KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 21.-22.9.2024

11667. IS Viikonloppu 21.-22.9.2024

Ylläpito20.9.2024 klo 01:51
Huomenna Toni Pitkälältä kolmonen, ei ehkä pahin, ja Henrik Lahtisen piilis.
2. Joutilas21.9.2024 klo 19:56
Oli kyllä mukava ratkottava ja minulle täysi kolmonen, ellei vähän ylikin. Etenkin, kun oikea ylänurkka ei meinannut aueta, eikä täysin auennutkaan. "Paperi" ei minulle auennut järkevästi, eli en ratkaisuuni kuukkeloimallakaan löytänyt mitään älyä. Kun vaihdoin yhden kirjaimen, niin sain mielestäni järkevän ratkaisun, mutta sepä ei enää pelittänyt "omenapuuta, koria ja poikaa" esittävän kuvan kanssa. Jätänpä hautumaan ja jatkan saunomista. Kiitokset kuitenkin Pitkälälle suuresta nautinnosta, eiköhän tähänkin järki löydy!
3. Jiikoo21.9.2024 klo 21:46
Kolmostason Pitkälä tuntuu taas kerran olevan minulle liikaa. Piti kääntyä Lahtisen puoleen. Joko hän on löysännyt ruuvia tai olen oppinut lukemaan hieman hänen tyyliään - ihmeteltävän nopsaan sain Piiliksen täyteen tällä kertaa. Harmi vain, ettei näillä pääse enää tappelemaan IS-satasista niin kuin menneisyydessä.
4. PM22.9.2024 klo 11:50
Pidin kovasti koviksesta. Mainiot sanasommitelmat ja etenkin piirrosvihjeet ansaitsevat täydet pisteet. Vaikeusaste on täysi kolmonen. Ratkontani kulki vastapäivään luoteesta alakautta oikealle ylös, jossa tein ekan ja ainoan tietohaun. Oli oivallettavaa ja oli tietovihjeitä, ei mielestäni harvinaisuuksia. Uskon ymmärtäneeni vihjeiden ja vastaussanojen väliset yhteydetkin.
5. isoäiti22.9.2024 klo 12:00
Ratkoin koviksen, taviksen piiliksen. Jokaisessa oli omat kinkkiset kohtansa, yllättäen Lahtisen piilis tuntui helpoimmalta. Eniten hikoilin Pitkälän koviksen kanssa. Ristikko oli minulle ilman muuta kolmonen. Erityisiä kysymysmerkkejä ei jäänyt, kuvittelen jopa ymmärtäneeni ratkaisuni Joutilaan ongelmakohdassa. Minulla kesti hetken ennen kuin Fordin tehtaalta lähti oikea tai oikeaksi uskomani lähetys.
Kiitokset laatijoille mukavasta ajanvietteestä!
6. Kuju22.9.2024 klo 12:28
Kinkkinen kovis ratkaistu ja kaikki ymmärretty. Mukava kun ei tarvinnut Trivial Pursuit tietoa, vaan melkein pelkästään oivalluksia (paria poikkeusta lukuunottamatta).
7. Elva22.9.2024 klo 21:24
Tavis oli tavallista kinkkisempi. Varsinkin vasemmalla keskellä oli hankala kohta lepäämässä vuorokauden, ennen kuin välähti. Piilis oli Lahtisen helpommasta päästä, vaikka mukavahan tämäkin oli. Kovis odottelee vielä sopivaa hetkeä.
8. Kuju23.9.2024 klo 08:00
Tavis saa minun puolestani olla "tavallista kinkkisempi" aika tavalla ennen kuin siitä tulee kinkkinen. En havainnut tämänkertaisessa taviksessa tuossa mielessä kuitenkaan poikkeavuutta. Kynä sauhusi ruudusta toiseen tauotta, kunnes varttitunnissa oli ristikko täytetty.
9. Jaska23.9.2024 klo 13:29
Pettämätön Pitkälä palkitaan puolipahiksestaan puhtain paperein parhain pistein.
10. happonen23.9.2024 klo 14:17
Olihan taas mainio ristikko! Hienoja sanoja ja vieraampia kirjaimia enemmän kuin viikon pehmiksissä yhteensä.

Sama ongelma kuin Joutilaalla - PAPERI-vihjettä en ole vielä hoksannut. Kun vaihdoin risteävän PIIP-vihjeen ratkaisusanaa, niin tuli kelvollinen ristikkosana, mutta en ainakaan vielä ole keksinyt asiayhteyttä.
11. Kuju23.9.2024 klo 15:18
Sitä PAPERI-vihjeen ratkaisua ei moni keksi tai tiedä, se on niitä harvoja, jotka pitää löytää.
12. happonen23.9.2024 klo 17:04
Nyt syttyi lamppu PAPERIn osalta, olihan kiero vihje joka oli kuitenkin niin selvästi tyrkyllä. Risteävät olivat myös väärin ja yksi sana on kyllä vähän erikoisempi mutta Kielosesta löytyvä.
13. Jussi2.10.2024 klo 09:08
Jäi kovasti harmittamaan kun en tajunnut Pitkälän PAPERIa. Nyt kun palautusaika on päättynyt, voisiko joku sivistää minua tämän osalta?
14. iso S2.10.2024 klo 09:37
Paperiin auttaa samassa ruudussa oleva pystysanan vihje paperin peittoama, jonka ratkaisusana on kivi. Tämä viittaa peliin kivi - paperi - sakset. Siinä paperi on toinen eli toka. Ilman tuota yhteyttä olisi ollut melkoisen vaikea ja lähes mielivaltainen vihje.
15. Jussi2.10.2024 klo 11:39
Kiitos iso S, mikä sitten se omenanpoimijakuva oli?
17. Jussi2.10.2024 klo 11:54
Kiitos MMM. Kerrankin minusta Pitkälältä huono laadinta tältä osin. Muutenhan ristikko oli jälleen kerran erinomainen!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *