KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 1/25
11841. Iisakki 1/25
mummeli31.12.2024 klo 19:57
Uusi Iisakki tipahti postilaatikkoon tänään. Hyvää Uutta Vuotta ristikoita pähkäillen.2. Rampe31.12.2024 klo 21:16
Tuli myös Myyrmäkeen. Hyvää uutta vuotta!
3. Nolla4.1.2025 klo 17:22
Janne Salo ei saa täältä sulkaa hattuun vihjeestä 'Kauti', mutta parissa kohdassa olit taas tosi kekseliäs - kiitän vaivannäöstäsi.
4. Joutilas7.1.2025 klo 14:34
3. Nolla, eipä jaeta ruusuja myöskään Skytälle aukeaman vihjeestä h a u t k a! (Varmasti Salolla ja Skytällä on kykyä keksiä ihan kunnon vihjeet näiden mainittujen tilalle)Muilta osin Salo oli jälleen mainio. Koska en ole anatomi, niin Skytällä oli mielestäni liikaa rakennevihjeitä.
5. Nolla11.1.2025 klo 15:03
Alf ei päästänyt tälläkään kertaa ihan helpolla, takasivun ristikon vihje 'määrätä veto' on istuttanut jokusen tunnin. Eivätkä oikea ylänurkka ja pääkuvasta lähteneet sanatkaan olleet ihan läpikirjoituskamaa. Kiitos työllistämisestäsi.
6. Joutilas14.1.2025 klo 15:11
Alfin Kelkkakeikan oikea ylänurkka mietitytti ihan mahottomasti, mutta kirkastuihan mokoma lopulta. Vaan eipä se ristikko ollut helppo muiltakaan osin. Ehdottomasti lehden vaikein. Vihjeet ovat niin ylimalkaisia, että ratkaisusanoja voisi olla vaikka kuinka monta ja sen oikean keksiminen on hyvin hankalaa. Pitää löytää Alfin kanssa sama assosiaatio ratkaistakseen ristikon. Vaikka näiden ratkominen on välillä lähes tuskastuttavaa, niin hyvää on se,että omin avuin nämä ratkeaa, jos ratkeaa. Minä en Alfin vihjeillä edes osaisi mistään, enkä mitenkään, ratkaisua hakea. Tosin nyt tuli joitakin minulle outoja ratkaisusanoja, joiden merkitykset ratkettuaan piti tarkastaa. Ymmärrys löytyi. :)
7. Rampe14.1.2025 klo 15:36
Alfin Kelkkakeikka aukeni lopulta minullekin vasta tänään ja ainakin yksi ratkaisusana oli sellainen, josta en ole koskaan kuullutkaan.Ehkä vaikein Simberg vähään aikaan. Tosin olen aikaisemmissa numeroissa ottanut ristikosta suruttomasti kopioita ja kokeillut kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Tulostinongelmien takia tuo keino ei nyt ollut käytössä. Mutta nyt ristikko ja lehti on täynnä kahta takasivun kuvaa lukuunottamatta.
8. Pentti16.1.2025 klo 01:24
Mistä kohtaa on 'helpoin' lähteä ratkomaan tuota Alfin kelkkakeikkaa? Ite ajattelin yrittää, en tosin siihen oo juuri mitään järkevää vielä saanu;)
9. anna h16.1.2025 klo 10:06
Tuskan taival oli tämä Simberg. Itselläni on kai yksi sana joka pysyi alusta asti siinä, muita on kumitettu ja vaihdettu. Kaudelle vihjeestä lähdin ja se oli oikein. Minulle oli montakin uutta sanaa tässä, ja joidenkin merkitys vihjeeseen minulla kysymysmerkkinä, mutta onpahan oma versioni ratkottu. Vaikea oli.
10. Nolla16.1.2025 klo 11:27
Lainaus: 8. Pentti 16.1.2025 klo 01:24Mistä kohtaa on 'helpoin' lähteä ratkomaan tuota Alfin kelkkakeikkaa? Ite ajattelin yrittää, en tosin siihen oo juuri mitään järkevää vielä saanu;)
Pääkuvan alapuoli ei ollut kinkkinen.
11. Rampe16.1.2025 klo 13:52
Minulle pääkuvan alapuoli oli kinkkinen, ennen kaikkea "hääkakun haastaja".Mutta kaksi risteävää ratkaisusanaa, joita en joutunut vaihtamaan, oliva anna h:n mainitsema "kaudelle" ja siihen vaakasuoraan risteävä "katkeamaton puheensorina"
12. Nolla21.1.2025 klo 18:09
Skyttä/Löfgren -aukeaman yläreunan vihje 'SIIKA NORSSI' tuotti ratkaisun, joka ei aukea - miten teillä muilla?
13. Rampe21.1.2025 klo 19:36
Nolla,jos ratkaisusi on oikea, se aukeaa kyllä. Viimeistään siinä vaiheessa kun vihjeitä saa antaa.
14. Nolla21.1.2025 klo 20:01
Lainaus: 13. Rampe 21.1.2025 klo 19:36Nolla,jos ratkaisusi on oikea, se aukeaa kyllä. Viimeistään siinä vaiheessa kun vihjeitä saa antaa.
Kiitän.
15. Kariheikki21.1.2025 klo 20:24
Jussi Kokkosen kuukauden erikoisessa olevan elokuvatähden nimessä on kirjoitusvirhe. Tosin ratkaisusana tuottaa järkevän ratkaisun mitä oikea nimi ei tuottaisi.
KOMMENTOI