KESKUSTELUT > RISTIKOT > PIILOSANAT JA GOOGLAUS

9821. Piilosanat ja googlaus

Eki29.9.2018 klo 08:17
Viime aikoina olen pariin otteeseen kuullut kysymyksen, ovatko piilosanatkin menossa siihen suuntaan, että pitää googlata.

Paha sanoa, onko tässä tapahtunut muutosta, siis piilosanojen osalta Maailma on muuttunut näiden liki 44 piilosanavuoden aikana ja googlaamalla saa selville melkein mitä vaan. Tilaisuus tekee varkaan?

Eilen törmäsin hauskaan sanaan, joka tarjoaa täydellisen piilosanavihjeen, mutta en aio sitä käyttää, vaikka kyseessä ei ole mikään kylänpahanen.

Puljujärven kannatus on Venäjällä yli sadan tuhannen luokkaa. (10)
2. Jaska29.9.2018 klo 19:13
Piti googlata. Asukasluku 81015. Piti kyllä keksiä ilmankin:(
3. Eki29.9.2018 klo 19:15
Wikipedian mukaan minusta oli noussut yli 100 000:n.
4. Jaska29.9.2018 klo 19:22
Totta, suomaisen Wikipedian mukaan 102370. Katsoin ensin englantilaista, jota ei siis ole päivitetty. Hävetkää engelsmannit. Tai luultavasti jenkit.
5. Tarja29.9.2018 klo 19:50
Hauska :D
6. Rampe29.9.2018 klo 19:54
Joo, ei kannata laittaa piilosanaan. Tavallisessa ristikossa se risteävien avulla ehkä toimisi.
Enpä ole koskaan paikasta kuullut, vaikka maassa olen aikoinani useamman vuoden viettänyt.
Kuitenkin väkeä sadan Läyliäisen verran. Sen kylän asukaslukua olen omassa mielessäni pitänyt ristikkoon sopivan Intian kylän ehdottomana alarajana.
Alle on menty, mutta ehkä se on jenkkien hidasta päivitystä sekin.
7. pelaaja29.9.2018 klo 21:23
Hauska. Ja koska en pitkähköstä pikkuharjoittelusta.... huolimatta aina ollenkaan keksi piilosanojen kaikkia jujuja, niin nytkin piti ratkaisu tarkistaa vähän väärinpäin. Ja koska en tajua mitään, niin varmaan senkin takia tää oli tosi kiva saada ratkaistuksi luultavasti oikein. Ja koska en tajua mitään, niin en tietenkään myöskään tajua, miksi tää ei ole sovelias piilosanavihjeeksi. Mutta koska en tajua mitään, älkää sanoko, miksi se ei sovi, koska kerrankin keksin ratkaisun "tosta vaan" (melkein) ja se sai hyvälle tuulelle.
8. Lisbeth2.10.2018 klo 13:38
Käviskö piilikseen pelkkä Puljun ? (14174)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *