KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 44/22

11056. SK 44/22

TKu5.11.2022 klo 18:03
Näistä huippuhelpoista ei näköjään synny keskustelua. Piiliksen rohkenin ratkoa kuulakärkikynällä, ja kivuttomastihan se meni. Pari sanaa jäi toiselle kierrokselle sekä vaakaan että pystyyn. P15 oli aika erikoinen ratkaisusana enkä välttämättä ymmärtänyt vihjeen kaikkien osien yhteyttä siihen, mutta eiköhän tuo oikein ole.

Ristikossa oli oikein epätoivepääkuva (löytyisiköhän mistään ristikosta tätä sanaa?), koska en tunnista ihmisiä valokuvista. Koillisessa olevien muiden sanojen avulla sekin aukesi varsin helposti. Lyijykynä oli silti oikea valinta työkaluksi, sillä jouduin kumittamaan mm. sen, joka JUOKSEE KOVAA. Myös "järjestössään" aiheutti pyyhintätarpeen, sillä kirjoitin ratkaisun ensin hieman eri muodossa - mielestäni oikeammassa, totta kai.
2. lapatossu5.11.2022 klo 18:27
Olivat molemmat kivoja ratkottavia, kuulakärkikynällä menivät molemmat.
Hiukan ihmetytti ristikon 'huonekasvi', joka ei mielestäni sellainen ole.
Meillä se ainakin kasvaa pihalla.
3. TKu5.11.2022 klo 18:44
Lainaus: 2. lapatossu 5.11.2022 klo 18:27
Hiukan ihmetytti ristikon 'huonekasvi', joka ei mielestäni sellainen ole.
Meillä se ainakin kasvaa pihalla.

Kyseinen kasvi on sekä että. Sehän menestyy pihalla vain kesäisin. Talvetukseen löytyy kyllä konsteja, kunhan on tarjolla sopivat olosuhteet. Toinen vaihtoehto on tyytyä ostamaan joka kevät uudet kasvot.
4. lapatossu5.11.2022 klo 19:35
Lainaus: 3. TKu 5.11.2022 klo 18:44

Kyseinen kasvi on sekä että. Sehän menestyy pihalla vain kesäisin. Talvetukseen löytyy kyllä konsteja, kunhan on tarjolla sopivat olosuhteet. Toinen vaihtoehto on tyytyä ostamaan joka kevät uudet kasvot.

---
Kasvi ostettiin yli 20v sitten. Siellä se on maassa talven yli, kasvattaa varren ja kukkii niinkuin muutkin perennat.
5. Jiikoo5.11.2022 klo 19:41
Pekka Joutsi onnistuu taikomaan mielenkiintoisia ratkottavia vaikeusasteesta riippumatta, niinpä pidin tästäkin. Pääkuvan henkilön tunnistin välittömästi, vaikka hänen julkisuuskuvansa ei onnistukaan minua puhuttelemaan. Floorajuttu minulla meni ihan huomaamatta, risteävien varassa. En ota kantaa kiistaan, tuskin tunnistaisinkaan kasvia.

Ei pannut Parkkinenkaan pahintaan tällä kertaa, joten tästäkin suoriuduin (omalla asteikollani) liukkaasti. P14 oli minulle läheistä päivittäistä askaretta 1960-luvun jälkipuoliskolla ja vielä vuosikymmenen vaihtuessakin, intissä. P15:lle on kolmekin vihje-ehdokasta. Yhdellä heistä oli puoliso, jonka viereinen istumapaikka täpötäydelle Helsinki–Oulu-lennolle oli kerran ainoana vapaa minulle; vuosi taisi olla 1984. Osoittautui ihan joviaaliksi juttukaveriksi.
6. TKu5.11.2022 klo 19:45
Lainaus: 4. lapatossu 5.11.2022 klo 19:35

Kasvi ostettiin yli 20v sitten. Siellä se on maassa talven yli, kasvattaa varren ja kukkii niinkuin muutkin perennat.

Ohoh. Kaikki lähteet väittävät, että ko. rehu ei kestä pakkasta.
7. lapatossu5.11.2022 klo 21:29
Huonekasvikin on olemassa, sanoo puoliso.

Ehkä tuosta kasvista on sitten eri versioita...
Muistelen, että tuo meidän kasvi ostettiin nimenomaan perennana.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *