KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 23/2022

10177. SK 23/2022

PM11.6.2022 klo 06:42
Piilosanan ratkoin jo lehden jakelupäivänä eilen. Onnistuinkin yhdellä istunnolla, oli joutuisampi ratkoa kuin piilosana viikko sitten, ehkä vähemmän pitkiä sanoja yhtenä syynä. Viimeisenä avautui vs18, kun olin ensin sovitellut sanalle väärää alkua.
Ristikon ratkoin aamun tunteina, kahviakin siinä ohessa. Mukavasti oli vaihteleva sanasto ja oli myös yhtenäisiä alueita, mm. 6x5, arvostettavia ristikkoteknisesti. Ja tulinpa saaneeksi uutta tietoa maantieteen alalla, kun ristikon viimeisen kirjaimen jouduin hakemaan tietolähteestä. Vaikeustasosta olen samaa mieltä laatijan kanssa.
2. Heppu11.6.2022 klo 22:58
Samaa mieltä ristikosta PM. Olisiko kuitenkin vanhentunutta tietoa viranomaisesta. Ainakin kulkuneuvoihin liittyen.
3. TKu12.6.2022 klo 14:02
Samat tunnelmat täälläkin. Piilosana piti pähkäilemään sopivasti muttei tuottanut mitään erikoista oivalluksen iloa. V18 jossain määrin hymyilytti. V11 tuotti pähkäilyä liikaakin ottaen huomioon sanan tavanomaisuuden. Tosin ristikkomaailmassa se taitaa olla harvinaisempi.
Ristikko ei taaskaan meinannut lähteä millään liikkeelle, kuten kaksitähtisten kanssa usein käy. Pienin pyrähdyksin sain sen vähitellen täyteen ilman isompia ongelmia. Siinä oli monta hienoa sanaa, joita ei yleensä ristikoissa näy, mutta jotka ovat kuitenkin ihan arkikieltä eivätkä vaatineet kuukkelointia tai jonkin erikoisalan tai nevöhööd-julkkisten tuntemista - hyvä niin. Viranomaista minäkin hieman ihmettelin, kun sana vähitellen hahmottui paikalleen.
4. Elva13.6.2022 klo 18:26
Lehti jaettiin tänään neljä päivää myöhässä. Kai on vaan totuttauduttava siihen, että postti saapuu milloin mitenkin.

Pekka Joutsin kakstähtinen ja Jari Keräsen piilis täyttyivät ilman ongelmia.
5. Ylläpito13.6.2022 klo 19:33
Tänään tuli tännekin.
6. kaplas2.7.2022 klo 19:15
Tartuin nyt toimeen. Täyttyi nopeaan, varsinkin alaosa. Eli, minulle 1.5.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *