KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 3.-4.8.2024

11630. IS Viikonloppu 3.-4.8.2024

Ylläpito3.8.2024 klo 08:48
Tänään Teemun ja Helin kaksipuolikas ja Tonin pehmis.
2. Kuju3.8.2024 klo 13:25
Kerrankin helppo kakspuolikas pitkästä aikaa. Pari tuntia vierähti ilman googlailua. Tosin ASSA- -vihjeen ratkaisu jäi mysteeriksi.
3. Tuulitukka3.8.2024 klo 13:35
Anteeksi, että tulen niin kamalan yksinkertaisen ongelman kanssa. Kuitenkin minulla on eka pikapähkinöinä myös Kryptis. Nyt vaikuttaa siltä, ettei valitsemani sanaa siihen sovikaan. Tulee niin outoa. Mitähän tuossa valokuvassa noin suunnilleen tehdään. Kai tähän voisi vähän vinkkiä antaa. Tai ei voi, niin ei sitten. Olen ehkä tyhjentynyt entisestään, kun pikapähkinöiden laskutehtäväkin oli kovin vaativa, vaikkei luulisi niin pienillä luvuilla. Tällä hetkellä ei sada.
4. Ylläpito3.8.2024 klo 13:53
Tuulitukka, lähetä meili sanaris(at)sanaris(piste)fi niin annetaan vinkki.
5. Tuulitukka3.8.2024 klo 17:34
Viesti lähetetty 13.57 ja uudelleen 15.50, vinkkiä ei ole tullut!
6. Ylläpito3.8.2024 klo 17:38
Anteeksi, webmailin istunto oli keskeytynyt, nyt tulee!
7. Joutilas3.8.2024 klo 19:20
Oikein mukava ratkottava, vaikkakin helppo. Vaikeudeksi arvioisin kakkosen luokkaa; tosin oikea yläkulma nostaa arviota omalta kohdaltaan plussalla, kun oli ainakin minulle muita alueita vaikeampi. Mysteereitä ei jäänyt. Kiitokset viihteestä.
8. Kuju3.8.2024 klo 20:18
Yhdyn Joutilaan arvioon. 2+ on likellä oikeata tasoa.
9. Seniori3.8.2024 klo 21:29
Olen pitkään pähkäillyt Krypton kuvaa - mitä se esittää tai mitä siinä tehdään? -Olisi kiva saada vihje, että voisi jatkaa.
10. Elva3.8.2024 klo 21:42
Oli taas tosi viihdyttävä Teemu/Heli ristikko, jopa huomattavasti mielenkiintoisempi kuin olympialaiset, joita seurasin siinä sivussa. Olen samaa mieltä vaikeusasteesta kuin edelliset, toki oli haastavampi kuin keskikset, jotka kuuluvat maanantain piristyksiini. Viimeisenä sanana oli koilliskulmassa minulle uusi tuntematon googlattava termi. Kaikki
muutkin tehtävät tuli ratkottua.

Varsinainen flow on jonkin aikaa ollut päällä, mitähän vielä edessä.
11. Elva3.8.2024 klo 21:56
Korjaus edelliseen 10., Kryptikset jätän yleensä väliin. Luettuani kommentit, vilkaisin äsken kuvaa, joten tänäänkin jää kryptis väliin.
12. Matias-Myyrä3.8.2024 klo 23:20
Ei minusta tuo Kryptiksen kuva ollut hankala. Ensimmäinen sana, joka kuvasta tuli mieleeni, osoittautui oikeaksi.
13. Ylläpito4.8.2024 klo 08:26
Koviksessa on kohta, jonka laatija huomasi, mutta sitä ei ole korjattu. On yksi pieni viiva, joka tekee vihjeestä huonomman. Tämä olkoon riittävä täällä lukevien etu. Tällaisenaan se on lähinnä kökkö. Ei tästä enempää.
14. Tuomas L.4.8.2024 klo 11:06
Taidanpa tietää, mitä vihjettä edellä tarkoitetaan.
15. Hilkka4.8.2024 klo 11:06
Komppaan Kujua ja Joutilasta! Kaksitähtinen mielestäni!!
16. Rampe5.8.2024 klo 21:24
Teemun ja Helin ristikko oli tosiaan helppo, ehkä vuoden helpoin kovis tähän mennessä.
Viihdyin kyllä sen parissa lauantaina niin kauan kuin sitä viihdettä kesti.
JuhaLeinosen Mantan valinnassa ihmettelen useampiakin vihje/ratkaisupareja, mutta eniten
oikean alanurkan SINKOAA/ASETTAA.
Mitä minulla nyt jäi ymmärtämättä? Sinko on kyllä ase ja kaksi A:ta lopussa ovat ok.
Mutta mistä ne kaksi T-kirjainta siihen väliin?
17. seurailija5.8.2024 klo 21:25
asetta + a
18. Rampe6.8.2024 klo 06:03
seurailija, kiitos!
Tulipa taas hätiköityä! Nämä ristikot, joissa ratkaisu on helposti luntattavissa, eivät sovi minulle. Ei riitä maltti miettiä ratkaisuja kunnolla.
19. Jiikoo6.8.2024 klo 12:15
Ehdinpä nyt urbanisoituneena koviksen kimppuun minäkin ja voin todeta saman kuin moni muu: ei ollut kovikseksi pahakaan rasti. Vasta koilliseen kaipasin apuja. Vihjeestä PYSTYKARSITTU saamaani ratkaisusanaan en lyhyellä hakemisella löytänyt vahvistusta eikä minusta itsestäni dendrologia tai metsänhoitajaa löydy, mutta ASSA- antaa ymmärrettävän sanan ja tuokin ruutu täyttyy.

Teemu tuntuu laativan IS:lle lähtökohtaisesti pelkkiä kaksjapuolosia. Monikin niistä on käynyt minulle vähintään kolmemiikasta. Tämänkertainen ei.
20. Hilkka6.8.2024 klo 14:33
Löysinköhän nyt uuden laatijan (tosin hyvinkin nimeltä tuttu pitkäaikainen) Teemu Pallosen, jonka ristikoita voin alkaa yrittää ratkoa. Brigitta Kalpa kun nykyisin esiintyy hyvin harvoin. Olen ollut pitkään ratkomatta mitään, kun ei ole ollut mieleistäni laatijaa. Olen unohtanut nimimerkkinikin. Tähän Palloseen ilahduin, sanasto on tavallista jokapäiväistä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *