KESKUSTELUT > RISTIKOT > HYVÄÄ MIELTÄ RISTIKOISTA
11690. Hyvää mieltä ristikoista
Ritu13.10.2024 klo 13:21
Eki oli alustanut vuonna 2009 säikeen (4944) nimeltä "Tärkein asia ristikossa, kerro oma mielipiteesi!"Alustuksessa oli lause:
"Jotenkin luulisin, että tärkeintä on, että ratkojalla jää ristikosta hyvä mieli."
Tuossa kyseisessä säikeessä keskityttiin pitkälti niihin ristikon yleisiin hyvinä pidettäviin ominaisuuksiin, joita varmaan suurin osa ratkojista pitää ristikoissa hyvinä asioina.
Tänä aamuna luin IS TV-liitteestä Juha Miedon haastattelun. Siinä hän kertoi suosikki tv-ohjelmistaan. Mainiten myös seuraavan: " Väkivaltaiset tv-sarjat ja elokuvat taas ovat Miedon inhokkeja".
Tuo lause olisi voinut tulla myös omasta suustani. Siksi tein tämän aloituksen, jotta esille voisi nousta asioita, mistä se hyvä mieli kullekin tulee ristikoista tai mikä sitä hyvän mielen kokemusta voi vähentää.
Minulle on ympäröivän maailmantilanteen ja joka puolelta tulvivan negatiivisen ja ahdistavan uutistulvan takia ristikoista tullut jopa yksi tapa ja henkireikä paeta tuota maailman järjettömyyttä. Sinne voi omaan kuplaansa mennä pitämään hauskaa niin hauskan ja humoristisen kuvituksen, oivallusten ym. merkeissä ja saada hyvää mieltä.
Otan tähän nyt esimerkkinä IS:n pehmiksen elokuulta, jossa oli aivan hurmaavat kaksi pääkuvaa. Toisessa kissa leikki lankakerän kanssa ja toisessa se nukkui autuaan lokoisasti ja tyytyväisen näköisenä. Eli kun itse ratkon paljon helppoja ristikoita ja tykkään niistä kiireen keskellä ja pääkuvatkin olivat mieleeni ja ristikon laatijana yksi taitavimmista laatijoista (Eki), niin kaiken järjen mukaan täydellinen hyvän mielen -ristikko oli edessäni.
Yksi sana vain käänsi tuota tyytyväisyyden viisaria minulla hiukkasen taaksepäin. Vihjeenä oli -KÖYSI. Ratkaisusanani tuli HIRTTO. Minä en olisi tuohon ihanaan ristikkoympäristöön kaivannut tuota vihjettä ratkaisuineen lainkaan.
Kyse on vain sanoista ja sana ihan kelvollinen, mutta jotenkin sillä kertaa koin, etten päässytkään eroon maailman kaikkea järjettömyyttä. Olipa ristikot helppoja tai vaikeita, minulle on tärkeää, että ne tuovat tavalla tai toisella hyvää mieltä.
Vaikka tuossa malliksi otin Ekin laatiman ristikon niin Ekin ristikoita ratkoo mielellään, koska ne ovat enimmäkseen juuri hyvän mielen ristikoita.
2. kravattimies17.10.2024 klo 02:08
Lokakuun Krypto Pelikaanin kannen ratkoin ensimmäiseksi, mutta sitten jatkoin lopusta kohti alkua. Puoliväliin päässen seuraavalla ratkontakerralla. Olen todella ihastunut näihin laadukkaisiin tehtäviin. Sivulla 27 oleva taideteos "Kumpi näyttäisi voittavan?" on niin mainio, että ansaitsee ehdottomasti tulla mainituksi.
3. Sirpa17.10.2024 klo 11:06
Minäkin haluan mainita Krypto Pelikaanin. Kesällä tuon lehden löysin ja se on tuonut iloa joka kuukausi siitä lähtien. Suuret kiitokset laatijoille!
KOMMENTOI