klo 12:42
Trio IJL todisti jälleen kerran, että sen osalta kokkiolettama ei ilmoisna ikinä ole paikkaansa pitänyt. Tosin on hieman kiusallista, että en tohdi nyt käyttää napakympillä vuoden kärkeen singahtavista sinisistä niitä osuvimmin kuvaavaa adjektiivia.

Sitä vastoin en voi valittaa ristikon liiallisesta vaikeudesta. Sattumasatoinen salamastartti lounaasta auttoi 2½-haarukan alkupäähän osuvaan loppuaikaan. Jo lopullisesti lysähtäneeksi luulemani ratkontaryhti koheni kummasti.
8. Jaska24.6.2024 klo 13:56
Eiku kaakosta tapahtui startti.
9. happonen24.6.2024 klo 14:57
Oikein mukavasti meni tunti tätä askarrellessa aattona. Ei erityisen hankala ja sinisten syvin olemus avautui varsin pian, ehkä vähän turhankin ilmeinen oli tämä sanaleikki. Tilanteeseen ja jussin tunnelmaan oikein sopiva ristikko kyllä. Kiitokset tekijöille. Ja vielä erikseen kiitän siitä, että aiemmin IJL:n ristikkoja vaivannut leffatrivia on viime aikoina ollut aika vähäistä tai jopa olematonta!
10. Mumma25.6.2024 klo 11:33
Mainio ristikko. Laatijoille kiitokset, ettei tarvinnut googlata vuosikymmenien takaisia urheilijoita ja filmitähtiä. Joule-vihjeen oivaltamiseen tarvittiin mukaan kolmaskin sukupolvi!
11. Kaarina O27.6.2024 klo 13:47
Varmaan väärä sivu asialleni, mutta ihmetyttää, kun IS ilmoittaa viestin hinnaksi 1.19e (vähän aikaa sitten 0.99e), mutta viimeisin Elisan laskuni peri 1.90e viestiltä. Syyttävät Iltistä. Missä mättää!?
12. Ylläpito27.6.2024 klo 18:07
Iltiksessä olisivat kiinnostuneita kuulemaan tarkemmin, manta(piste)kasula(ät)iltasanomat(piste)fi tsekkaisi numerosi perusteella asian.
13. Pipsa28.6.2024 klo 10:34
Kirjoitin toukokuun alussa tänne samasta asiasta kuin Kaarina O. Kukaan ei kommentoinut.
14.5 soitin sitten Iltikseen, sanoivat, että 1,19€ näyttäisi viestin hinta olevan.
Soitin Elisan asiakaspalveluun, jossa tehtiin jokin kiistoilmoitus tekstiviestien osalta.

Kuukauteen ei kuulunut mitään, menin Elisan liikkeeseen. Siellä asiakaspalvelija sanoi täyttäneensä toisenlaisen lomakkeen. Noin puolitoista viikkoa kului ja sain vähentää laskustani huhti-toukokuun osalta n. 44€. En jaksanut katsoa jäikö lähetettyjen viestien hinnaksi 1,19€.

Olen seurannut tämän kuukauden laskuni kehittymistä. Aluksi meni 1,90€, välissä jokunen 0,95€, viimeisimpien hinta 1,20€.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä osuus on tuolla ARENA MESSAGING OY:llä , joka mainitaan maksun saajaksi.

Itse olen siis Elisan asiakas, mitenkähän Telialla ja Dna:lla laskutetaan ?

Olisikohan asiaa kuluttaja-asiamiehelle ?
14. Ylläpito28.6.2024 klo 12:22
Pipsa, Manta pyytää myös sinun yhteytietojasi.
15. Mie28.6.2024 klo 14:27
Ihan kiva ristikko mutta hieman liian helppo.
16. Kuju28.6.2024 klo 14:28
Minulta Telia veloittaa 96 senttiä per viesti. Saajana myös "Arena Messaging"
17. ++juh28.6.2024 klo 14:51
Telian laskun loppusummaan lienee kuitenkin lisätty 24 % alv.
18. Amadeus28.6.2024 klo 18:11
Olen täysin happosen linjoilla pääkuvista johdetuissa sanoissa. Kaikkia sanoja ei tarvinnut kunnolla pohtia. Hauskat sanat tiimi tosin ristikkoon laittoi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *