KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 12/2025

11918. SK 12/2025

Ylläpito21.3.2025 klo 09:41
Tällä viikolla Joutsin kaks (miinus) ja Vuokilan piilosana.
2. Heidi Hullu21.3.2025 klo 10:58
Hieman ohi aiheen, mutta kysynpä kuitenkin. Voiko SK:n ristikoita/piilosanoja tulostaa e-kirjastosta tai jostain muualta? Ilmaiseksi tietenkin, kun köyhä olen.
3. Max Luftdruck21.3.2025 klo 13:12
Lainaus: 2. Heidi Hullu 21.3.2025 klo 10:58
Hieman ohi aiheen, mutta kysynpä kuitenkin. Voiko SK:n ristikoita/piilosanoja tulostaa e-kirjastosta tai jostain muualta? Ilmaiseksi tietenkin, kun köyhä olen.

E-kirjasto-sovelluksessa voi ottaa kuvakaappauksen.
4. Savolainen sananiekka21.3.2025 klo 19:26
Joutsin kaksitähtinen mukavan haastava. Olin melkeinpä kykyjeni äärirajoilla ja pari uutta sanaakin opin. Ei tarvinnut tukeutua apuihin. Ihmeekseni ratkesi yhdellä istumalla. Olisipa onnekas, jos joka viikko olisi yhtä kiva tehtävä kuin tämä :)
5. Heppu21.3.2025 klo 22:06
Hyvä ristikko. Tein oikeasta alakulmasta tarkoitettua vaikeamman kun uskoin ensin ”väärään” Teemuun.
6. Jiikoo22.3.2025 klo 15:03
Konkarit Joutsi ja Vuokila olivat leppeällä tuulella ja päästivät hämmästyttävän helpolla, mutta tämä ei vähennä tehtävien nautittavuusarvoa lainkaan. Ristikossa yksi minulle uusi muoto, mutta tämä oli ystävällisesti huomioitu jo vihjeessä. Apuja ei kaivattu, mikä on aina plussaa.
7. PM22.3.2025 klo 19:31
Miellyttävän ratkontasession koin kummankin tehtävän parissa eilen illalla.
Ristikko avautui vasemmalta alkaen kohti oikeaa laitaa, josta sitten löytyi harmaiden logiikka, tutuilla sanoilla. Edelleenkin noista kaksi taitaa olla tätä aikaa. Viimeksi ratkesivat kulmat ylhäällä ja alhaalla, jossa Jiikoon tavoin panin merkille saatesanojen osuvuuden.
Piilosana lienee ollut keskimääräistä helpompi, ainakin ensi lukemalta avautuneiden vihjeiden määrän perusteella. Vihjeet olivat taas kerran tosi laadukkaiita, ja niistä huutomerkillä noteerasin ps6:n. Omassa taloudessa ei vihjeessa mainittuja ole, mutta tyttären perheen kautta on ollut niihin mahdollisuus tutustua.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *