KESKUSTELUT > RISTIKOT > YLLÄPIDOLLE

9265. Ylläpidolle

Täyttelijä19.5.2017 klo 20:43
Kysysin mitä ystävällisimmin - jos en täysin väärin ymmärtänyt, ehdotitte varsin selvin sanan kääntein, että Tapion tulisi pidättäytyä kirjoittelusta vaikkapa viikon ajan. Nyt näyttää siltä, että kirjoittelu ja itsensä kanssa keskustelu vain jatkuu - onko tämä OK teidän puolestanne?
2. Ylläpito19.5.2017 klo 20:49
Selvää itsetutkistelua on Tapio harrastanut. Seurataan tilannetta.
3. Täyttelijä19.5.2017 klo 22:46
Kiitos, ei ihan se vastaus mitä odotin mutta tämän kanssa on elettävä.
4. Täyttelijä6.7.2017 klo 22:43
Anteeksi mutta tapio näyttää vievän tätä keskustelupalstaa ja sen ylläpitoa mennen tullen kölin ali. Onko hän vähentänyt kirjoitteluaan radikaalisti? Ei mulla muuta.
5. Ylläpito6.7.2017 klo 22:45
Muutoksen tuulet puhaltavat pian.
6. Hm.6.7.2017 klo 22:57
Tapio on huvittava. Minä tykkään kumminkin, vaikka välillä menee vastenmieliseksi. Tässä on se idis, että muiden ei pitäisi innostua Tapion jutuista. Annetaan kundin kirjoittaa ja se on varmaan hänelle tärkeää.
7. TTT7.7.2017 klo 07:47
Yritin lukea kommentteja uusimmasta Pupesta (4/2017), mutta harmittavasti suurin osa keskustelusta näyttää pyörivän tapion kirjoittelujen ympärillä, joten eipä tuota jaaritusta jaksa enää.
Toivoisin, että ylläpito tekisi jotain, että saataisiin taas asiallisia juttuja itse ristikoista.
8. Tapio7.7.2017 klo 08:26
Tein yhden selkeän toimintavirheen, mistä johtui turhaa keskustelua. Mutta kyllä em. säikeessä on asiallistakin keskustelua - olisi enemmänkin, jos kirjoitteluuni suhtauduttaisiin neutraalisti, mutta aika usein joku heittää ärsyttävän kommentin, johon tulee vastattua (nämä pitäisi pystyä ohittamaan).

Kiikku kerran tunnusti kirjoittaneensa vain saadakseen minut vastaamaan. Tällainen on nettikiusaamista - vastaavaa olen viimeksi kokenut kansakoulussa. Koulu- ja nettikiusaamisen kohteeksi olen arvatenkn joutunut siksi, että en aina osaa erottaa, missä tarkoituksessa joku sanoo/kirjoittaa jotain.
9. Matti7.7.2017 klo 23:14
Vika on juuri siinä, että Tapio on infektoinut nämä sivut. Jos ennen halusit katsoa, mitä mielenkiintosi herättäneeseen aiheeseen kuuluu, niin menit ja luit. Ja nautit. Tämä sivusto toimi juuri niinkuin piti, ajatellulla tavalla. Ja jäi hyvä mieli. Vaan entäs nyt. Kun menet sivulle, luet Tapanin jorinoita. Ei mitään iloa enää. Kuten sanoin, Tapio on infektoinut nämä sivut. Hukkaanko on heitetty kaikki se uhrattu vaiva, idea, työ ja kustannukset. Eihän tässä näin pitänyt käydä!
10. Tapio8.7.2017 klo 08:14
Teen välillä virhepäätelmiä, mistä seuraa aivan tahatonta ylimääräistä kirjoittamista (esim. PuPe 4/2017 säikeessä).

Osa ylimääräisestä kirjoittelusta on myös seurausta nettikiusaamisesta. Yhteistä kansakoulun kiusaamiselle ja täällä nettikiusaamiselle on komm. 8 mainitun seikan lisäksi, että olen herkkä reagoimaan kiusaamiseen ja minun on vaikea se ohittaa, vaikka olen siihen pykinyt.

Kirjoitan paljon ja olen sitä pyrkinyt vähentämään (olisi kiva, jos saitti ylipäätäänsä olisi aktiivisempi). Mutta jos kommentoin itse ristikoita, toivon että asialliset kommenttini otetaan sellaisiksi. Myös ristikon detaljeja voi käsitellä kiihkottomasti, jos haluaa.
11. Täyttelijä8.7.2017 klo 09:22
Lainaus: 5. Ylläpito 6.7.2017 klo 22:45
Muutoksen tuulet puhaltavat pian.

Toivottavasti puhuri on kova!

Nappasin kiinni tuosta Matin viestistä ja lueskelin joitain PuPe-säikeitä ajalta ennen nettikiusatun ilmestymistä palstalle ja ero on tosiaan huima - valitettavasti entisten aikojen hyväksi. Siellä on kärkästäkin viestittelyä mutta lyhyesti eikä useita viestejä kestäviä vuodatuksia ratkontavireistä ja ristikoiden vaikeustasoista näkynyt.
12. kaplas8.7.2017 klo 10:24
Mitähän perustuslakivaliokunta sanoisi Tapion poissulkemisesta?:)
Eikö viestin voi myös hypätä yli,jos ei kiinnosta lukea?
Tai jos voisi ruksata ne nikit,joita ei halua seurata..
13. ensio8.7.2017 klo 13:52
voi teitä kun olette sisäänlämpiää porukkaa. ei pidä olla yhtäkään soraääntä, niin teillä menee hyvin.
voitte lopettaa koko palstan, kun korva ei kestä muuta kuin kehuja.
14. matts8.7.2017 klo 16:50
ensiolle: En tiedä oletko seurannut alusta asti tapion kirjoittelua täällä. Hän aloitti syyttämällä laatijoita virheistä, jotka lähes aina osoittautuivat tapion, joko vääräksi ratkaisuksi, ymmärtämättömyydeksi tai silkaksi tietämättömyydeksi. Hän myös osoitti sen kyselemällä apuja vihjeisiin, jotka olivat tavalliselle ratkojallekin peruskauraa, ei mitään hankalia. Sitten tapio opetteli (vihdoin) piilissäännöt ja alkoi etsimällä etsiä puutteita vihjeistä, useimmin nämäkin osoittautuivat hänen puutteellisten tietojen, varsinkin suomenkielen, ja vihjeitten rakenteen ymmärtämättömyyteen. Sitten hän keksi vanhat kovisristikot, joihin vastaukset olivat olemassa ja hän alkoi besserwisseröidä niitä kuin olisi pystynyt ne itsenäisesti ratkomaan. Parissa vuodessa tapiosta tuli ristikon- ja piilistenratkonnan kaikkitietävä opastaja (ihmettelen ettei Skyttä ole palkannut häntä ristikkoakatemiaan opettajaksi - vai onko?).
Lyhyesti kerrottuna tämä. Voin hyvin ymmärtää ristikoita kymmeniä vuosia ratkoneiden ärsyyntymisen (tyyliin, älä opeta isääs panemaan). Lisäksi hänen ristikoiden vaikeusastearvostelunsa ovat nostattaneet karvat pystyy monelta, niiden jatkuva veivaamien ei ole rakentavaa ristikkokeskustelua. Kysymys ei todellakaan ole eriävien mielipiteiden tai soraäänien torppmisesta vaan siitä, että tapio ei ymmärrä hänen kirjoittelunsa ärsyttävyyttä. Vikahan ei koskaan ole tapion - hänen mielestään.
15. Tyhmä8.7.2017 klo 17:16
Lisäksi tapio sekaantuu sellaistenkin ristikoiden keskusteluihin, joita ei itse ole ratkomassa. Ja tekstiä tulee.....
16. Tapio8.7.2017 klo 17:41
15. Tein joskus. Nykyisin osallistun vain niiden ristikoiden keskustelusäikeisiin, joita itse ratkon tai aion ratkoa kun saan ristikon käsiini.

14. Nimimerkki "matts" on valitettavasti aika pitkälle oikeassa. Syytin aiemmin väärin perustein laatijoihin, mitä nykyisin tapahtuu sangen harvoin, mutta jokainen sellainen kyllä kaduttaa jälkikäteen. Kyselin toki vanhojen PuPe:jen suhteen aika paljon ja paljon turhaakin, sillä viimeisten uusien PuPe-lehtien kohdalla en ole hirveästi kysellyt, kun olen itse enemmän pohtinut vihjeitä ja olen itsenäisesti ratkonut tehtävät loppuun asti (joskin PuPe 1-2/2017 jotkut tehtävät väärin). Uusista PuPe-lehdistä saadun kokemuksen perusteella tiedän, että olisin osannut vanhojakin itsenäisemmin ratkoa.

Piiliksissä n. puolet kritiikissä oikeutettua ja puolet väärää.

Vaikeusastearviointi on erittäin yleistä SK, PuPe ja IS viikonloppu säikeissä - eikö mattsin mielestä sitä sitten ole yleisesti ottaen liikaa?
17. matts8.7.2017 klo 18:27
Kuten aikaisemmin jossain ilmaisin, 3 vaikeusastemerkintää mielestäni riittäisi kertomaan ratkojalle millaisesta ristikosta on kyse. Puolikkaat, miinukset ja plussat syntyvät sitten jokaisen omassa mielessä jos ovat syntyäkseen, eikä niitä tarvitse täällä julistaa.
18. pelaaja8.7.2017 klo 19:14
Säikeen otsikko: Ylläpidolle. Joka mikä ei suinkaan taida olla tietämätön näistä vaikeusaste- sun muista "ei olisi kannattanut sanoa" tai "minäpä sanon" -jutuista. Ei nää ikinä lopu, jos ei niitä yksinkertaisesti itse kukin (ruusuin tai muin kukin) lopeta tai jos ei halua Ylläpidolle "tämän kerran vielä" kertoa, että näin on. On. Ja ruusu lopettajalle.
19. Rampe8.7.2017 klo 19:37
Vaikeusastearvioinneissa en näe mitään pahaa kunhan muistamme, että arviointi on vain oma näkemyksemme asiasta.
Ei sille mitään yhteismitallista asteikkoa löydy.
Tämäntapaisiin säikeisiin saa minun puolestani kirjoittaa asian vierestä vaikka kuinka paljon, tilaa luulisi riittävän.
Siitä olen itsekin hermostunut, jos tiettyä ristikkoa käsittelevään säikeeseen aletaan kirjoittaa täysin muita asioita.
Asiasta hermostuneena aloitin kerran Siionin Lähetyslehti-säikeen, joka aikansa kukoistettuaan on jo hyytynyt.
20. pelaaja8.7.2017 klo 20:47
Okei. Ei sitten heru ruusuja. Tehkää hyvin.
21. Nortonista22.9.2017 klo 18:24
Laitoin Nortoniin lisäominaisuuden " sivu on turvallinen" ominaisuudella
ja nyt sivu merkataan turvattomaksi kalastelun vuoksi? Onko Norton liian tiukka?
22. Tapio28.9.2017 klo 14:49
Mikähän on väli, jolla näyttö päivitetään ilmoittamaan uusi viesti? PAM 10/2017 ylläpito ehti lähettämään viestin eikä saanut siitä ilmoitusta sivulle. jLägetin siis kommentin tietämättä edellisestä kommentista .
23. Ylläpito28.9.2017 klo 15:29
2 min.
24. Tapio29.9.2017 klo 08:49
Kiitos tiedosta. Joissakin tapauksissa näemmä vielä käy kuten ennen eli joku kirjoittaa samaan asiaan liittyvän vastauksen, eikä toinen siitä tiedä mitään. Tällaiset tilanteet ovat toki vähentyneet. Ennen lähetystä olisi ehkä vieläkin syytä ladata sivu uudestaan.

Eikö arkistossa oleville palkintoristikoille voi tehdä mitään? Kun lähettää ristikon eteenpäin, ristikko tyhjenee. Toisinaan olisi kiva tarkistaa myöhemmin, tuliko täytettyä oikein, mutta en ole koskaan jaksanut kirjoittaa tehtävää kokonaan uusiksi. Eikö sitä tehtävää voisi mitenkään saada palvelimen välimuistiin ja palautettua sieltä takaisin.
25. Akro7.10.2017 klo 15:48
Ylläpito ja moderaattori voisivat siivoilla muutamia säikeitä kun alkavat taas täyttyä tapion tolkuttomasta kirjoittelusta kuvien laadusta ja tabletilla ratkomisesta. Eikö se tapion avaama yksi säie riitä vai miksi pitää samaa asiaa jaaritella jatkuvasti monessa eri säikeessä ja olla muita neuvomassa ja ohjaamassa kokeilemaan ja raportoimaan tuloksia. Aivan joutavaa kirjoittelua.
26. Rampe7.10.2017 klo 18:15
Joutavaa kirjoittelua se on meillä kaikilla. Ei näistä kenenkään leipä levene eikä hätä hälvene.
Tapion kirjoittelu meni välillä älyttämäksi ja porttikielto oli silloin paikallaan.
Silti siivoaisin täältä ensiksi ilman minkäänlaisia ihmistapoja kirjoitetut solvaukset, kuten moderaattori on alkanut tehdäkin.
Siinä sivussa on mennyt omia kuittauksianikin jonka mukisematta hyväksyn.
Kun Tapion (tapion) kirjoittelu on asiallista, on hänellä oikeus kirjoittaa kuten meillä muillakin.
27. Tapio7.10.2017 klo 21:38
Innostuin vähän liikaa tabletin käytöstä ja yritin muissakin kuin aloittamassani asiaan liittyvässä säikeessä muitakin kokeiluun. En jatka enää muissa säikeissä.

Mutta harmittaa, että siitä kuvaongelmasta en aloittamassani säikeessä saanut aikaan keskustelua. Toivon nyt vain, että laatijat vähän havahtuisivat Ekin kautta ongelmasta, joka voi paheta, jos siihen ei puututa.
28. Keila8.10.2017 klo 00:48
Tapsa, hyvä kirjoitus, tuo alkukappale. Toisessa kappaleessa, jäi ikään kuin hämäräksi, jotta mikä on tuo ongelma, joka voi paheta ja johon Ekin tulisi puuttua?
29. Kiikku8.10.2017 klo 02:28
Minä luulen, että monikaan ei kärsi siitä, että tabletin kanssa on hankalaa ja siitä, että ei ole lehteä. Tapsan kandeis ostaa oma tabletti. Se tietysti maksaa, joka on pirun kurjaa.
30. matts8.10.2017 klo 06:51
Tapion kannattaisi harkita siirtymistä vähän edullisempaan harrastukseen kuin ristikon ratkaiseminen kun suurin huoli näyttää olevan mistä saisi ilmaiseksi ristikoita - tai ainakin voisi pitää tuon ongelman omana tietonaan.
31. Tapio8.10.2017 klo 07:57
Olen myös ostanut ristikkolehtiä, joten tuo kritiikki on turha.

Mainitsemani ongelma on se, että eräät kuvittajat käyttävät yksityiskohtaisia alunperin varmaankin kohtuullisen isoiksi tarkoitettuja kuvia. Kun niitä sitten pienennetään, kuvista on vaikea saada tolkkua ja oleellinen informaatio saattaa jäädä saamatta. Vaikkei jäisikään, on vähän ärsyttävää kun kuvan yksityiskohdista ei saa selvää (ainakaan paperivesiossa).
32. Tuttu8.10.2017 klo 18:49
Kyllä on alkanut mennä maku näiden säikeiden lukemiseen. Säikeet ovat lähes kauttaaltaan Tapion melkeinpä yksinpuhelua tai jonkun toisen vastauksia Tapion kommentteihin. Poikkeuksena on HS kuukausiliitteineen, ilmeisesti Tapio ei ko. julkaisuja lue. Yhtä asiaa esim. haukirötkälettä jauhetaan kommentti kommentin perään eräässäkin säikeessä. Tapio kyllä kirjoittelee ihan asiallisiakin kommentteja, mutta kun niitä on ihan mahdottomasti.
33. huhu8.10.2017 klo 19:29
Esimerkiksi tässä ketjussa http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9369 viimeisen parinkymmenen viestin joukossa on viitisentoista sinun viestiäsi. Tässä ketjussa http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9411 Sinulla on neljä ensimmäistä viestiä, sen jälkeen tuli lunta tupaan. Kukaan ei sinulle taaskaan vastaa. Mites luulet, onko vika meissä muissa vai sinun tavassasi kirjoittaa (jankuttaa)?

Minusta tuntuu, että sinä näet tämän maailman isona ongelmana tai useana pienenä ongelmana. Et ole tainnut huomata, että sinä olet itse osa ongelmaa.

Siinä missä sinä näet ongelmia, muut näkevät mahdollisuuksia.
34. Tapio8.10.2017 klo 19:43
No siihen haukijuttuun tuli turhaa pituutta myös iso S:n kommenteista, joihin sitten tuli kommentoitua.

Huhun mainitsemissa säikeissä yritin luoda keskustelua. Ensiksi mainityu tosin oli ihan aito avunpyyntö. Sain homman pelittämään ja halusin vain rohkaista muita kokeiluihin.
35. huhu8.10.2017 klo 19:50
Nyt olisi jo korkea aika hyväksyä, ettet pysty luomaan keskustelua palstalle. Et millekään keskustelupalstalle. Ihmiset kirjoittavat, jos haluavat. Jos asia ei kiinnosta, et saa muita kirjoittamaan yhtään mitään, vaikka kuinka esität kysymyksiäsi. Kun ei kiinnosta avutumisesi, niin ei kiinnosta
36. TU8.10.2017 klo 19:57
Tapio, sulla on aina jokin missio, nyt tuo tablettisi ja sen kera puljaaminen. Useimmat täällä ovat kiinnostuneita ristikkojen ratkonnasta, vain.
37. TU8.10.2017 klo 20:00
Onko niin, että Tapio haluaa vaan juttuseuraa!
38. TU8.10.2017 klo 20:04
Tuttu. Hesarin ristikkoa ei ilmaiseksi saa,
just tulee radiosta, että Birgitta Ulfsson on edesmennyt. Mahtava tyyppi.
39. Tapio8.10.2017 klo 20:09
Mitä tulee tuohon tablettisäikeseen, kyse on lähinnä juttuseuran puutteesta, mutta tämä sivusto tuntuu olevan kovin huono siihen tarkoitukseen.

Mitä tulee säikeeseen 9411 kyse on missio - missiona on saada laadukkaampia ristikoita, joiden teksteistä ja kuvista saa kunnolla selvää. Olen aidosti kaikkien ratkojien asialla.
40. Tapio8.10.2017 klo 20:14
Osittain se tablettisäiekin oli missio - jos muutkin kuin minä innostuisivat digitaalisesta ristikonratkonnasts, ehkä hamassa tulevaisuudessa voisi paperilehtien rinnalla saada digilehtiä ja niille järkevä palautus - tosin tekstaus voisi yleisesti olla n.6-vuotiaan tasoa.
41. huhu8.10.2017 klo 20:19
Jos tableteista haluat jutustella, niin tämä palsta ei ole oikea paikka. Kokeile vaikkapa Muroa.

Nythän sinä pääasiassa keskityt vain ilmaisiin ristikoihin. Kunhan ostat vaikkapa 10 vuotta Iltsaria, niin vaadi vasta sitten. Ja kuten olen aiemminkin kirjoittanut: Minusta sinulla ei ole mitään kopmpetenssia ristikkoarvosteluihinsi. Äläkä yritä heittää sitä iänikuista tekosyytä "olen minä ristikoita ostanut ja ratkonut ainakin 400 piilosanaa". Roskaa.

(Viestisi 40) Niin ja ne pitää julkaista ilmaiseksi ja vielä siten, että sinä voit lähettää vastauksetkin imaiseksi ja jättää tulostuksen ja sen kustannuksen julkaisijalle. Voi hitto mitä tekopyhää pskaa!
42. Tapio8.10.2017 klo 20:32
Tablettisäikeessähän kyse oli nimen omaisesti ristikoiden ratkomisesta, johon tabletti on vaihtoehto paperiversiolle.

"Nythän sinä pääasiassa keskityt vain ilmaisiin ristikoihin. "

En, se ei ole pääasia. Toivomus olisi, että paperilehden sijasta tai sen rinnalla voisi ostaa digiversion. Iltsaristakin saa (maksullisen) digiversion, josta ++juh esittänyt muutaman esimerkin - erittäin laadukas toteutus.

Jos minulla on vaikeuksia saada selvää, voin sen kertoa - ei siihen mitään kompetenssia tarvita.
43. huhu8.10.2017 klo 20:49
Viesti 42 kertoo, että sinä et _todellakaan_ ymmärrä mitä sinulle vastataan. Kompetenssisi ei siis riitä.

Joku muu saa vääntää sinulle rautalangasta, minä en nyt jaksa.
44. HM8.10.2017 klo 21:38
Surullista tuo juttuseuran puute! ????
45. HM8.10.2017 klo 21:40
Surullinen hymiö oli lähettäessä...
46. Ylläpito8.10.2017 klo 21:56
YlläpidoLTA.

Kyllä sinun Tapio nyt pitää miettiä, että taas hillitset itseäsi vähän. Nyt alat jo valittaa, ettei synny keskustelua haluamistasi aiheista. Ehkäpä muut eivät vain halua samaa. Täytät säikeet jutuillasi. Sivuston luonne vääristyy. Rupeat yhtäkkiä selittelemään jostain Malojen vanhasta esittelyristikosta, vaikka kurantteja ristikoita on maailmalla ratkottavissa ja hankittavissa pilvin pimein. Ne tällä hetkellä kiinnostavat. Et kertaakaan ole kommentoinut esim. uutisristikkoa, joka on kuitenkin ristikkomaailman brändi numero yksi ja tuo eniten rahaa tälle alalle, kun kustantaja saa siitä rahansa korkoineen takaisin. Näin syntyy ristikkokulttuuri, kun ristikoita julkaisevat tahot eivät kuihdu vaan niillä on säännölliset asiakkaansa.
47. Tapio8.10.2017 klo 22:07
Ratkon säännöllisesti uusista ristkoista vain PuPea ja SK:n ristikoita. Muita ratkon miten käsiini saan netistä, kirpparilta (Iisakkeja) tai dyykaamalla paperinkeräyslaatikosta.

Vanha ristikko voi olla hyvä, kuten Juha Hyvösen Notiisi oli. Minulle uutuus ei ole mikään itseisarvo.
48. huhu8.10.2017 klo 22:12
Ehkä uutuus ei, mutta ilmaisuus kyllä.
49. Ylläpito8.10.2017 klo 22:15
Täsmennyksenä: SK:t kopioit kirjastossa.

Meidän muiden saittilaisten pitäisi aina kiinnostua niistä ristikoista, joissa sinulla on ongelmia. Onko täällä muita vastaavia ratkojia? Ei, muut ratkovat kurantteja ristikoita ostamistaan lehdistä. Ja muut keskustelevat niistä.
50. Tapio9.10.2017 klo 08:02
Laitoin vahoista ristikoista vainyhden säikeen, johon myös muut voivat laittaa vahojen ristikoiden ongelmia. Jos ei kiinosta, tuon yhden säikeen voi ohittaa. Melko satunnaisesti joku muu tuo esille vanhojen ristikoiden ongelmia.

Niistä tulee joskus turhaakin keskustelua. Mutta kun yritin ajankohtaisista teknisluonteisista kysymyksistä keskustelua, se ei onnistunut. Ihan aidosti ajattelin, että niistä voisi olla jotkut kiinnostuneita. Tekniikan pitää mielestäni palvella mahdollisimman hyvin ratkojia ja mielestäni tekniikkaankin pitäisi panostaa.
51. Tapio9.10.2017 klo 08:43
TU kirjoitti, että olenko ottanut mission ja hän oli siinä täysin oikeassa. Otan pysyviksi missioiksi ristikoiden selkeyden koristamisen (siitä risujen ja ruusujen antamisen) sekä digitaslisuuden edistämisen (selkeydessä otan huomioon myös mahdolliset digiversiot).
52. imx9.10.2017 klo 09:25
Taas menee ohi otsikon aiheen, mutta sanonpa nyt kuitenkin, että eikö kannattaisi Tapio ottaa ihan ensimmäiseksi missioksi omien kirjoitusten selkiyttäminen. On aika surkuhupaisaa vaatia jatkuvasti muilta ehdotonta virheyttä ja selkeyttä kun et itse viitsi edes lukea omia tekstejäsi läpi ennen Lähetä-napin painamista. (Tabletilla tulee virheitä, tiedän, mutta myös sillä voi omaa tekstiään korjata ennen lähetystä!)
53. Moderaattori9.10.2017 klo 12:59
Tapio/tapio, joko sinä tämän säikeen http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9413

(Lainaus: 16. matts 9.10.2017 klo 12:40
"Tapio merkityksessä tapio on minulle riittävä ilmaus, niin että tällä viestillä hyvästelen sanaristkot.netin.
viestin .kohdalla ymmärrät asian.")

Seuraava viestini koskee uutta bannia. Nyt se ei ole kaksi viikkoa vaan tuplasti se. (En olisi uskonut, että haluat asian tähän ajaa.) Mutta never mind!

Valinta on sinun. Lopeta nyt suosiolla tai...
54. Tapio9.10.2017 klo 13:41
Enkö saa edes yhdessä aloittamassani säikeessä kysyä neuvoa ratkontaongelmiin? Ei siihen matts tarvitsevosallistua. Kyllä muutkin kysyvät ratkontaongelmista. Matts mielestäni kohtelee minua epäoikeudenmukaisesti.

Voin lopettaa tablettisäikeeseen kirjoittamisen ja kuvaongelmien käsittelyn (niitä oikeasti on). Voin vähentää muiden aloittamiin säikeisiin osallistumista.

Olen kirjoittanut täysin asiallisesti, mutta silti tuollaista uhkailua. Todella ikävää.
55. Jukkis9.10.2017 klo 13:50
On kyllä aika naurettavaa, että kun säikeellä "Vanhojen tai palkinnottomien sanaristikoiden ongelmakohtia" käsitellään otsikon mukaisia asioita, niin joku sen takia suurieleisesti kertoo poistuvansa saitilta. Ja vähintään yhtä naurettavaa on se, että moderaattori tuota naurettavaa poistumisilmoitusta käyttää jonkinlaisena perusteluna tapion bannaamiselle.
56. Jaska9.10.2017 klo 14:24
Saitille kirjoittamisen lopettava voi sen vapaasti saitilla ilmoittaa tai olla ilmoittamatta. Sama vapaus koskee lopettamisen syytä, jota muut voivat sitten vapaasti kommentoida. Nekin kommnetit voi mode vapaasti hyväksyä tai sensuroida.Jonkin asteinen marttyyrius mattsin tapauksessa tulee kyllä herkästi mieleen. Jos siis oli tosissaan.
57. Kieku ja kaiku.9.10.2017 klo 16:03
No, Tapiolla on nyt taas yksi asia, mistä hän on kekannut sen jutun, jossa pääsee pätemään ja päsmäröimään. Tapio hyvä, eivät muut ole kiinnostuneita rouvasi tabletista ja sen käyttömahdollisuuksista. Anna armoa. Paperiristikot ovat aivan parhaita. Itselleni maksullisina Hesari, sen Kuukausiliitteessä myös Aulis ja lisäksi SK ja Pupe.
58. Tapio9.10.2017 klo 16:10
Myönsin jo, että innostuin tablettiasiasta liikaa ja lupasin lopettaa sen käsittelyn. Mikä sopii minulle, ei sovi välttämättä muille.

Vain 9414. SK 40/2017 kirjoitin ohi aiheen Nykäseen liittyen - ne moderaattori voisi poistaa. Muissa olen pysynyt säikeen asiassa.

Mattsin kommentti itse asiassa oli ohi säikeen sisällön - olisi kuulunut tähän säikeeseen, jos jonnekin. Mattsin tavoitteen ymmärtää jokainen.
59. Kieku ja kaiku.9.10.2017 klo 16:10
Lisäksi olen parikymmentä vuotta ratkonut Iltsarin koviksia, usein huonollakin menestyksellä, kimpparatkontana saatu täyteenkin! Kiitos hyvistä ja haasteellisista ristikoista! Lopputulemana, en kaipaa digiristikoita pätkääkään.
60. pelaaja9.10.2017 klo 19:01
Jaskan kommenttiin viitaten; tänäinen ns. eroaja ei ole aina ollut ihan tosissaan vaan on hyvästijätöillään ennenkin tarkoittanut "näkemiin". Hyvä niin.

Tapio itse kyllä innostuksissaan taas unohti, että tuollaiset "kyllä muutkin" ja "minua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti" piti jättää pois. Sitäpaitsi, "kyllä muutkin" kirjoittelevat asian vierestä mutteivät ihan joka säikeeseen. Kauhea stressi itsellänikin, että sanonko vai enkö jotakin mihin milloinkin. Se sellainen stressi saa onneksi sormet usein pois näppäilemästä. Ei aina, kuten näkyy. Mutta seuraavan kerran kun näppäimistö sallii, raportoin jonain aamuna ratkoneeni jonkin ristikon. Varmaan kiinnostaa kaikkia lukijoita.
61. huhu10.10.2017 klo 00:17
Ei taatusti kiinnosta ketään!
62. Tapio10.10.2017 klo 08:45
Sitä harrastetaan itse asiassa aika paljon ja ainakin joillakin kirjoittajilla päämääränä vaikuttaisi olevan se, että kuulu joukkoon. Tämä päämäärä on ihan ok.

Pyydän vielä anteeksi, että kirjoittelin joissakin säikeisä asian vierestä, vaikka yritin kyllä liittää kirjoittelun säikeen aiheeseen (ehdotin vaihtoehtoista tapaa ratkontaan). Vain se Nykäseen liittyvä asia meni totaalisesti ohi säikeen otsikon.
63. huhu10.10.2017 klo 11:02
Nimimerkki pelaajalle anteeksipyyntöni. Silmät oli yöllä tuohon aikaan jo sikkurassa enkälukenut edellisen viestin kirjoittajan nimeä. Oletin sen Tapioksi.
64. pelaaja10.10.2017 klo 20:24
Nimimerkille huhu: asia selvä, kiitos vaan.
Tapio muuten tuossa inhimillisti eilisen ironiani, joten jouduin nyt itse katumapenkille.
Hmm, ja onneksi hän ei ilmaissut vetäneensä hernettä nenäänsä siitä, että minut oletettiin häneksi..
65. Kuikku10.10.2017 klo 21:09
On outoa, että joku päivitys on ok, kunhan sitä ei ole tapio tehnyt. Hohhelihoijaa huhu.
66. Tapio13.10.2017 klo 19:38
Kuinkahan pitkään sanaris.fi on poissa käytöstä?
67. Ylläpito13.10.2017 klo 19:44
Jätä www pois niin pääset.
68. Tapio13.10.2017 klo 19:59
http://sanaris.fi/

"Tietokantayhteys epäonnistui"
69. Ylläpito13.10.2017 klo 20:20
No joo. Pelättävissä on, että Nebula ei tee asialle mitään ennen maanantaita.
70. Ylläpito14.10.2017 klo 08:05
Nyt tuo osoite Tapion viestissä toimii, ei vielä www-alulla. Niko teki yön töitä.
71. Tapio29.10.2017 klo 08:21
Mikähän siinä on, että tabletilla capta pätkii pahasti. Kuvia puuttuu usein, Hyväksymispainike ei näy. Aina ei saa yhteyttä palvelimeen? Joskus pitää odottaa toista ajankohtaa, että voi vastata. Tabletilla capta kysely tulee lähes aina, mutta pöytäköneella harvakseltaan. Tabletti on Wifi-yhteydessä ja pöytäkone on kaapelilla Lan-asemassa. Sivusto toimi paljon hitaammin tabletilla.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *