KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 15/2021

9651. SK 15/2021

Elva15.4.2021 klo 18:55
Kaksitähtinen Pekka Joutsi ratkesi ennätysvauhdilla. Jostain syystä ensimmäiset vaihtoehtoni osuivat useimmiten oikein, eikä ongelmakohtia löytynyt. Mutta kivaa oli ratkominen.

Pertti Oskalan piiliksessa oli enemmän pähkäiltävää, mutta sekään ei ollut kiperimpiä Oskaloita. Viimeisenä täyttyi v21.
2. JPR15.4.2021 klo 23:40
Pekka Joutsi ja kaksitähtinen on minulle hieno yhdistelmä! Jostakin syystä Joutsin helpommat ristikot ovat loogisia. 1.5 h ja komeasti yli puolet on ratkaistu. Ihan kiva ja nyt on forssia odottaa huomista hesaria ja ylihuomista iltistä eli lunta tupaan... No, ratkotaan tämä huomenna...
3. Tuikku17.4.2021 klo 12:49
Taas sai nautiskella piiliksen parissa! On ne vaan nerokkaita nämä piilis-laatijat, Oskala ym, löytävät suomenkielestä hauskoja ratkaisusanoja, joita saa vedet silmissä nauraa. Ja niin mehukkaita vihjeitä, joista ensi lukemalla ei ymmärrä mitään. Toisella lukemalla pitää oikein syventyä lukemaansa eikä mennä nopeasti huitaisemalla eteenpäin, kuten minulla on tapana. Tämä em. on vain minun mielipidettä. Näin korona-aikana huomaa huvittuvansa pienistäkin asioista. Ristikko oli sitten jo loppuverryttelyä, onneksi, sillä en jaksa yleensä syventyä vaikeiden ristikoiden ratkontaan, varsinkin kun joudun suurennuslasin avulla tutkimaan vihjekuvia. Nyt sitten kiitokset Joutsille ja Oskalalle.
4. Anna-Liisa17.4.2021 klo 20:07
Piiliksessä piti miettiä tovi ellei parikin ps 8:n kanssa.
Vs 1 oli tosi hauska, samoin vs 17.
5. PM17.4.2021 klo 20:24
Piilosanan vihjeistä minua ilahduttivat eniten ps2 ja ps8. Edellisen ratkaisusanan löysin lukiessani vihjeitä läpi ensi kertaa, kun taas jälkimmäisen ratkomiseen tarvitsin risteävien apua. Piilosanojen viehätys on paljolti juuri laatijoiden taidossa ja suomen kielen rikkaudessa, aina vain löytyy uusia juttuja.

Saatesanoissa vihjattiin tehtävien tuoreuteen. Piilosanassa tuoreus ilmenikin heti alussa, ristikosta en onnistunut havaitsemaan yhtä selkeää esimerkkiä, vaikka tehtävä muutoin oli laatijan taattua laatua.
6. Jiikoo17.4.2021 klo 23:40
Lauantain myöhäisilta oli laatuaikaa Joutsin ja Oskalan sanataiteen parissa. Kumpikaan ei ollut pahimmasta päästä eikä kumpikaan päästänyt ihan vähällä. Näihin ei nettiapuja tarvittu, mistä iso plussa. Perusjuttua parhaimmillaan!
7. JPR18.4.2021 klo 22:55
Varttia vaille kolme tuntia tehokasta aikaa ja ristikolta niskat nurin. Kuvan alta vaati ylpeyden nielemistä ja kumittamista mutta sitten aukesi. Joutsilta hyvää ja selväpiirteistä työtä...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *