KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > UUSI ATTA-SÄIE AVATTU!

9879. Uusi atta-säie avattu!

Ritu19.11.2018 klo 15:55
Jottei muiden säikeiden sisältöä sotkettaisi, niin kopioin minun ja laatija-Essin välisen keskustelun tänne ja jatkukoon se tässä säikeessä toivottavasti kenenkään sitä vastustamatta.

Keskustelummehan käynnistyi seuraavasta Essin kommentista:

Sinä et vastusta nykyään mitään. Haluat mielistellä.

40. RituLainaa18.11.2018 klo 20:29
Toki olen Essi vaikka heti valmis nousemaan kanssasi barrikadeille ja vastustamaan jotain ristikoihin liittyvää. Mtä mieltä Essi olet, aloittaisimmeko vastustamaan aluksi vaikka attoja? Oltaisiin samalla aaltopituudella.

41. EssiLainaa18.11.2018 klo 20:32
Mitä ne on tehneet? Korkeasaaressa niitä on.

42. EssiLainaa18.11.2018 klo 20:46
Ovatko karanneet?

43. RituLainaa18.11.2018 klo 20:53
No mutta nyt minä haluan niitä ristikoissa esiintyvinä vastustaa. Eivät kuulu mielestäni tiuhaan käytettynä hyviin ristikoihin.
Ja sitten vielä sekin pointti, että saattaahan siitä saada pelkkää vastustamisen iloakin.
Kokeillaan.

44. EssiLainaa18.11.2018 klo 21:01
Kokeillaan vaan. Ja kaikkia terroristeja joiden nimi on atta.

45. RituLainaa18.11.2018 klo 21:06
Oliko tuo lupaus? Voinko ratkojana luottaa siihen, että kun jossain törmään ristikoihisi niin siellä ei attoja vilise?
Jos näin on niin kiitos ja niiaus.

46. EssiLainaa18.11.2018 klo 21:17
No voihan nuo Korkeasaaren atta muurahaiset karata. Sille en voi mitään.

47. RituLainaa18.11.2018 klo 21:28
Suo anteeksi, lopetan tämän asian vatvomisen tähän ennen kuin ne korkeasaaren portit avautuu jommalle kummalle meistä.

No, tsemppiä sulle jos niitä atattomia ristikoita joskus kuitenkin innostuisit edes yrittämään laatia.

48. EssiLainaa18.11.2018 klo 21:49
Puhuin oikeista autoista. Ristikkoon ne ei yritä.

49. EssiLainaa18.11.2018 klo 21:50
Atoista

50. RituLainaa18.11.2018 klo 22:09
En Essi enää jatka tätä. Ripsivärit levis jo :D

Hyvää yötä, atat viliskööt lopun yötä!

51. RituLainaa19.11.2018 klo 09:47
Pahoittelut muille palstalaisille, etten pystynyt viemään eilisiltaista Essin ja minun välistä keskustelua asiaan kuuluvaan säikeeseen.

Essin kanssa voimme joskus kiireettömämpänä ajankohtana jatkaa toisaalla noista EI OIKEISTA, RISTIKOIHIN ITSEÄÄN TUNKEVISTA ATOISTA ja jatkaa niiden vastustamishankkeen viemistä yhtenä rintamana eteenpäin.

En tiedä olenko naiivi, mutta jaksan edelleen uskoa, että Essi lähtee messiin.

52. essiLainaa19.11.2018 klo 09:52
Kokeillaan vaan. Ja kaikkia terroristeja joiden nimi on atta.

Kuten sanoin aikaisemmin.

53. EssiLainaa19.11.2018 klo 15:14
Onhan tämä oikea. Jos ei oteta Korkeasaaren autoja lukuun. Eihän niitä Suomessa ole.

54. EssiLainaa19.11.2018 klo 15:14
Attoja
2. Ritu19.11.2018 klo 17:04
Minun tarkoitukseni ei ole lytätä yhtäkään laatijaa, ei myöskään sinua Essi.
Kun alan ratkomaan ristikoita, en lähde tekemään sitä sillä mielellä, että nytpä etsin tästä ristikosta kaikki laatijan mokat tai heikkoudet tai atta-sanan määrät.
Se ilo ristikoista tulee vain siitä, kun oivaltaa monia laatijoiden sinne sijoittamia hauskuuksia ja saa ratkottua vihjeiden yhteydet ratkaisusanoihin. It's so simply, sanois engelsmanni.

Joskus kauan, vuosia vuosia sitten, laitoin kipakkaa palautetta eräästä laatijasta erään ristikkolehden toimitukseen.
Hänen ristikkonsa eivät olleet mielestäni sellaisia, että olisivat kuuluneet ratkomaani lehteen. Niihin tuskastui joka kerta.
Nimestään tein aivan väärän johtopäätöksen ja ajattelin, että hän oli nuori aloitteleva, jonka pitäisi vielä saada llisäoppia ja antaa laatijapaikka lehteen jollekin pätevämmälle.
Kun jostain sitten luin, että hän olikin iäkkäämpi laatija ja aika hänestä jätti, niin toivoin koko sydämestäni, ettei lehden toimitus tuota palautetta toivottavasti hänelle koskaan toimittanut henkilökohtaisesti nähtäväksi.

Rohkenen kuitenkin edelleen palautteeni laatijoille laittaa, jos siltä tuntuu. Joko mielistellen tai vähemmän mielistellen, riippuen kulloinkin ratkomistani ristikoista.

Minä ratkojana en Essi voi määrätä, mitä sanoja sinä ristikoissasi käytät. Sinä voit ne itse valita. Minä puolestani voin valita, kenen tai keiden ristikoita ratkon.
Oletan ja toivon, vaikkei kenenkään toisen puolesta mitään saisi olettaakaan, että sinäkin haluaisit minunkin valitsevan juuri sinun laatimasi ristikon ratkaistavaksi.
Ei sitä mikään estä, voin valitakin.Mutta silloin kyllä toivon, että laatijana joskus puolestasi mielistelisit meitä ratkojia yrittämällä tulla vastaan ja etsimään sitä kultaista keskitietä. Vaikka nyt kuuntelemalla, mitä palautetta ratkojana minulla on sanottavana tuosta pikkuruisesta atasta.

Sen käyttäminen ei ole rikos, sen käyttäminen ei pilaa muuten kokonaisuudeltaan hyvää ristikkoa ja jos sen käyttäminen pelastaa jotain muuta erityisen hyvää ristikosta niin mikä ettei.
Mutta, jos sitä esiintyy paljon ja muu sanastokin jää latteaksi, niin minulle käy kuten tuolla aiemmin mainitsin. Sitä tuskastuu sellaisiin ristikoihin.

Toivon edelleen, että tulisit messiin ja alat kapinoida noita pieniä monijalkaisia vastaan, että niiden populaation määrä ristikoissa saataisiin kohtuulliseksi. Voidaan ainakin neuvotella asiasta, eiks vaan.
3. Essi19.11.2018 klo 17:46
On niitä kaksijalkaisia attoja. Mitä niille tehdään. Olen muutaman nähnyt hs ristikossa.
4. Ritu19.11.2018 klo 18:24
Olen kovasti tässä yrittänyt ja pyrkinyt sille samalle aaltopituudelle kanssasi. Silti minusta aika usein tuntuu, että olen ihan ulalla kanssasi.

Aiheesta poukkoillaan mitä kummallisimpiin asioihin kerta toisensa perään. Silti yritän uskotella itselleni, että samalla puolella tässä ollaan riippumatta siitä, että toinen on laatija ja toinen pelkästään ratkoo. Pakkohan se yhteinen päämäärä meillä on olla molemmilla hyvät ristikot.

Haluaisin oikeastaan Essi vuorostani kysyä sinulta jotain ennen kuin jatkamme aiheesta eteenpäin.
En tiedä luitko ja huomasitko tuolla eräässä toisessa säikeessä ehdotustani sanaristikkoseuralle, että maassamme järjestettäisiin sellainen Koko Suomi-ratkoo tapahtuma. Jos sinä näin ihan kuvitteellisesti saisit tuon tehtävän laatia tuo kyseinen ristikko, niin jos sinne ristikkoon olisi tunkeutumassaa tuo atta muurahaisenkuvineen, niin laittaisitko sen tuohon laadintaan?
5. Essi19.11.2018 klo 18:43
En. Mutta jotkut tykkää kaksilahkeisista atoista. Ja tuonne postin lehteen jo tyrkytin ristikkoa. Eivät olleet kiinnostuneita.
6. Ritu19.11.2018 klo 18:52
Saisinko ihan ratkojana mielenkiinnosta kysyä, miksi attaa et tuohon ristikkoon laittaisi. (Olin muuten iloinen vastauksestasi, että se oli kielteinen.)
7. Essi19.11.2018 klo 19:10
Tuo ristikko olisi ihan erityinen. Ei siihen kaikenlaisia sanoja panna. Mutta kuten sanoin tyrkytin kesällä ristikkoa mutta ei olleet yhtään kiinnostuneita.
8. Ritu19.11.2018 klo 19:37
Oikeassa olet, varsin erityinen se olisi.
Mutta minusta sitä vosi pitkälti silti verrata kaupoissa eri puolella Suomea myytäviin ristikkolehtiin ja niissä oleviin ristikoihin.
Niitäkin ostelevat nuo samat, tuon erityisenkin ristikon, kohderyhmänä olevat. Minkään erikoisalan teemaristikkohan se ei kuitenkaan olisi, eikä ristikko sillä tavoin eroaisi sanastoltaan.

Itse vaan ratkojana ajattelen, miksei ristikoita laativat sitten aina voisi pitää kohderyhmäänsä erityisenä, joka ansaitsee sanastoltaan mahdollisimman hyviä ristikoita ja laatija täten pyrkisi kaikin mahdollisin keinoin ja taitojensa mukaan valitsemaan sanat niihin sen mukaisesti.

Toivottavasti, jos ja kun joskus ratkon sinun laatimasi hauskan helpon ja hyvän ristikon, niin voin kertoa siitä ilman että kokisit sen mielistelynä sinua kohtaan.
Ja kun kerron siitä, mistä en ratkojana pidä, toivon että sitä ei ymmärrettäisi niin, että koko laatija kaikkine saavutuksineen olisi tai muuttuisi minulle sen jälkeen läpeensä huonoksi.
Mutta ehkä se yhteinen sävel tästä vielä löytynee. Minun on tältä illalta poistuttava, mutta toki jos hyvässä hengessä keskusteltavaa löytyy, niin muutkin voivat kanssasi jatkaa. Palaamme astialle kenties myöhemmin aiheen tiimoilta.
9. Ritu20.11.2018 klo 09:01
Minä palaan Essi vielä tämän säikeen ihan perimmäiseen ja alkuperäiseen aiheeseen, joka oli atta-sana ristikoista miellettynä fakkisanana.
Keskustellaan vaikka toisaalla sitten kaksilahkeisista tai hame päällä olevista atoista.
Toivottavasti et postin lehtiseen tarjotessasi ristikkoa maininnut mitään noista. Olisivat ehkä säikähtäneet.

Mutta nyt otettakoon se atta esimerkkinä (voisi olla jokin muukin sana) tähän käsittelyyn.

Vastasitkin minulle jo tuolla edempänä, ettet laatijana kelpuuttaisi kyseistä sanaa tuohon jo unelmissani totta olevaan Koko Suomi ratkoo -ristikkoon.

Sitähän saattaisi ratkoa liikemies Espoosta, perheenäiti Lapualta, kirvesmies Joensuusta, urheilijanuorukainen Rovaniemeltä ja monta pitkään ristikoita ratkonutta ja monen monta ensimmäistä ristikkoa ratkovaa mistä vaan.

Joku näistä ensikertalaisista ehkä kävellessään seuraavan kerran kaupan lehtihyllyn ohi, nappaa sieltä helpoksi mainostetun ristikon.
Asettuu sohvalle, avaa ristikon ja jää tuijottamaan ihmeissään muurahaisen kuvaa. Hänelle saattaa käydä, kuten aiemmin mainitsin minulle käyneen. Hän tuskastuu tuollaiseen ristikkoon. Jättää seuraavan kerran ostamatta, tietämättä, että vieressä oleva ristikkolehti olisi ehkä onnistunut häneltäkin. Tuo ristikkolehden ensi kertaa ostava voi olla siellä lehtihyllyn äärellä tänäänkin.
Mitä tuumaat?
10. Ritu20.11.2018 klo 09:56
Tai Essi, minä haluan asetella kysymykseni sinulle toisella tavalla.

Tuo samainen ratkoja, joka tuskastuneena tuijottaa ja äimistelee siellä ristikkolehdessä olevaa muurahaisen kuvaa toteaa: "Ääh, ei tästä mitään tule, ei näitä tajua.Antaa olla."

Jos sinulla olisi samalla hetkellä mahdollisuus sanoa hänelle jotain. Mitä sanoisit tai tekisitkö itse jotain toisin?
11. Essi20.11.2018 klo 11:57
Ei mittään hättää atta se vain on. Tässä ristikkoja missä ei ole.
12. Ritu20.11.2018 klo 12:24
Essi, ihan kiva vastaus.
Minä kun itse vastustan tuollaisten sanojen yltiöpäistä käyttöä ristikoissa juuri aiemmin kertomieni seikkojen vuoksi.

Minä pystyn kertomaan sinulle oman näkemykseni vain näin ratkojan näkövinkkelistä. En ole itse laatinut yhtä ainuttakaan ristikkoa, sitäkin enemmän ratkonut kyllä.
Minun on siltä pohjalta ehkä hyvin vaikea nähdä tai pystyä arvioimaan sitä, kuinka usein se atta on laatimuksiin tuloillaan ja kuinka helppoa tai vaikea sitä on laatijan vältellä.

Mutta toivon, että tämän keskustelun pohjalta olisit halukas myös olemaan avoimin mielin ja kuuntelemaan meitä ristikoita rakastavia ratkojia. Emme ole teidän laatijoiden vihollisia, vaikka ratkomme kuka kenenkin laatimia ristikoita.
Päinvastoin, mahdollistatte meille tämän kivan harrastuksen, josta kiittäminen on niin sinua kuin muitakin laatijoita.
Mutta saanhan silti toivoa ristikoiden parannuksia ja esittää toiveita?
Välillä kehuen, kiitosta antaen, kun siihen aihetta on ja kritisoiden silloin, kun urputtaja-minäni haluaa tulla esille. Saanhan?

Haluan päättää tämän keskustelun kysymällä: Lähdetkö messiin?
13. Essi20.11.2018 klo 12:50
Saanhan sanoa yhden asian näin laatijan näkökulmasta. Joskus risoo ratkojan raju kommentti, että tuo ja tuo pitäisi olla toisin. Ja jos ei itse varsinkaan ole tehnyt yhtään ristikkoa. Ei tiedä siis miten vaikeaa se joskus on. Siinä olet oikeassa, ettei yhden eikä kahdeksan laatimisen perusteella voi hyödyttää ja viskata roskakoriin. On ollut vaan vaikea päivä ristikon teossa.
14. Essi20.11.2018 klo 12:52
Höydyttää on höykyttää.
15. Ritu20.11.2018 klo 13:18
Sitä suuremmallakin syyllä sitten Essi jäin ihmettelemään tuota sinun minulle laittamaa tämän keskustelun ensimmäistä kommenttia siitä, etten vastustaisi koskaan mitään ja että mielistelen vaan.
Siinä vain on joku ristiriita nyt sanomaasi.

Mutta ei jäädä pohtimaan sitä. En siitä loukkaantunut. Turhaantuminen oli se ensifiilis, millaisena sen koin.

Tämän keskustelun pääpaino ei minulla ollut nimenomaan sinun laatimissasi ristikoissa. Ei niiden huonoudessa eikä niiden hyvyydessä.
En ratkojana edes pysty vertaamaan teitä laatijoita keskenänne. Enkä haluakaan.
Jokainen tekee sitä omaa persoonallista kädenjälkeään, josta teidän laatijoiden pitää vain itse olla ylpeitä.
Minä ratkojana sitten vain ihastun tai vihastun niihin. Useimmiten ihastun, kuten olet huomannut. Se kiitosta ja kehuja antava mielistelijä-Ritu pyrkii silloin pintaan.
Haluan ratkoa kivoja ristikoita, kuten varmaan moni muukin. Toivottavasti olet mukana niissä ristikkotalkoissa, joissa se kuitenkin on pyrkimyksenä.
Lähdetkö messiin?
16. Essi20.11.2018 klo 19:22
Lähden. Etkä sinä ole mielistellä ollenkaan. Anteeksi virhearviointini. Ratkojat saa oikeesti olla omaa mieltä. Sanoa suoraan jos siltä tuntuu.
17. Essi20.11.2018 klo 19:24
Sori kun sormi on suurempi kuin kännykän näppäin. Tulee virheitä.
18. Ritu20.11.2018 klo 20:36
Kiitos!

Sanoisin vielä, että teidän laatijoiden kannattaa muistaa yksi asia. Me ratkojat, tai minä en ainakaan, pitkään rasita muistiani sillä, että jos ristikossa on laatijalla/kuvittajalla käynyt joku kömmähdys. Kaikki on inhimmillistä, tekevälle
sattuu.

Sitä vastoin yhdessä asiassa muistimme on pitkä. Muistamme hyvät ristikot ja varsinkin niiden parhaimmat konnankoukut ja vihjeet jopa VUOSIEN takaa.
Ja voin vannoa, vaikka kautta kiven ja kannon, että tuo on totta.

Tämä Ekin hieno ristikkosaitti saattaa joskus antaa ehkä vääränlaisen kuvan meistä ratkojista. Me himoratkojat täällä nimenomaan ruodimme ratkomiamme ristikoita läpikotaisin.
Tämä on oikeastaan ainut paikka, mistä visaisimpiin ristikoihin on mahdollista saada apua.

Harhateillä me ratkojatkin monesti olemme. Ratkomme ristikon ja sitten siihen saamme ratkaisuksi omasta mielestämme jonkun ontuvan ratkaisusanan.
Jos ratkoja ei mistään saisi sitä selvitettyä, että missä mättää, niin siinä saattaisi aiheettomasti syy tai epäily vierähtää laatijaa kohti.
Täällä toinen ratkoja tai laatija on voinut asiaa selventää ja monta kertaahan se vika onkin ollut vain siellä omissa hoksottimissa, kun ei ole ymmärtänyt vihjeen ja ratkaisusanan yhteyttä oikein ja loppuun asti.

Sinulle Essi erikseen haluan vielä sanoa, että nimenomaan tällä saitilla voi tietty tuntua siltä, että nyt tässä ratkojat ovat mielin kielin ja ties miten Ekin suuntaan tai hänen tallinsa ristikoiden suuntaan.
Mutta kaikilla kunnioituksella kaikkia hyviä ristikoita tekeviä kohtaan, haluan kuitenkin muistuttaa, että tämä sivusto edustaa Sanaris Oy:ta ja haluan ainakin itse jo ihan kotoa opittuja käytöstapoja noudattaen kohteliaana täällä käsitellä syvällisemmin vain heidän edustamiaan ristikoita.
Muutenhan täällä on saanut yleisen ristikkokeskustelun merkeissä itse kukin rellestää varmaan sydämensä kyllyydestä.

Eurojackpotissa oli pottina useamman viikon ajan 90 miljoonan euron potti.
Asiakkaani kyselivät minulta aika usein, mitä tekisin jos voittaisin tuon summan. Vastasin heille, että valitettavasti jättäisin nykyisen työni. Ja jatkoin, että vain siirtyäkseni toiseen työhön. Freelanceriksi, koeratkomaan ilmaiseksi ristikoita.

No tiedän, ei siihen taitoni riittäisi, mutta sinulle Essi, voisin tulla karsimaan attoja ristikoista, huolisitko? ;)
19. Ritu20.11.2018 klo 21:06
Voit Essi huokaista helpotuksesta.
Ei tarvitse edes kohteliaisuussyistä antaa myöntävää vastausta ja olla ottamassa riesakseen epäpätevää koeratkojaa. Todennäköisyys voittaa potti on häviävän pieni.
Toisaalta, onhan mulla aikaa harjoitella. Joten vannomatta paras... ;).
20. Ritu21.11.2018 klo 11:56
Tänään heräsin ajatukseen, että minulla alkaa kohta vieroitusoireet, kun tänään palaan töihin tekemään pidempää työputkea. Onneksi putken päässä näkyy sekä valoa että ristikoita.

Tämän höpinäni olisin voinut laittaa tuonne liirum laarum -ketjuun, mutta päädyin laittamaan tämän lähes tulkoon minun monologilta näyttävän säikeen yhteenvedoksi.

Ratkon ristikoita ilokseni (ei liene jäänyt kenellekään epäselväksi). Toisinaan sen voi katsoa jo käyvän työstä. Laatijoille se on sitä aina, välillä varmaan tuskaksi asti.
Silti tuo luomistyön tuska tulee harvoin minua vastaan ristikoissa. Vaikka voisin kuvitella, että laatijakin joskus kokisi hetkellisen burnoutin ja siirtäisi tuon tuskan kostoksi tai raskasta taakkaa keventääkseen ristikkoon ratkojille: siinä on teille atta, repikää siitä!
Kyllä me ratkojat revimmekin, aika usein revimme ristikoista iloa irti.
Jos joskus voisimme laittaa tuon ristikoista repimämme ilon lasipurkkiin, niin voisimme lähettää niitä lasipurkkeja teille laatijoille ympäri Suomen useammat rekkakuormalliset, jotta voisitte ja jaksaisitte seuraavia ristikoita laatiessanne jakaa sitä iloa jatkossakin eteenpäin.
Kiitos!
21. essi21.11.2018 klo 12:05
Olen iloinen kun olet tykkääntynyt noin ristikkoihin. Niiden tarkoitus onkin tuo. Tuoda iloisuutta ja tietoa. Ja jos siellä on eksynyt joku atta niin voit sen leikata lasipurkkiin. Siellä sen on hyvä ollä. ja kun purkki on täynnä, niin sinulla on ikioma terraario.
22. Essi22.11.2018 klo 20:17
Rotu joko löytyi ensimmäinen
23. Essi22.11.2018 klo 20:17
Ritu
24. Ritu23.11.2018 klo 11:24
Toivottavasti Essi tuo kysymyksesi (ilman kysymysmerkkiä) oli vain retorinen, ehkä vitsikin , etkä siihen vastaustani ollut odottamassakaan.
Jos odotit, olen turhaantunut.

En halua alkaa samaa keskustelua alusta uudelleen, siitä tulee vain saman jankutusta.
Jos joku sitä haluaa, niin saman asian voi hoitaa lukemalla säiettä alusta loppuun nonstoppina niin pitkään, että saa siitä tyydytyksensä.

Eilen illalla ratkoin kuin ratkoinkin vielä ristikon. Päivemmällä töissä tein siitä valintani, minun ei tarvinnut seistä lehtitelineen edessä miettimässä, vaan päätös valinnastani kypsyi aiemman kokemuksen kautta.

Jo lehtipalautukseen menevistä lehdistä kaivoin ja ostin viime tiistain Ilta-Sanomat. Sieltä ratkoin uutisristikon. Tuo valintani tapahtui vain sen jo täällä mainitsemani ratkojan pitkän muistin perusteella.
Muistinhan tuon kyseisen laatijan minua aiemminkin uutisristikoillaan ilahduttaneen.

Niin kuin AIKAA SITTEN, kun uutisristikon yhtenä pääkuvista oli kuva Satu Taiveahosta ja Antti Kaikkosesta. Vaikkei heidän erouutisensa minua ilahduttanutkaan, niin tuo ristikko silloin ilahdutti nokkeluudellaan. Muistan vieläkin kuvasta tulleet sanat: SATUHÄÄILO KAIKKOSI.
Se oli mielestäni nokkelaa, kuvan henkilöiden nimistä johdettua. Koskettavaakin ja tuolla hetkellä ehkä aavistuksen tunteisiinkin menevää.

En tullut silloin tänne palstalle siitä (muistaakseni) mielistelemään, laitoin vain tuosta ristikosta silloin irti repimäni ilon sinne lasipurkkiin. Tuon purkin kyljessä osoitteena on Vuokilan Eki.

Essi, ei, en löytänyt attaa. Ehkä ensi kesänä pitäisi sitä käydä terraariossa Korkeasaaressa katsomassa.
Olen eläinrakas, silti ratkojan näkövinkkelistä katsottuna, sen on parempi olla siellä kuin sanaristikoissa.
Ehkä vielä parempi, jos kumpainenkin vapautettaisiin ja päästettäisiin katoamaan omille teilleen.
Jos valita pitää, niin mieluummin soisin niiden sinun, Essi, kovasti esille ottamiesi ottamiesi kaksilahkeisten attojen olevan mieluummin siellä suljetussa terraariossa. Toivoen, että niitäkin siellä olisi mahdollisimman vähän.

Osoitit tuon pienen näppäilyvirheen johdosta kysymyksesi (?) nimimerkille Rotu, korjaten sen toki Rituksi.
Olen kyllästynyt käyttämään termiä himoratkoja. Lanseeraan tuon näppismokasi innoittamana ilmoille uuden vastineen sille: roturatkoja.
Toivottavasti kukaan ei siitä mieltään pahoita, kun sillä ei ole mitään tekemistä enkä sillä tahdo viitata yhdenkään ratkojan etniseen alkuperään, sukupuoleen tai uskontoon . Sillä viittaan vain meihin, jo melkein loppuun aivonystyränsä ristikoiden parissa kuluttaneisiin. Se entisiin himo-, nykyisiin roturatkojiin kuuluva on joskus ammoisina aikoina nähty ratkomassa myös Rotuaarilla.
Silloin ei ollut tällä ratkojalla niin pitkä aika siitä, kun hän kaupan lehtihyllyn äärellä mietti: kokeiliskohan vielä kerran?
Retorinen kysymys Essi uudelleen: lähdetkö messiin?
En toivo saavani vastausta siihen enää täällä. Haluan ratkojana, että se vastaus näkyisi niissä ristikoissa tuolla kaupan hyllyillä.

P.S. Kadehdin sinua Essi joskus eräästä asiasta: osaat sanoa asiasi lyhyesti. Ehkä vain toisinaan ilman sitä ydintä. Minulla voi joskus harvoin olla sitä ydintäkin, mutten osaa sanoa asiaani lyhyesti. Ehkä sen roturatkojan voisi hyvä olla sekaroturatkoja. Tai no, selvyyden vuoksi ehkä pitäydyn tuossa roturatkojassa.
25. Essi24.11.2018 klo 00:16
On hyvä että sinun kaltaisia himoratkojia on. Minullakin ei olisi töitä. Lehtipisteet on pullollaan lehtiä. Niistä valikoi vaan sen mieluisan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *