KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS TV-LEHTI 25/22

10190. IS TV-lehti 25/22

Ritu28.6.2022 klo 19:18
TV-lehdessä olikin tavanomaista enemmän ristikoita. Mutta ylivoimaisesti eniten niistä vei aikaa krypto. Ei siis meinannut aueta millään. Pääkuvasta kähtevän sanan valmiiksi annettu alkukirjainkaan ei auttanut yhtään. Ihan muualta jouduin aloituskohdan hakemaan. Paperi oli mennä jo kumittamisesta rikki.
Huh, olipas vääntöä sen kans. Mut hei, tästäkin selvittiin! :)
2. timppa5.7.2022 klo 10:49
Lainaus: 1. Ritu 28.6.2022 klo 19:18
TV-lehdessä olikin tavanomaista enemmän ristikoita. Mutta ylivoimaisesti eniten niistä vei aikaa krypto. Ei siis meinannut aueta millään. Pääkuvasta kähtevän sanan valmiiksi annettu alkukirjainkaan ei auttanut yhtään. Ihan muualta jouduin aloituskohdan hakemaan. Paperi oli mennä jo kumittamisesta rikki.
Huh, olipas vääntöä sen kans. Mut hei, tästäkin selvittiin! :)


Kerro toki tuo avainsana. Ollaan kaksi viikkoa pähkäilty, taitaa olla vuoden vaikein toistaiseksi.
3. Elva5.7.2022 klo 11:02
timppa, vihjeenä: kuuluu Suomen kesän taiteen vakiokalustoon.
4. timppa5.7.2022 klo 11:55
Lainaus: 3. Elva 5.7.2022 klo 11:02
timppa, vihjeenä: kuuluu Suomen kesän taiteen vakiokalustoon.

Kiitos sinulle. Minäpäs käyn googlettamassa lisää sivistystä itselleni
5. Ritu5.7.2022 klo 12:50
Tarkistin, että ratkaisuaika on mennyt umpeen. Jos tuo pääkuvan paikka ei ole tuttu, niin krypto on minusta todella haastava.
Minä itse oletin, että pääkuvan ratkaisusana olisi liittynyt jotenkin itse rakennukseen, sen ulkonäköön tms. Liittyihän se niinkin oleellisesti, että se oli kyseisen taidekeskuksen nimi.
Itse pääsin liikkeelle oikeasta alakulmasta monen yrityksen ja erehdyksen kautta. Ainoa mikä oli itselle alussa varmaa, niin valmiiksi annetun s-kirjaimen jälkeen vaakaan tulevan sanan kaksi seuraavaa kirjainta täytyi olla joku vokaaleistamme. Mutta ainakin minulle numerojakauma oli sellainen, etten pystynyt hahmottamaan, mikä olisi voinut olla esim. A tai T-kirjain.
Lyijykynällä ratkoin ja onneksi niin. Useamman kerran lähti menemään päin prinkkalaa ja kumi pelasti, että uusintayrityksistä tuli siedettäviä ilman sekasotkua.
Hyvin vähän on kryptoja tullut viime aikoina ratkottua eikä ne koskaan ole olleetkaan mitään suuria intohimojeni kohteita. IS:n maanantain ristikkoekstran kryptokin tuppaa usein jäädä ratkomatta. No tässä hiljan oli siinäkin poikkeus. Sen pääkuva oli aivan upea, josta syystä sen innostuin ratkomaan. Siinä hevosen tumma hahmo laukkasi pimenevässä illassa tai yössä taivaanrantaa vasten. Kaunis kuin mikä! Sekin krypto oli minulle aika kinkkinen, vaikka kuvasta tulevan ratkaisusanan siihen heti sainkin.

Timppa taisi jo googlatessaan käväistä Mäntyharjulla!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *