KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 20/2023

11242. SK 20/2023

Elva17.5.2023 klo 18:21
Ihmeissäni olin kun väistöasuntooni saapui keskiviikkona uusin SK. Ihan mukavat Pallonen/Kuhno kakstähtinen ristikko ja Parkkinen piilis. Kiitokset sekä tehtävistä että jakelusta!
2. Elva17.5.2023 klo 18:24
Korjaus edelliseen. Lehti jaettiinkin eilen, siis tiistaina.
3. Mattip17.5.2023 klo 19:45
Elva, onkos se niin kivaa, kun perjantain uutiset on kirjoitettu lähes viikko aiemmin maanantaina ja ristikotkin täynnä ennen puolta viikkoa... Piilis oli mukava, ristikkokin OK, mutta toisesta tähdestä leikkaisin ainakin kolme sakaraa pois.
4. Elva17.5.2023 klo 21:07
Mattip, hämmästynyt ilahtuminen johtuikin lähinnä mukavasta vaihtelusta saada lehti kuusi päivää normaalia aikaisemmin.
5. Heppu18.5.2023 klo 00:43
Ristikko oli leppoisan selkeä. Minustakin kaksitähtiseksi helpoimmasta päästä.
6. TKu19.5.2023 klo 07:34
Piilis tuntui edellisen jälkeen suorastaan helpolta, vaikka piti siinä paria sanaa pohtia ja sovitella jonkin aikaa. Mukana oli yksi hieno sana, jota en muista ristikkomaailmassa ennen nähneeni.

Ristikko oli minusta ihan tähtiensä arvoinen. Se eteni jotenkin jännästi niin, että alussa en saanut oikein mistään kiinni. Sitten kukin alue täyttyi nopeasti, kun keksi ensimmäisen sanan siihen kohtaan. Sen jälkeen taas joutui pinnistelemään seuraavan alueen alkuun saamiseksi. Ristikon saatesanoissa kehuttiin piirrosjäljen selkeyttä, mistä olen täsmälleen samaa mieltä.
7. PM20.5.2023 klo 08:47
SK jaettiin meillekin jo keskiviikkona, mutta ristikoiden ratkonnat ovat nyt alisteisia sille, miten remontoinnista jää aikaa ja toimintatarmoa. Alkaa kertyä rästiä

Viikontakaisen SK:n piilistä en saanut ratkaistuksi enkä yhtään vastaussanaa löytänyt vihjeiden ensi lukemisella, mutta nyt tuntui mukavalta onnistua näissä molemmissa tämän piiliksen kanssa. Mitenkään liian helppo ei tämäkään ollut, ja ainakin minulle tarjosi uusia sanoja, mm. sieni siinä sivussa. Yksi vastaussanoista muiden jo ollessa ratkottuina piti hakea tietolähteistä.

Ristikon saatesanoissa mainituista kuvavihjeiden selkeydestä on helppo olla samaa mieltä, piirrokset ovat todella onnistuneita. Tähdityksen kuvaama vaikeustaso vastaa minunkin kokemaani.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *