KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 8.-9.2.2025

11882. IS Viikonloppu 8.-9.2.2025

Ylläpito7.2.2025 klo 07:34
Huomenna Toni Pitkälän kovis, merkitty kolmoseksi, myös kolme miikasta keskusteltiin. Tuskin siis pahis.
2. JTL7.2.2025 klo 18:08
Tuskin,siis pahis! Lisäsin välimerkin. Huomenna nähdään miten tuskaista tästä tulee!
3. Joutilas8.2.2025 klo 12:45
Minulle ei tarvitse miinustaa. Oli ihan täysi kolmonen. Hyviä jujutuksia kuvin ja sanoin. Siniset olivat hauskat, kuten koko ristikko Pitkälän tapaan. Ja jälleen suuri plussa minulta siitä, että ristikosta selviää omin päin, eikä tarvitse turvautua mihinkään ulkopuoliseen "dopingiin". :)
Ulkoasukin miellytti minun silmää suuresti. Kaunis kiitos!
4. pelaaja8.2.2025 klo 20:52
Pitkälän kovis pääsee minulla seinätauluksi, koska siitä on muotoutumassa henkilökohtainen ennätykseni. Ratkaistuna 2 vihjettä! Uskon vahvasti, että molemmat sanani ovat oikein.
5. Rampe8.2.2025 klo 20:57
Olen vähän pitemmällä kuin pelaaja, mutta JTL:n arvio ristikosta tuntuu oikealta. Tänään ei tule valmista.
6. Kuju8.2.2025 klo 21:10
Oikea puolisko oli 3-, vasen puolisko 3+. "MYÖS KOIRAA" - vihje jäi ymmärtämättä.
7. isoäiti8.2.2025 klo 21:45
Olen Kujun kanssa samaa mieltä, oikea puoli oli selkeästi helpompi kuin vasen laita. Muutaman sana kanssa ottelin tovin. Vedestä altaaseen ja saa sulamaan vaativat risteävistä aika lailla apuja ennen kuin kirkastuivat. Pillitetra oli vihjeiden aatelia, samoin kannattaa. Muutamia tuttujakin onneksi oli, esimerkiksi merkitty ja viulun soittaja. Mukavaa ratkottavaa, mutta ei pahisten pahis.
8. Mumma9.2.2025 klo 12:48
Vaikea on, ei tule valmista. Mielestäni vihjeitten vihje on: julistetaan pannaan.
9. Rampe9.2.2025 klo 13:50
Täyttyi sentään tänään ja uskallan olettaa että kaikki vastaussanani ovat oikein.
Minulla oikea puolisko täyttyi viimeisenä, varsinkin sen yläkulma. Samalla aukeni pääkuvan vaakasanan hienous.
"MYÖS KOIRAA"- vihjeen ja ratkaisusanan osalta ei jäänyt mitään epäselvyyttä.
10. Jiikoo9.2.2025 klo 14:49
Ratkaisuni on kahta (vähemmän kriittistä) piilokirjainruutua vaille valmis ja vastaustekstarikin on lähetetty, mutta en osaa ottaa kunniaa itselleni. Tämä oli ilmiselvästi liian vaikeaa Pitkälää kyvyilleni. Minulla tuo koilliskulma täyttyi omin avuin ensimmäisenä, mutta sen jälkeen piti nilkuttaa kainalosauvojen varassa.

:o(
11. PM9.2.2025 klo 19:50
Kaakossa tuli apujen tarve ilmeiseksi, siihen asti selvisin pohtimisilla ja sanakokeiluilla.
Alarivin 4-kirjaimisesta sanasta yksi piilokirjain jää puuttumaan, ja kaakossa erään pystysanan vihjeyhteys jää ymmärtämättä, sikäli kuin sana on oikein?
´Julistetaan pannaan´ on mainio vihje, viivytti melko pitkään ratkontaani, kunnes avautui.
12. PM9.2.2025 klo 20:04
Tuo kaakon ps sana olikin väärin yhden kirjaimen osalta, asia selkiytyi pari minuuttia ed. postauksen jälkeen.
13. Jaska11.2.2025 klo 13:11
Minulla hannasi lounaan lupaavan alun jälkeen pisimpään kymmenkirjaiminen pystysana ihan pahislukemiin saakka. Lopulta oli pakko myöntää sen olevan väärin. Nyt se on korjattu. Olipa ovela. Muutenkin taattua Pitkälää lukuun ottamatta paria hiomakelpoista vihjettä. Niinpä arvosana vain hipoio kybää.
14. Owlie16.2.2025 klo 20:43
Se on täytetty. Muutama sana kerrallaan.
Kiitos Toni Pitkälä . Tykkäsin kovasti 9-kirjaimisesta yhdyssanavihjeestä, vaikkei sekään ole totta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *