KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > GOOGLE TIETÄÄ KUKA OLET

9255. Google tietää kuka olet

iso S8.5.2017 klo 10:18
Iltiksen mukaan Googlen kääntäjän uudesta versiosta saa suurta hupia kirjoittamalla lauseen ”minä olen...” ja oman nimensä. Voi kokeilla etunimellä, sukunimellä tai koko nimellä, mutta nimet pitää kirjoittaa pienellä etukirjaimella. Esimerkiksi sauli niinistö on .Googlen mielestä saudi nurse ja juha sipilä on broiler..

No, kokeilin. Kääntäjä tulkkasi nimeni muotoon I'm sick of shit. Ei huono, on tuossa perää. Kun klikkasin "Vaihda kielet" -nuolia, toteamus kääntyi suomeksi muotoon "Olen paska". Se siitä suuresta huvista. Itse en koe asiaa ihan noin, mutta kai se on uskottava kun on mustaa valkoisella.

Äitini ja veljieni etunimiä Google ei osaa kääntää, mutta isävainaani on sick ja siskoni ovat girl ja loser.

Yrittäkää paremmalla onnella.
2. Matti8.5.2017 klo 12:01
Pitäisiköhän nikkisi ollakin iso P.
3. iso S8.5.2017 klo 14:00
Ehkä pitäisi, mutta kun kahta en vaihda, isoa ja ässää. Muuten erittäin selväjärkinen ehdotus, varsinkin jos ottaa huomioon Googlen asiantuntijalausunnon: minä olen matti => I'm crazy.

IS:n tuoreen artikkelin mukaan (se, jossa Tarja Halosta mollataan) Googlen takana olevat tahot ovat tietoisia ongelmasta ja yrittävät saada tekoälyä tolkkuihinsa. Joka tapauksessa kuulemma jo nyt on ollut havaittavissa että käännökset vaihtelevat, ehkä johtuen siitä että tekoäly oppii. Parempia aikoja odotellessa olen toistaiseksi mikä olen!
4. Tarja8.5.2017 klo 14:22
Minä olen tarja > I´m a clerk. Sukunimen kanssa > I´m a penny. Kannattaa minunkin pysytellä omassa nimimerkissäni ilman sukunimeä, koska onhan kirjuri arvokkaampi kuin vähäarvoinen kolikko.
5. Jukkis8.5.2017 klo 14:45
I'm a joke.

Hmmm. okei.
6. pelaaja8.5.2017 klo 18:19
Tietää todellakin.. Näinkö nopeasti kääntäjän "ongelma" korjattu, kun jäin ilman hupia! Nimelläni se antaa nimeni, nimimerkilläni ei mitään muuta kuin I'm. Ja juha sipiläkin on nyt Juha Sipilä eikä kananen. Ja esim. tarja on Tarja. Kokeilin erilaisia sanoja ja kaikki kääntyivät kutakuinkin oikein. Kun sitten laitoin, että minä olen taannoin, se sanoi: I'm about. Siihen tyytyminen. Oikeastaan ihan hyvä tuo, just niin sopiva oikeastaan.
7. Ari8.5.2017 klo 18:29
Olen kultainen lehti.
Ei paha.
8. ++juh8.5.2017 klo 18:35
Onko nimesi juha sipilä?
Nimeni on juha sipilä.
Onko nimesi tosiaankin juha sipilä?
Nimeni on tosiaankin juha sipilä?

=>

Is your name a broom?
My name is a soup brownie.
Is your name really a broiler?
My name is really a soup broom?'
9. pelaaja8.5.2017 klo 19:19
Matkin:
Onko nimesi juha sipilä
Nimeni on juha sipilä
Onko nimesi tosiaankin juha sipilä
Nimeni on tosiaankin juha sipilä

Whether your name is a broiler
My name is a soup brownie
Is your name really a broom
My name is really a soup brownie

Ääh!
10. ++juh8.5.2017 klo 19:35
Kysymysmerkit vaikuttavat käännökseen.
11. iso S8.5.2017 klo 19:48
Minä olen -versio on näköjään todella ehditty korjata, mutta esittelyn muunnelmia ei. Saulin osalta tilanne vain paheni!

Onko nimesi sauli niinistö
Nimeni on sauli niinistö
Onko nimesi tosiaankin sauli niinistö
Nimeni on tosiaankin sauli niinistö

Is your name a saint's sister?
My name is Saudi Nazi
Is your name really a saint?
My name is indeed a saudi nursery

Tarja Halosen loukkaaminen jatkuu neljännessä versiossa. Kolmannessa häntä epäillään nimettömäksi.

Is your name a whim?
My name is a sticker
Do you really have a name?
My name is really a bitch

Minulla ei ole enää aihetta muuttaa nikkiäni p-versioksi. Korjauksen jälkeen vaikeampien lauseiden kolmas versio epäilee (aiheellisesti) että se oli jotenkin kiusallinen. Oikeasti olen Bush, mikä joidenkin mielestä tietysti on sama asia eri nimellä.

Your name was broken
My name is broken
Did your name really bother you?
My name is really a bush
12. kravattimies9.5.2017 klo 11:33
Onko nimesi kravattimies?
Nimeni on kravattimies.
Onko nimesi tosiaankin kravattimies?
Nimeni on tosiaankin kravattimies.

Is your name a trainer?
My name is a tailor.
Is your name really a teddy bear?
My name is really a knight.

Onko nimesi kouluttaja?
Nimeni on räätälöijä.
Onko nimesi todella nallekarhu?
Nimeni on todella ritari.
13. Matti9.5.2017 klo 23:55
iso S, 3: Googlen käännöksessä on vinha perä. Matti on italiaa, ja kai myös kreikkaa, ja tarkoittaa hullut.
14. iso S10.5.2017 klo 19:30
Miksi Ekin nimi on mikä on? Hän sai sen halvalla!

nimesi on varmasti erkki vuokila
Your name is sure to be a bargain
15. ++juh10.5.2017 klo 20:40
Oletko varmasti juha hyvönen?
Are you sure the soup is good?

Ainakin taannoinen pääsiäiskinkun tähteistä tehty hernekeitto oli erinomaisen maukasta. Mutta niin oli itse kinkkukin, kun siinä oli riittävästi silavaa.
16. pelaaja10.5.2017 klo 20:49
En mitenkään voinut jättää leikkiä kesken, joten kokeilin nyt uudelleen. Minä olen pelaaja: I am. Kokeilin sitten lyhennetyillä versioilla 'oli hän pel': It was he ja 'on hän pel': He is the one. Pel siis ilmeisesti tarkoittaa jotain jossain koska kerta oli ja on. Harmi, etten aikanaan keksinyt itselleni nimimerkkiä 'I am'.
Puhun nyt vain itsestäni, koska en kehtaa kaivaa toisten salaisuuksia tähän hätään.
17. ++juh10.5.2017 klo 21:31
Olen pelaaja
i,m

Olen pelaaja.
I am a player.
18. ++juh20.7.2017 klo 17:18
Hän laatii työkseen sanaristikoita. Ratkomme ristikoita.
He prepares for loneliness. We're breaking our heads.
19. iso S20.7.2017 klo 18:24
Hän laatii vaikeimmat sanaristikot.
He prepares the hardest bartenders.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *