KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 19/2025

11957. SK 19/2025

Jiikoo8.5.2025 klo 16:22
Ei ollut pitkäaikaisiksi viihdykkeiksi kummastakaan tehtävästä, mutta mukavaa ajankulua toki!

Ristikossa (Vuokila & Kärkkäinen) jäi vihjeestä 'hoitajalleen vaarattomampi' saatavan sanan piilokirjain vähän ilmaan roikkumaan, ei osunut ihan kotikentälleni. Pari muutakin kohtaa piti luntata lähteistä mutta tuntuivat sopivan hyvin.

Kun satuin muutama viikko sitten piilismaakari Keräsen juttusille, luonnehti hän itse profiloituvansa helpomman pään piilisten laatijaksi. Tämänkertainen ainakin tuntui vahvistavan lausumaa, joskin olen usein joutunut kovillekin hänen luomustensa kanssa.
2. Siru8.5.2025 klo 17:00
Jiikoo (1), Luulisin, että ”hoitajalleen vaarattomampi” osuu hyvinkin sinun lapsuusajan kotikentälle :)
3. Jiikoo8.5.2025 klo 17:11
Siru, voit olla osittain oikeassakin. Riippunee itse kullakin omien vanhempien ammateista, kohdallani menee ohi. Tässä puhuttaneen termistä, jota en ollut tähän ikään mennessä koskaan kuullutkaan.
4. Jiikoo8.5.2025 klo 17:18
(2. ja 3.) Komento takaisin! Kun muutan yhtä vaakasanaa (itse asiassa paremmaksikin), pääsen muuttamaan tuon 'hoitajalleen vaarattomampi' -sanan tutummaksi (vaikka ei vieläkään osu kotikentälle). Kiitos kun herätit minut, Siru!
5. Jontte9.5.2025 klo 17:15
Edellinen SK-ristikko oli minulle vaikea. Pidin sitä ***+ ristikkona. Tämä samalla asteikolla on ehkä **-. Ei tämä helppoa varmaan ole laatijoillekaan
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *