KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 16/23

11214. SK 16/23

Heppu22.4.2023 klo 22:25
No jopas tämä on jäänyt varjoon. Ristikossa paljon hyvää harvinaisempaa sanastoa. Kuvista hauskat ratkaisut mutta heikompaa osastoa esim. oppilaitos. Kameran ääni sikäli hyvä vihje että siihen voi ajatella ties kuinka monta nelikirjaimista kännykkäaikana.
Keskellä oikealla näin korkinavaajan. Meni hiukan pieleen!
2. Eikka22.4.2023 klo 22:32
Varjoa tänään enempi vähempi, joten SK ristikkoineen saa odottaa ensi viikon sateita.
3. PM23.4.2023 klo 09:21
Eilisillan tunteina ratkoin ristikon. Oli yläosassa laaja aukio, josta laatijalle plus-pisteitä, etenkin kun oli vailla harvinaisuuksia. Muualla niitä oli ehkä liikaakin, silti pääsin avuitta maaliin. Vaikeustaso näyttäytyi minulle tähditystä korkeampana.

Eikä piiliskään helpolla päästänyt ratkojaa. Pitkissä sanoissa etenkin riitti pähkäilemistä. Viimeisenä löytyneeksi jäi vastaussana vihjeeseen vs12. Paras vihje - vastaussanapari oli vs7 ja siihen ratkomani vastaussana, jota sitäkin oli tovin mietittävä. Vastaussanaa ei tähän voi kirjoittaa.
4. lapatossu23.4.2023 klo 14:54
Ristikossa on kiva idea ja yläosa tosiaan mainio. Mutta tulikohan ehkä kiire, kun alaosa vaikuttaa osittain Ratkojien suosiollisella avustuksella kokoon kyhätyltä..

Piilis helpohko, mutta muutamaa kohtaa jouduin kuitenkin miettimään.
vs15:n logiikkaan sopii kaksi eri vastausta -tuli valittua ensin väärä vaihtoehto, mutta ps3 ohjasi oikeaan.
5. Jiikoo24.4.2023 klo 12:34
Molemmat tehtävät jäivät viime viikolla tuoreeltaan hivenen kesken, mutta viimeistely ei nyt vienyt aikaa paljoakaan. Kuivasen sanasto vaati tietoa monenlaisilta elämänaloilta, joista jotkin ovat jääneet minulla vähemmälle seurannalle. Piiliksessä sain viimeisenä kondikseen tapaukset,V10, P4 ja P5, vaikka ne jälkikäteen arvoituina eivät olleet sen kinkkisempiä kuin muutkaan.
6. Eikka24.4.2023 klo 14:07
Piti ottaa tämä nyt työn alle ja laadukashan tämä on. ”Esiakua” ympäristöineen saattoi olla tahallista harhauttelua. Ainakin minä yritin aluksi parissakin kohtaa jotain liian mutkikasta. Minun mieliratkaisusanani lienee selvä. Ja terävä.
7. Heppu25.4.2023 klo 10:17
Lainaus: 6. Eikka 24.4.2023 klo 14:07
Piti ottaa tämä nyt työn alle ja laadukashan tämä on. ”Esiakua” ympäristöineen saattoi olla tahallista harhauttelua. Ainakin minä yritin aluksi parissakin kohtaa jotain liian mutkikasta. Minun mieliratkaisusanani lienee selvä. Ja terävä.

Sinulle sattui nyt vahva kotikenttäetu. Yritä heittää jotain terävää takaisin.
8. Jiikoo25.4.2023 klo 12:03
Tuo ESIAKUA muodostui minulla risteävistä ilman että olisin vaivautunut miettimään vihjeen ja ratkaisusanan yhteyttä. Nythän tuokin sitten selvisi – vekkulisti onnistunut, harhauttavan makuinen tapaus kyseisen vihjetyypin käyttökohteeksi!
9. Eikka25.4.2023 klo 14:31
Lainaus: 7. Heppu 25.4.2023 klo 10:17
Lainaus: 6. Eikka 24.4.2023 klo 14:07
Piti ottaa tämä nyt työn alle ja laadukashan tämä on. ”Esiakua” ympäristöineen saattoi olla tahallista harhauttelua. Ainakin minä yritin aluksi parissakin kohtaa jotain liian mutkikasta. Minun mieliratkaisusanani lienee selvä. Ja terävä.

Sinulle sattui nyt vahva kotikenttäetu. Yritä heittää jotain terävää takaisin.


Ainoa terävä, joka ko. henkilöön laillisesti uppoaa on perinteinen 013, taskulämpimänä.
10. kaplas1.5.2023 klo 20:54
Ihanhan se siinä meni.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *