KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > MUUTETAAN YKSI KIRJAIN - KETJU 410

12572. Muutetaan yksi kirjain - ketju 410

Ari22.6.2026 klo 19:20
Jatka ketjua vaihtamalla, poistamalla tai lisäämällä edellisestä sanasta YKSI kirjain. Sanan tulee olla oikea, perusmuodossa oleva, eikä jo aiemmin ollutta sanaa saa käyttää.

Tarkista ennen sanan lähettämistä haku sivulta/Ctrl+F-toiminnolla osoitteessa: http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=4391 että sanaa ei ole jo ollut.

Jos on tarvetta selittää sanaa uskottavammaksi niin laita selitys (ja mahdolliset muutkin keskustelut) sulkeiden sisään.

Nyt voit käyttää myös helppoa hakua koko ketjusta myös laitteella jossa ei ole hakutoimintoa, osoitteessa:

http://sanari.epizy.com/ketjut/
2. Ari22.6.2026 klo 19:21
MOODIPUKU (Puku fiiliksen mukaan)
3. clas22.6.2026 klo 20:03
OODI-PUKU (aina kun menen Oodiin kunnioitan talon arkkitehteja niin että pukeudun smokkiin - klo 18.00 jälkeen siis, päivällä musta puku riittää)
4. isoäiti22.6.2026 klo 23:04
OODI-PURKU (aina oodiesityksen jälkeen on debriefing, jossa käydään läpi onnistumiset ja kehityskohteet)
5. Kuju23.6.2026 klo 06:31
OOODIPARKU
(Ooodipurussa eniten kritiikkiä saaneet reagoivat tunteikkaasti)
6. Kuju23.6.2026 klo 08:52
Siis: OODIPARKU
(Kahdella O-kirjaimella)
7. lk23.6.2026 klo 18:53
SOODI-PARKU (Minä en halua enää mennä töihin sinne pahaiseen tuppukylään, joka on jossain Vironkainalossa)
8. Kuju23.6.2026 klo 20:25
KOODIPARKU
(Koodi oli hukassa eikä hommasta tullut mitään)
9. clas23.6.2026 klo 20:38
KOODIPARRU (hirsitalon parrut oli koodattu, jotta niiden paikat tiedetään)
10. Kuju24.6.2026 klo 12:31
KOOLIPARRU
(Talon koolauksessa käytetty)
11. rakennusmestarin poika24.6.2026 klo 12:38
[sanoisin, että Kujun pitäisi muuttaa selitystä, tuo ei oikein osu mielestäni]
12. Kuju24.6.2026 klo 15:58
(Eikös kakstuumanelonenkin ole "parru" ja sitäkin käytetään koolauksessa)
13. rakennusmestarin poika24.6.2026 klo 17:34
[jeb käytetään, mutta kerro mikä on kooli]
14. Kuju24.6.2026 klo 19:01
(Kysyin AI:lta voiko sanaa käyttää. Vastaus: "Nimitystä ”kooliparru” voi käyttää, ja sitä kuulee jonkin verran puhekielessä sekä työmailla. Se ei kuitenkaan ole virallinen tai standardinmukainen rakennustekninen termi.")
15. rakennusmestarin poika24.6.2026 klo 19:53
[AI taitaa olla viisas]
16. Kuju24.6.2026 klo 20:11
(I rest my case, joku saa päättää hyväksytäänkö vai ei)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *