KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS RISTISANA 24.10.

9434. IS Ristisana 24.10.

HT24.10.2017 klo 10:46
Pystysanojen vihje 31 on lipsahtanut vaakavihjeiden joukkoon.
2. Eki24.10.2017 klo 13:29
Onhan tätä epäonnea kerrakseen. Sunnuntaina Aamulehti julkaisi piilosanasta vain vaakasuorat vihjeet. Tänään oli uusintajulkaisu, jossa mukana pystysuoratkin.
3. neuvokas27.10.2017 klo 09:14
Miksi Eki et pakkaa ristikoitasi pdf pakkaukseksi? Koko ajan joku osa jää julkaisematta......
4. Eki27.10.2017 klo 09:42
Tekstit pdf:ksi ja huolet ovat poissa. Niinpä niin.
5. neuokas27.10.2017 klo 09:45
Rakenna hyvä mies kokonaisuus ruudukon kanssa ja se pdf:äksi.
6. Eki27.10.2017 klo 10:25
Kuules neuokas kun ei sanomalehteä taiteta silleen, he sijoittelevat sen muun materiaalin mukaan, sille ei ole vakiomuotoa. Ja sitten kun pdf avataan, niin se teksti katoaa yhtä lailla.

Kun täällä nettisivuilla käsitellään suunnilleen kaikki meidän ristikoissamme sattuneet ongelmat, niin tuntuu, että niitä on paljon. On niitä muuallakin, mutta ei niistä kukaan jaksa välittää, usein edes tekijät, on sekin täällä huomattu.

Meiltä tulee kuitenkin yli 10 ristikkoa päivässä ja melkein kaikki onnistuvat. Mokista sitten lankeaa varjo milloin minkin tahon päälle. Aina niitä harmitellaan ja yritetään ottaa opiksi, mietitään miten ei juuri tiettyä mokaa tule uusiksi.
7. neuvokas27.10.2017 klo 12:45
Ei se teksti mihinkään katoa. Onhan kuvaristikossa tekstiä ja kuvia. Ja voihan senkin kokonaisuudessa tehdä pdf.
Sen vain lehti nostaa sivuilleen........ Mutta, jos ei ole oikeaa pdf:ää, niin voi tehdä mitä vaan.....
8. Eki27.10.2017 klo 12:57
Mutta kun pdf avataan, sillekin voi tehdä mitä vaan. Kuten sanoin, esim. tuo Aamulehden piilosana ei ole tietty tila vaan se pannaan sivun muun matskun sekaan toimituksen taittotyönä. Ei se hokemalla miksikään muutu.
9. neuvokas27.10.2017 klo 13:09
On sellaisia, missä voi lukita ettei asiakas voi tehdä eli muuttaa mitenkään.
10. Eki27.10.2017 klo 13:34
Johan se kerran todistettiin, että pdf:ää on helppo sorkkia makunsa mukaan. Taidatkin olla se henkilö, jonka pdf silloin avattiin ja pääkuva pantiin ylösalaisin.

Eikä Aamulehti siis ottaisi vastaan mitään lukittua pdf:ää, koska se haluaa taittaa sen sivun itse.
11. neuvokas27.10.2017 klo 13:56
Minä vaan sanoin että on lukittava pdf. On sinun vikasi, ettet ole asiakastasi totuttanut siihen, että lukitset sen.
Ja sitä paitsi voit tehdä sen muutoksen itsekin (siitä lukitusta pfd:tä) minkä asiakas tahtoo...
12. Eki27.10.2017 klo 14:02
Olen kyllä jo moneen kertaan selvittänyt syyt tähän. Eivät sinunkaan ristikkosi oikeasti mene suoraan lehteen vaan niitä käsitellään. Mutta kyllä meiltäkin menee runsaasti täysin valmiita sivuja, tämä Aamulehti ei vain voi olla semmoinen.

Esim. Ilta-Sanomien viikonloppunumeroiden sivuista useimmat menevät sellaisenaan reproon pdf-muodossa, mutta yhdelle sivulle toimitus lisää vielä omaa tekstiään.

Turha näitä on hokea, kaikki tehdään täällä toimitusten toiveiden mukaan. Silti eri vaiheissa ihmiset tekevät virheitä ja se on inhimillistä. Ei siihen auta edes kirjainyhdistelmä pdf.
13. neuvokas27.10.2017 klo 14:13
Olkoon tämä viimeinen kommentti. Kyllä ne minun menee sellaisenaan mitä teen. Jos asiakas haluaa muuttaa sitä, niin minä muutan sitä. -Muuten hohtaa tuossa tekstissä, että kun eki tekee jotain, niin se on kiveen kirjoitettu.
14. Eki27.10.2017 klo 14:34
En minä pysty tosiasioita muuttamaan. Enkä ole mikään taiton asiantuntija. Emme ole kumpikaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *