KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 9/2025
11899. SK 9/2025
PM28.2.2025 klo 17:42
Piilosanan ratkonnalla aloitin, ja sainkin sen ratkotuksi ennen ristikon ratkonnan aloitusta. Piilosana lienee laadittu joitakin viikkoja sitten, jolloin yhden vihjeen osalta on asia ollut juurikin vihjeen mukaisesti.Ristikon ratkonnassa pääsin ylhäältä alkuun ja sieltä vähitellen alas, harmaiden ollessa helpohkot. Loppupeleissä syntyi yhden sanan osalta tilanne, jossa eräs ratkomani sana liittyisi mainiosti vihjeeseen hyvin sen pikku muutoksen jälkeen.
2. Ylläpito28.2.2025 klo 17:56
Ristikko Vuokila/Kärkkäinen xx, piilosana Lahtinen.
3. Henrik Lahtinen1.3.2025 klo 09:31
Perhana sentään, vs1 vihjeessä asia on juuri kuten PM kirjoitti. Pysyisi poliitikot lestissään niin eivät pilaisi toisten vihjeitä! No, oma vikahan tämä on, muutos oli silloin jo yleisessä tiedossa, vaan ei laatijan tiedossa. Eli tässä vähän spoilausta, mutta lienee paikallaan, koska kyse on virheestä.
4. Heppu1.3.2025 klo 12:48
Ristikko ehkä hieman kiharainen kakkoseksi. Minulla tuli kumittamista kuvan alla, kun oli kovasti vaihtoehtoja tarjolla. En oikein sisäistänyt kahden puhekuplan typistettyä sanomaa. Iturin metsäkin on jäänyt tuntemattomaksi.Onko täällä muuten joku voittanut näissä ristikkoarvonnoissa? Kun on niin vaivatonta lähettää, olen – tavoistani poiketen – vuoden verran näitä lähetellyt. Kertaakaan ei ole mitään kuulunut.
5. Jiikoo2.3.2025 klo 09:21
Perjantaisilla ensisilmäyksillä en päässyt pitkällekään. Lauantain myöhäisillassa sain molemmat maaliin, olisikohan nautittu viini liukastanut harmaita soluja? Yllättäen koin päässeeni Lahtisen piiliksessä vähän ”helpommalla” kuin Vuokilan kaksitähtisessä. Heppu, jatka ihmeessä vastausten lähettelyä! Itse olen sitä aktiivisesti harjoittanut, ja SK on antanut tästä rahallista palautetta sekä ristikko- että piilispuolella. Viime kerrasta on aikaa, mutta jaksan olla optimistinen. Kivaa sekin, että sähköpostiosallistuminen on sekä helppoa että maksutonta.
6. Unhappy Zombie2.3.2025 klo 19:38
Heppu: Kerran on voitto osunut kohdalle nettiversion ratkomisen myötä : )
7. Heppu3.3.2025 klo 14:58
Kiitos kannustuksesta Zombie ja Jiikoo. Ehkä vielä lähetän….
8. Mittarimato3.3.2025 klo 17:30
Piilosana näytti ensi silmäyksellä vaikealta, mutta ratkesi kuitenkin aika tavallista tahtia. Vs7 vaati eniten miettimistä, Vs1 epätarkkuus ei haitannut.Ristikko tuntui kokonaisuutena normikakkoselta. Alaosa meni sujuvasti, yläosassa pähkäilyä. "Baseliin" tuntui mystiseltä, kun en nähtävästi seuraa aikaani riittävästi. "Iturin metsässä": mitä ihmettä voi olla saiturin metsässä? "Ei pikkuboksi", no tämähän on selvästi isotalo.
Lohduksi tai pelotteeksi Hepulle: Satoja vastauksia olen lähettänyt, voittoja tasan nolla. Sähköpostitse kun olen vastannut, voi tietysti pähkäillä, moniko vastaus on arvontaan päätynyt.
9. Heppu3.3.2025 klo 18:35
Mittarimato, taisit masentaa minut! Minäkin mietin aiturin ja taiturin metsää, mutta google kertoo, että tuo metsä on olemassa juuri tuolla nimellä.
10. Mittarimato3.3.2025 klo 21:37
Heppu, käyväthän suomalaiset urheilijatkin olympialaisissa. Jatketaan mekin olympiahengessä vastausten lähettämistä!
11. Jiikoo4.3.2025 klo 07:43
Heppu ja Mittarimato: Tuhoan parhaillaan joutavia sp-viestejä ennen koneen pakkaamista laukkuun reissuun lähtöä varten. Löytyi noin viikon takainen, lukematta jäänyt viesti, jonka mukaan olen voittanut SK:n nro 7 piiliksestä 20€, palkinnot maksetaan noin 3 viikon kuluessa. Pitkäksi venähtänyt väli SK-palkinnoissa näyttää siis katkenneen. :•)Olin toivorikkaana antanut tilinumeroni vastausviestissäni, joten minuun ei ole otettu yhteyttä puhelimitse sen tiedustelua varten. Joskus ennen sain muutaman kerran jopa nähdä nimeni lehteen painettuna palkittujen joukossa, mutta tästä tavastahan lehti luopui pari vuotta sitten.
12. lapatossu5.3.2025 klo 18:00
Ristikko vaikutti hyvin helpolta -varsinkin kun kaksi vihje-vastausparia oli tuoreessa muistissa PuPen sivujen 31-32 ratkomisen jäljiltä.Piilis tuotti enemmän päänvaivaa, mutta ratkesi kuitenkin melko helposti. Hauskoja vihjeitä siinä!
13. Eikka5.3.2025 klo 21:34
Muuten sujuvasti täyttyi, mutta ylemmän vaakaharmaan ympäristö - myös itse sana - tuotti pystyharmaita hiuksia, kun vaihtoehtoja tuntui olevan enemmän kuin riittävästi. Pariin varsin perinteiseen ratkaisusanaan oli laadittu melko kimurantti vihje.
KOMMENTOI