KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 10/2017

9417. Iisakki 10/2017

Bönde8.10.2017 klo 11:36
Hurja, vanha kemianopettajani olisi minusta ylpeä, takasivu ratkesi yllättäen ilman suurta tuskaa.
2. talonpoika8.10.2017 klo 12:55
Hurja jutta, miten voi olla 20 alkuainetta, kun tiedän 4 kpl. Tuli, maa, vesi ja ilma.
3. nykkis16.10.2017 klo 20:26
Tämän kertainen Iisakki ei liene suurempia intohimoja
herättänyt, kun kommentit puuttuvat lähes kokonaan.
Ainakin minulle teetti Alf sivulla 22 lujasti töitä ennen kuin
valmistui. Alhaalla keskellä VIERAS MAISTUVA MÖYKKY
löytyi googlettamalla kirjain kerrallaan. Siihen risteävä
MUODOKAS YLÖS jäi tuntemattomaksi suureeksi tai
lieneekö Alfin toiveajattelua jokaisen tuollaisen olevan sellainen.
Ylhäällä ASIALISTAN LAATIJA yllätti, kun sitten vihdoin sen keksin.
Tämä laatimus oli kyllä Alfia viekkaimmillaan.
Kuukauden Aulis ratkesi helpommin kuin edellinen, tässä
en virheitä huomannut.
Skyttä - Löfgren sivulla 11 saa kehaisun hyvästä ja
huolellisesta laadinnasta.
Takasivu tosiaan oli normaalia helpompi ehkä rajoitetun
vastausjoukon ansiosta.
4. Nolla17.10.2017 klo 11:04
Lainaus: 3. nykkis 16.10.2017 klo 20:26
Tämän kertainen Iisakki ei liene suurempia intohimojaherättänyt, kun kommentit puuttuvat lähes kokonaan.Ainakin minulle teetti Alf sivulla 22 lujasti töitä ennen kuinvalmistui. Alhaalla keskellä VIERAS MAISTUVA MÖYKKYlöytyi googlettamalla kirjain kerrallaan. Siihen risteäväMUODOKAS YLÖS jäi tuntemattomaksi suureeksi tailieneekö Alfin toiveajattelua jokaisen tuollaisen olevan sellainen.Ylhäällä ASIALISTAN LAATIJA yllätti, kun sitten vihdoin sen keksin.Tämä laatimus oli kyllä Alfia viekkaimmillaan. Kuukauden Aulis ratkesi helpommin kuin edellinen, tässäen virheitä huomannut.Skyttä - Löfgren sivulla 11 saa kehaisun hyvästä jahuolellisesta laadinnasta.Takasivu tosiaan oli normaalia helpompi ehkä rajoitetunvastausjoukon ansiosta.

Totta joka sana - MUODOKASTA ajattelin niin, että nainen on miestä muodokkaampi. OSALLINEN HAKKAILUSSA mietityttää vielä sukunimen osalta.
5. talonpoika18.10.2017 klo 12:12
Minulla on tapana aloittaa Iisakki aina takaapäin. Alfi teetätti töitä melkein viikon, mutta Jari Keränen ei ole auennut vieläkään, kohta taidan heivata sen kokonaan ja edetä eteenpäin. Jarin vinkit taitavat olla toiselta planeetalta, kun niistä ei saa tolkkua. Taitaa olla tämän numeron hankalin tehtävä.
6. sirpa18.10.2017 klo 21:09
Samaa mieltä talonpojan kanssa, että Keräsen ristikko tuntuu nyt vaikeimmalta. Eka katsomalta en saanu yhtään mitään siihen, nyt on jo jotain sentään. Kyllä se siitä.. Kiva kun joutuu miettimään kunnolla. :)
7. Pr22.10.2017 klo 19:12
Piti oikein urakoida ettei Iisakki vaan jää täyttämättä. Muiden kanssa olen samaa mieltä Simbergistä. Se maistuva möykkykin piti googlettaa. Vasen ylänurkka oli minulle paha. Onneksi en ollut ihan vietävissä kumminkaan. Kerälän tehtävä oli minusta ihan piristävä, ei poikkeuksellisen vaikea. Auliksen tehtävästä jäi osa alaharmaista auki, kun en kerta kaikkiaan enää viitsinyt.
8. Pr22.10.2017 klo 19:14
Aina menee Kerälät ja Keräset sekaisin.
9. talonpoika24.10.2017 klo 11:39
Iisakki olisi nyt muuten tehty, mutta tuo Keränen jostain kumman syystä ei aukene siitä kuvan alta hyvine/huonoine ajajineen. Muutenkin merkillisiä vihjeitä.
10. talonpoika24.10.2017 klo 16:14
Hupikysymys: Onkohan kuvan alle tullut tekijälle moka ?
11. isoäiti24.10.2017 klo 16:42
Talonpoika! Kuvan alta en löytänyt mokaa vaikka kuvassa onkin. Ihan asialliset sanat sain vihjeiden perusteella. Leikkimielisesti voin siis kysäistä, olisiko sinulla jotain mokaa ratkaisussasi:-)
12. nuhanenä3.11.2017 klo 16:54
Kylläpä teettää töitä tuo Syysiloa-Simberg ! Palaan siihen päivittäin, ja yhä puuttuu sanoja. Tosi hankalia sanoja pääkuvan alla, en millään tajua sopivaa esim. "ottaa haltuunsa" -kohtaan, paitsi epätoivo minut jo tässä vaiheessa! Ja se "ööö" -puhekuplassa. Vielä en anna periksi ja olen vietävissä, jos joku vähän vihjailee... Tuo "vieras möykky" mököttää koskematta alhaalla myös. - Saattaa naurattaa, kunhan oikea ratkaisu julkaistaan! Kun yhäällä oikealla "vallattomasti" ratkesi, se avasi koko kulman, kauan siihen kyllä kului aikaa !
Jari Keräsen "Omalla vastuulla" on kyllä muutamien sanojen osalta ihmeellinen, lienevätkö vihjesanat oikein edes... auki jäävät minulta!
Mutta onneksi jo uusi lehti kolahti luukusta, sen kimppuun olen jo käynyt.
Hauskaa halloweenia ja parempaa pyhäinpäivää!
13. happonen30.11.2017 klo 23:01
Minulla jäi tämän lehden viimeinen Alf osittain ratkaisematta. Pääkuvan alla oli kyllä sen verran haastava alue, että jouduin lunttaamaan muutaman sanan juuri tulleesta joulukuun numerosta.

Sen sijaan takasivun sain varmaan ensimmäistä kertaa kokonaisuudessaan tehtyä. Oli kyllä tavallista helpompi setti, sillä alkuaineita ja varsinkin muita -ium -loppuisia on aika rajallinen määrä...
14. Tapio1.12.2017 klo 12:16
Voisikohan joku laittaa esille sekä vihjeet että ratkaisusanat, niin voisi pohtia niitä vaikkei ristikkoa ole nähnytkään. Jos niissä vielä epäselvyyttä, voisin olla mukana pohtimassa.
15. Opiat1.12.2017 klo 16:20
Täällä ei kaivata Tapio sinun pohtimisia. Leiki vain sillä tabletillas ja pysy sillä säikeellä. Täällä osataan kyllä ristikoita ratkoa ilman sinun väliintuloa. Säilyisi edes joku säie, johon et tukkisi itseäsi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *