KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKON HINTA
12135. Ristikon hinta
kp18.11.2025 klo 09:54
Onko ristikon hinta laatijalle sellainen, kuin sienestäjän/marjastajan. Kun löytää paikan ei kerrounissakaan toiselle.... Eli uskaltaako kukaan keskkustella tästä?
2. iso S18.11.2025 klo 13:59
Yleinen tapa pienillä tanssilavoilla on se että on vain yksi yhtye ja parketilla on huomattavasti vähemmän väkeä kun musiikki tulee nauhalta tai levyltä taukojen aikana. Kauan sitten Kannonkoskella tuo ilmiö oli tavallistakin jyrkempi. Ulkopaikkakuntalaisen tanssijalka alkoi kuitenkin vipattaa, kun sattui tulemaan oikein tarttuva kappale. Rohkaisin hurjan luontoni ja kävin pokkaamassa yhdelle naiselle. Tämä ujosteli, ei voi kun ei kukaan muukaan. Vakuutin, että kyllä voi, ja kun yksi pari lähtee niin muut tulevat perässä. Näin myös tapahtui ja itse asiassa oli oikein mukavaa, kun oli paremmin tilaa.Tuon esimerkin rohkaisemana voisit paljastaa oman hintasi niin nähdään tulevatko muut mukaan.
3. kp18.11.2025 klo 16:07
Tiedän, että on arka aihe. Pelko on onko minun hinta liian iso vaiko pieni toisiinnähden... Mutta paljastetaan että on ykkönen ja yksi tai monta nollaa perässä.
Mutta jippohan tässä on jos siitä saa ruoan, niin homma on ok.
4. kp18.11.2025 klo 16:09
Tiedän monta marja paikkaa, jos sen sanon, niin mulla ei ole yhtään sen jälkeen.......
5. Jiikoo18.11.2025 klo 16:48
Minulla ei valitettavasti ole laatijan näkökulmaa aloittajan aiheeseen, olen pelkkä ratkoja. Kirjoitan siis pahan tapani mukaisesti asian vierestä. Iso ihmetyksen aihe minulle on se, kuinka monta pelkästään ristikkoaiheista lehteä Suomessa nykyisin ilmestyy! Ilmeisesti niille löytyy ostavia asiakkaita tarpeeksi, ei kai niitä muutoin julkaistaisi? Minua eivät markettien notkuvat ristikkolehtihyllyt vedä puoleensa lainkaan.
Kestotilattuina minulle tulee paperisina tai netti-imuroitavina 4 päivä-/iltapäivä-/aikakauslehteä, joissa ristikot muodostavat vain pienen osan sisällöstä; yksi kuudesti vuodessa ilmestyvä ristikkolehti sekä hännänhuippuna yksi runsaanpuoleisesti ristikoita sisältävä jäsenlehti. Näissä on minulle aivan tarpeeksi tekemistä, laatu on tärkeämpää kuin määrä tai hinta.
Voisin kuvitella, että ristikosta laatijalle maksettava hinta vaihtelee melkoisesti ja korreloi aika pitkälle laadun kanssa. Tosiammattilaiset pitänevät ansionsa omana tietonaan ja sen suon heille mielihyvin.
6. Jaska18.11.2025 klo 17:32
Jos on aivan voittamaron tarve saada selkoa laatijoiden ansioista, ne voi tsekata julkisista verotustiedoista. Koskee siis kokonaisvuosiansiota. Sehän ei kerro kp:n tarkoittamaa laatijan yhdestä ristikosta saamaa palkkiota. Yksityisyritäjillä se luonnollisesti vaihtelee, niin kuin Jiikookin päätteli. Kuukausipalkkaiset asia erikseen.
7. Kp18.11.2025 klo 17:43
Muuten muistan senkin ajan jolloin sai laatia vain yhteen paikkaan. Vaikutti siis hintaakin.....
KOMMENTOI