KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPUN RISTIKOT 20.-21.4.2024

11536. IS Viikonlopun ristikot 20.-21.4.2024

Ylläpito19.4.2024 klo 21:06
Huomenna Skytän ja Kärkkäisen kolmonen.
2. Pike20.4.2024 klo 07:24
Hurraa!!!
3. Joutilas20.4.2024 klo 12:08
Oikein mukava ratkottava ilman suurempia kikkailuja. Oma pää riittää tietolähteeksi. Vähän pettynyt olen ristikon vaikeuteen, tai paremminkin helppouteen. Mielestäni vaikeusaste 2½. Pettymys johtuu siitä, että niin kovasti odotin oikein kunnon pahista. Kuitenkin tästä tuli auvoisa olo, joten ristikko oli hyvä ja täytti tehtävänsä. Kiitos!
4. Kuju20.4.2024 klo 19:39
Alussa kului vartti ennen kuin sain juuri mitään ruutuihin. KUUNUK -vihje oli sellainen, jonka hiffasin ja uskoin oikeaksi ensimmäiseksi ja sen ympäriltä alkoi täyttyä. Vielä puuttuu kuitenkin vajaa puolet, lähinnä oikeasta puolikkaasta.
5. Eräs21.4.2024 klo 11:32
Pääkuvasta johdetut sanat oli liian helposti arvattavia, mikä on Skytälle epätavallista. Muuten oikein kiva ristikko.
6. kaplas21.4.2024 klo 11:59
Piilis kävi verryttelystä. Helposti täyttyi
7. Kuju21.4.2024 klo 12:46
Valmista tuli, mutta ei ilman "lunttaamista". Minulle kävi täyskolmosesta.
8. happonen21.4.2024 klo 18:40
Samoilla linjoilla kuin muut kommentoijat. Aika helppo oli päästä alkuun, varmahkoja sanoja oli ympäri ristikkoa ja siniset olivat melko nopeasti selätettyjä. Kaksi aluetta eli yläkuvan oikea puoli ja alalaita keskellä jumittivat kuitenkin sen verran että kolmemiikaksi tätä luonnehtisin.

Tunnelmat tästä ovat kyllä oikein hyvät, paljon nokkelia vihjeitä ja ihan viimeiset knopit olivat myös vahvasti plussan puolella.
9. PM21.4.2024 klo 19:33
Koviksen ratkonnassa pääsin kyllä alkuun melko sujuvasti. Ja pääkuvienkin ilmaisut lähtivät avautumaan, keskimmäisiä sanoja niissä jouduin hieman vatuloimaan.

Kirjaimet 1..9 oli selvillä melko varhain. Viimeisenä oli auki alhaalla keskellä alue, ja siellä kirjainta kohti käyttämäni miettimisaika nousi melkoisesti ristikon muihin osiin verrattuna. Parasta kuitenkin on, kun voin todeta ratkoneeni koviksen (avuitta siis) ja ymmärtäväni yhteydet vihdeiden sekä vastaussanojen välillä. Uutuuksia niissä oli, kuten sanoissakin!
10. Jaska22.4.2024 klo 14:20
Sanasto lievästi aneemisempi ja vihjeistökin vähemmän kimurantti kuin Skytän IS-täyskolmoseksi merkattujen keskimäärin. Siniset toki tavallista vähemmän tuskailuttavinakin kehuntakelpoiset. Sanakeskipituus hyvä 5,7. Miikka pallojen perään vetäistynä lankeaa laatimukselle arvosanaksi tasaysi.
11. Ritu28.4.2024 klo 16:03
Minä olen tänään väsyneillä aivoillani yrittänyt ratkoa itseltäni keskeneräiseksi jäänyttä Skytän kovista valmiiksi. Jotain aukesi lisää, mutta muutoin yksittäisiä ruutuja vieläkin auki niin idän kuin lännenkin suunnalla.

En tiedä, kuinka moni tosi visaisten ystävä on kokenut mielessään tarvetta räy-skyttää normaalia helpommasta kolmosesta superkinkkisten laatijalle, mutta minusta tämä on ollut laadultaan kuitenkin ahaa-elämysten ristikko.
Nyt minun pitäisi vaan kipeästi saada kokea niitä muutama lisää, jotta tästä voisi nostaa hattua laatijan lisäksi itselleenkin.
Tällä kertaa onnistuin löytämään aloituspaikan kohtalaisen helposti. Senkin löytäminen on toisinaan sellaista sattuman kauppaa, mutta tällä kertaa tärppäsi heti alkuunsa.

Viereisen sivun mukava pehmis loisti pääkuvallaan. Minusta se oli hieno ja sen takia Lavoniuksen hillitty tyyli kuvittajana oli siihen just passeli eikä himmentänyt tuon pääkuvan loistoa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *