KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 11/2017

9210. SK 11/2017

Pike18.3.2017 klo 16:59
Brigitta Kalpa on taas saanut aikaiseksi aivan mainion ristikon. Pidän todella paljon hänen laatimuksistaan. Niissä on aina jotakin naisiin vetoavaa: ruuat, kasvit, vaatetus, kodinhoito yms. Pidän myös siitä, että ristikossa on mahdollisimman vähän typeriä ja lapsellisia kuvia, tekstivihjeet riittävät. Äijien ristikot ovat usein niin teknisiä, on automerkkejä ja kaiken maailman laitteita kyllästymiseen asti. Kiitos Brigitalle, hänen tyylinsä sopii minulle.

Piilosanasta annan myös kiitokset laatijalle (näyttää olevan Jari Keränen), mutta hän voisi yrittää hieman vaikeuttaa laatimuksiaan.
2. joskus18.3.2017 klo 18:13
Olipa hankala, kun nuo ruoka-asiat ovat minulle vieraita. Loistelias kolmonen, joskin eräät vihjeet oudosti viittaavia.
3. Hannu18.3.2017 klo 20:15
Kovisten pitääkin olla hankalia ja aivonystyröitä vaivaavia. Brigitta Kalpa on minusta laatijana ihan verrokkia valioluokkaa muiden kovislaatijoiden rinnalla. Kiitoksia tästä ja kovistele Brigitta edelleenkin!
4. tapio18.3.2017 klo 21:17
2. liittyen

Jotkut vihjeet jäivät oudoksuttamaan minuakin - ehkä täytyy joskus kysyä (viimeksi Kalpan kohdalla kävi niin, että en heti keksinyt, mutta jossakin vaiheessa keksin).

Joskus ehkä antoi vähän lisävinkkiä, kun kirjoitti ruoka-asioista. Mutta kun joskus sen mainitsi, voin kertoa, että yksi ruokajuttu niin vieras, etten osannut vastausta siihen löytää. Koska en osannut löytää vastastausta, sitä ainakin tarvinnee joskus kysyä.
5. tapio18.3.2017 klo 21:21
Unohdin kirjoittaa, että pidin piilistä onnistuneena ja kiitos siitä myös.
6. TU18.3.2017 klo 21:48
Ensimmäinen Kalpani ja tykkään kovasti kakkosnimikaimani Brigitan ristikosta, joka on vielä kesken. Kiva, kun saatiin tännekin!
7. tapio18.3.2017 klo 21:49
Löysin sentään vastauksen - sen suhteen olen varmaan yhtä pöllämystynyt kuin nimimerkki "joskus".
8. O18.3.2017 klo 21:54
Peesaan Pikeä ristikon osalta. Ei lisättävää siitä.

Kiitos Brigitta Kalpa!!!
9. tapio19.3.2017 klo 08:16
Pike ja minä itse voisimme yrittää jatkossakin enemmän positiivisia kommentteja. Ristikkoon jäi yksi vihje, jonka logiikka ei avautunut. En jaksa sitä pidempään mietttiä, joten palaan tänne myöhemmin - no tuo nyt vain on minulle usein haastavan ristikon indikaattori. Kiitti vielä tehtävistä.
10. Tuttu19.3.2017 klo 20:14
Todella mieluisa ristikko, tällaista olen kaivannut! Pari, kolme kuukautta sitten oli samantapainen ristikko. Oli kolmitähtinen, mutta en pannut muistiin, mikä SK-numero ja kuka laatija. Kiitos tästä sekä Brigitta Kalpalle että SK:lle!!
11. TU19.3.2017 klo 20:37
Useinkin tapahtuu, että tapio tarttuu nimimerkki Piken lausumiin. Kannattaa lukea uudelleen. Minua hauskuuttavaa ivallisuutta, ei kumminkaan liittyen ristikoihin an sich.
12. tapio19.3.2017 klo 20:51
10.een. Tämä on SK:ssa Brigitalta toinen ristikko. Muistin, että eka oli vuoden vaihteen paikkeilla. En muistanut tarkkaa lehteä, löysin haulla ja se on www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9089 (SK 50/2016). Oliskohan kyse siitä?
13. Tuttu19.3.2017 klo 21:10
Kiitos,tapio, mainitsemasi ristikko on varmaan se tarkoittamani ristikko. Katsoin ko. säikeen keskusteluja, olin ainakin kysellyt O:lta mahdollista ratkontaa, arvatenkin ristikko oli visainen. Lehteä ei minulla enää ole. Nyt jään taas odottelemaan kolmatta Brigitta Kalvan kolmitähtistä!!
14. TU19.3.2017 klo 21:20
Ettäkö minulta olisi mennyt SK ohitse? Onhan se mahdollista, kun lehdet käännetty lapsille ulkomailla olon ajaksi. Epäilen silti.
15. tapio19.3.2017 klo 21:27
Ihmettelin joo TU:n kommentttiia 6, koska ymmäsin TU:n olevan lehden tilaaja, jolloin hän olisi ratkonut ekan ristikon.
16. TU19.3.2017 klo 21:29
Heh, Alzheimerin tauti taitaa muhia. Ei ole naurun asia.
17. tapio20.3.2017 klo 14:22
TU oli http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9089 innokkaimpia kommentoijia.
18. Voi itku20.3.2017 klo 18:25
En pidä Kalvan laatimista ristikoista. Ne ovat ulkonäöltään niin kylmän kalseita, että niihin ei tee mieli koskea. Vihjeytys ei ole aina kovin onnistunutta, kuten esim. tässä ristikossa oleva "Niemimaalla". Eihän noita niemimaita niin kovin monta ole!! Olisi aivan yhtä hyvin voinut laittaa vihjeeksi "Sana".
19. Kike20.3.2017 klo 20:03
Mielipiteitä ristikoista on varmaan yhtä monta kuin ratkojaakin. Aina on joku, jota jokin asia ristikossa keljuttaa taikka sitten ei. Itse nostan hattua kaikille laatijoille, jotka luovat meille mielenkiintoista ratkottavaa viikko toisensa perään. Olkoon kuvia tai ei, joku on miettinyt meille välillä kutkuttavankin kimurantteja kuvioita. Itse nautin nimenomaan siitä varsinaisesta työstä eli siitä, ratkaisenko sanan vai jäänkö toiseksi. Ulkoasu ei minuun yleensä vaikuta paitsi sen verran, että Hesarin perjantairistikko saa olla minulta rauhassa sen usein tuhruisten kuvien takia. Ja kuitenkin tiedän monien oikein odottavan perjantaita. Eli kuten isäni aikoinaan sanoi: "Teit niin tai näin, jonkun mielestä se on aina kuitenkin väärinpäin."
Mitä tuohon Kalpaan tulee, ehdottomasti ykkössuosikkejani.
20. tapio5.4.2017 klo 08:11
Tehtävässä
MATILLAKIN > ALIN

jäi hämäräksi.
21. tapio5.4.2017 klo 08:18
Tulipa mieleen, että saattaisi olla myös ristikon sisäinen viittaus ts. viittaus alariville, mutten voi enää tarkistaa.
22. joskus5.4.2017 klo 08:26
Vakiokikka: mat-alin on myös alin
23. tapio5.4.2017 klo 08:40
Yleensä nuo huomaan, mutta nyt menin harhautukseen. Syy on aina se, että kun odottaa jotain muuta, ei tule ajateltua vihjettä riittävässä määrin uusiksi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *