KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 13.-14.5.2023

11239. IS Viikonloppu 13.-14.5.2023

Ylläpito13.5.2023 klo 10:28
Tänään Teemun ja Helin kovis kaksi ja puoli palloa, pehmis Tonilta! Heikki siis vuorotteluvapaalla syksyyn asti.
2. pelaaja13.5.2023 klo 13:48
Kiva on ristikkoa ratkoa. "Kauheat" aukiot eivät vaikuta kauheilta, koska sinivärit katkovat näkymän lempeämmäksi. Jollakulla siis ollut psykologista silmää minun tapaisiani tapauksia pehmittämään.
3. pelaaja13.5.2023 klo 13:50
=> Unohdin taas kertoa, mistä kerron. Pallosen koviksesta kerron.
4. Jiikoo13.5.2023 klo 16:35
Kovis tavanomaista lempeämpi. Kaksjapuolpalloset ovat monesti olleet minulle vaikeitakin tapauksia. Tämä ratkeili sentään jo lehden ostopäivänä ja aikaisin sittenkin.

Piiliksessä vaikeutta ja työläyttä oikein sopivasti.

Hampaankoloon ei jäänyt mitään. Oikein sopiva alku äitienpäivän aaton vietolle! Mene ja tiedä, vaikka intoutuisin lehden muidenkin tehtävien kimppuun! Nyt saunaan.
5. Kuju14.5.2023 klo 10:52
Tosi mukava kovis. Sopivasti haasteellinen, ei mikään läpihuutojuttu, mutta ei sellainen hikiurakkakaan kuin edellinen.
6. Jaska14.5.2023 klo 13:25
Helpoin kuluvan vuoden kovis, omalla skaalalla 2+. Sinisten lisäksi muukin vihjeitys johdattelee mahd. vasta-alkajat lempeästi kovisten maailmaan. Sopivasti tietopuolisuutta, muutama knoppivihje, joista yksi täyskolmostasoa. Oivallisen sanaston kärjessä 15-kirjaiminen ristikkoensikertalainen. Keskipituus valiotason 6,08. Aukioinen rakenne, etenkin yläkulmien symmetriset 4*7 miellyttivät. Selkeä kuvitus. Tästä tällätään täsmäpojot.
7. Lenni14.5.2023 klo 15:23
Täyttyi helposti, ehkä keskistaso koviksen sijaan, mutta väliäkös tuolla. Otsikossa päivämäärä pisti silmään, ettei ihan täsmää.
8. Ylläpito14.5.2023 klo 15:57
Kiitos Lenni, niinpä olikin virhe.
9. Lempi15.5.2023 klo 22:44
Tuospa Piiliksen 22. vaakasuoraan vihjeestä sen verran, että mielestäni vihjeestä puuttuu yksi lisäselite, joka tällaisessa vihjeessä vakiona pitää olla. En löydä mitenkään päin kääntelemällä sitä tästä.
10. Jaska16.5.2023 klo 10:42
On siinä sekä suora että piilovihje.
11. Lempi18.5.2023 klo 13:33
Mielestäni siitä puuttuu tämän tyypin vihjeeseen kuuluva "idästä..." tyypin osuus kokonaan. Jos ylettyä-sanalla on etäisesti haettu tätä, niin ylettyä voi niin pysty- kuin vaakasuuntaankin. Nurinperinsana sinänsä on pitkä ja kekseliäs.
12. Ritu21.5.2023 klo 09:30
Minä päätin kohdella eilen pitkän työpäivän jälkeen itseäni lempeästi ja herkuttelin ensimmäiseksi pehmiksellä. Ja hyvä niin, sillä vaikka Pitkälän nimi tuo minulle ensimmäiseksi mieleen hienot koviksensa niin eipä ollut tingitty hienoudesta pehmiksessäkään. Se oli taideteos siinä missä pääkuvansakin.

Käärijän tv:stä tullut energinen livekeikka sai minut vielä käärimään hihani ja yrittämään kovistakin. Oikeassa yläkulmassa huomasin vihjeen FUTISVALMENTAJAN SUKU ja ajattelin, että tästähän tämä lähtee. Muutaman sanan sainkin, mutta sitten tyssäsi aukioisuuteen. Kaikki tuntui niin pitkiltä sanoilta, että niiden keksiminen tuntui ylivoimaisen vaikealta.
Sitä paitsi minä vain jatkuvasti tuijottelin pääkuvassa olevan naisen jalkojen asentoa. Joku optinen illuusio tuossa kuvassa on, kun näen oikean jalan tulevan kummasti ristiin vasemmalle puolelle. Ei auttanut kuin laittaa pää tyynylle ja yrittää aamusta uusin silmin.
Nyt ristikko on lähes valmis. Hassua miten kauan minulla kesti keksiä vihjeeseen RIKKOJILLE tullut ratkaisusanan yhteys vihjeeseen. Kumittelin kirjoittamaani oikeaa sanaa välillä poiskin helpottaakseni oikean löytymistä. Vasenta ylänurkkaa minun täytyy vielä tuunata, kun siellä kaikki ei tunnu loksahtavan kohdilleen. Tuntuu minulle haastetta riittävän kerrakseen kakspuolikkaistakin. No, eipähän ole ainakaan minulle haasteista pulaa, kun helpommiksikin rankatut kovikset teetättää töitä olan takaa.

Käärijähypetystä havaitsin myös piiliksen Ekassa pystyvihjeessä kuin myös kryptiksen pääkuvassa. Kiva että ristikot elää ajassa mukana!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *