KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 10.-11.8.2024

11636. IS Viikonloppu 10.-11.8.2024

Ylläpito9.8.2024 klo 07:36
Huomenna Arto Kuivasen kakspuolkovis ja Antti Parkkisen piilis.
2. Joutilas10.8.2024 klo 12:43
Laatija jo eräässä puhekuplassa arvioikin vaikeusasteen, mutta tarkennan vielä ratkojan näkökulmasta asian; 2- on minun arvioni. Se ei suinkaan tarkoita, että ristikko olisi huono. Oikein mukava tätä oli ratkoa. Muutama vähän pahempi vihjekin oli, ellei ole po. kohteisiin törmännyt. Yksi nimi piti tarkistaa ratkaisusta ja sieltähän pelmahtikin esiin jo unohtamani henkilö. Kiitokset!
3. Mie10.8.2024 klo 16:14
Kai sitä on kehittynyt ratkojana tässä vuosien varrella kun kakspuoloset usein hiukan liian helppoja ja kolmemiikat ja täyskolmoset ratkeavat yhä useammin, toki eivät aina kokonaan.

Ja toki kovin on ristikkokohtaista miten lähtee aukeamaan.

Iltiksen viikonlopun Kovis on kyllä pääsyy ostaa lehti, tosin kipuraja lähestyy lehden hinnan suhteen, onneksi on toisinaan kaupoissa tarjouksessa.

Kiitos tekijöille, tärkeää ja viihdyttävää aivojumppaa tällaisellekin jolla ei ole aina maailman paras keskittymiskyky. Näiden parissa silti kummasti jaksaa pohdiskella pitkiäkin aikoja!
4. pelaaja10.8.2024 klo 16:37
Konstailematon pehmokovis. Sopi mainiosti minulle, Kuivas-fanille.
5. PM10.8.2024 klo 17:53
Koviksen ratkontani eteni nopeammin kuin milloinkaan aiemmin, yhden kirjaimen päähän täydestä! Kyse on piilokirjaimesta, joka lymyää jossakin taustalla. Yritän vielä kaivaa sen esiin, toki miettien myös mahd. virhettä sanassa.
6. Elva10.8.2024 klo 18:28
Pidin kovasti ristikosta. Sutjakkaasti lähti vasemmalta liikkeelle, kunnes vastaan tuli muutamia hyvinkin hankalia kohtia. Mutta ratkesihan lopulta. Ristikko oli minulle mainio sekoitus kaks plussasta kolme miikkaan.

Muutkin tehtävät tuli ratkottua: hienot Piilis ja Tavis sekä tosi laadukas Ristis.
7. PM10.8.2024 klo 19:13
Kadoksissa (5) olleen piilokirjaimenkin löysin, senkin avuitta. Edelleen, tämä on nopein ratkomani IS:n kovis, joten kokemani vaikeusaste jää alle annetun. Silti nautin ratkomisesta, tunsin olevani vihjeiden "avaamisessa" laatijan aaltopituudella.
Tuonnempana IS:n muiden tehtävien pariin.
8. Kuju10.8.2024 klo 20:11
Mielestäni tämä oli vaikeampi kuin viimekertainen kakspuolikkaaksi rankkeerattu. Joka kirjain on paikallaan, mutta arvoitukseksi tässä vaiheessa jäivät HAMEVERO ja MATTO MITTA.
9. Kuju11.8.2024 klo 19:06
Pike, kyllä tämä minulle oli haastavampi kuin viimeviikkoinen, jota luonnehdin 2+:ksi. Mutta molempien etu oli, että ratkaisut perustuvat lähinnä oivalluksen eikä googlaamiseen. Olen nyttemmin ymmärtänyt myös mainitsemani kaksi arvoituksiksi jäänyttä.
10. Mumma11.8.2024 klo 22:03
Tämän ristiksen ehdottomasti paras puoli oli, että googletettavat nimet puuttuivat. Kyllä mietittävääkin oli, vaikka nopsasti ratkesi ilman ongelmia.
11. Hilkka11.8.2024 klo 22:56
Tämä oli mieluinen ristikko. Monta oivallusta!
12. Teräsmies14.8.2024 klo 19:39
Mantan valinta viikonvaihteeksi:
pinnalla > killeri
En löytänyt yhteyttä. Killer-niminen bändi on ollut olemassa.
13. Kielonen14.8.2024 klo 19:43
Killeri

jstak erittäin hyvästä t. suositusta.
Bändistä tuli killeri.
14. iso S15.8.2024 klo 11:20
Leinoseen pätee sama kuin Joutsiin: todelliset virheet ovat äärimmäisen harvinaisia. Siksi epäilyksen herätessä kannattaa miettiä asioita eri kanteilta, tutkia ratkaisusanan eri merkityksiä Kielosesta ja googlaamalla ja haroa muistin takanurkkia.

Teräsmies ei toki väittänytkään vihjettä/ratkaisua virheelliseksi. Yhteys ei vain ollut tiedossa tai ei tullut mieleen. Näin helposti käy kun Leinosen luomusta ratkoo. Vaatimustaso on tavallista tiukempi.
15. Ritu26.8.2024 klo 11:21
Tämä kovis tuli ilmestyttyään ratkottua, vaan kovinpa kiittämättömäksi olen tullut, kun en hienosta ristikosta ollut tänne sanaakaan maininnut.
Mitä enemmän ratkonnasta on kulunut aikaa, sitä vaikeampi on enää muistaa ratkonta-ajan tunnelmia.
Muutamia vihjeitä uudelleen katsottuani ja ratkaisun nähdessäni voi kokea sellaisen alkuperäistä hieman lievemmän uusintaheurekan. Vaikka joka ikinen pääkuva oli hirveä (!), niin Kuivanen oli onnistunut koostamaan niistä hauskan kokonaisuuden ja repimään kielikukkasin huumoria ratkaisulauseisiin.

Mutta syy miksi palailin kyseisen kovissäikeen äärelle on se, että ristikkoni ei olekaan vielä ratkaistu. Vasemmassa alalaidassa on vihje HAMEVERO (7). Ratkaisusanani alkuun olen saanut TUTU, jonka jälkeen on piilokirjain, joka ei aukea.
Ken tietää, niin voisi auttaa. Ja jollei Ken auta niin ihan kenen vaan apu on tervetullutta.
16. seurailija26.8.2024 klo 11:43
Vero on VAT?
17. Ritu26.8.2024 klo 11:55
Kiitos! Eipähän tartte tätäkään enää korvien välissä vatuloida.
18. isoäiti26.8.2024 klo 13:24
Ritu, value added tax eli VAT, siis arvonlisävero
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *