KESKUSTELUT > RISTIKOT > VAIN RUUSUJA TÄNNE!

9203. Vain ruusuja tänne!

Pr.16.3.2017 klo 19:02
Kehutaan nyt kerrankin. Sanarista nyt yleensäkin, mutta erityisesti Ristikon anatomiaa. Ei varmaan ole tullut edes tutuksi sivujen satunnaisille vierailijoille. Kerrotaan siis heille, että linkin alta löytyy kymmeniä viime vuosien IS koviksia, ja veikkaanpa että siitä vaikeammasta päästä. Kesti minullakin aikansa noiden löytäminen. Jokaiselle tehtävälle on laatija kirjoittanut kommenttisivun, jossa on selitetty ovelimmat vihjeet. Mieleen jäi Skytän vihje: URPO AIEMMIN! Noissa riittää kivasti pähkäiltävää uusia tehtäviä odotellessa.
2. tapio16.3.2017 klo 20:01
Kiitti huomiosta - ennen kaikkea siitä, että sivuilta voi myös ladata tiedostot (luulin, että niissä vain selostetaan vihjeiden logiikkaa). Niissä on varmasti kivasti pähkäiltävää uusia odotellessa.

Onko Pr ratkonut Sanaris Oy ja Pelikaani-ristikot sivustojen vanhoja hyviä tehtäviä? Niissä tosin sitten täytyy kysyä, jos jokin kohta jää epäselväksi.
3. tapio16.3.2017 klo 20:19
http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9172&a lku=30 on laitettu anatomiasivuille - onko kukaan katsonut, kuinka perusteellisesti se on siinä käsitelty. Kai sitä vielä joskus voi käsitellä em. säikeessä, jos on tarvetta vai pitäisikö minun käsitellä vielä mahdollisesti jääneet ongelmat muualla?
4. Pr16.3.2017 klo 20:33
Varmaan 4 vuosikertaa on Punaista Pelikaania. Kaikki on käyty useamman kerran läpi kannesta kanteen, ja aina keksii jonkin ratkaisun. Hittojako niitä muilta kyselemään!
5. risuja16.3.2017 klo 21:07
Tapio, huomasitko otsikon? Tämä lienee väärä saitti sinun ainaisille ongelmille !!
6. seurailija16.3.2017 klo 21:22
Olipa hieno temppu kertoa tapiolle ilmaisista Skytän ristikoista. Niistä on syntynyt kyselyä jo sinne ja tänne. Ei kehtaa ostaa lehteä, mutta ilmaiseksi kelpaa ja päälle kaiken maailman kyselyt. Voi tätä ilon päivää!
7. TU16.3.2017 klo 21:40
Juuri eilen lausahdin spontaanisti, että voi tätä ilon ja riemun päivää! Näinhän lausui vuoristoneuvos Tuura! Sieltä se alitajuntaisesti tuli.
8. tapio16.3.2017 klo 21:52
Tällä kertaa seurailijan sarkasmi huvitti. Kyselin vain siksi, että missä sitä sitten olisi paras kysyä ongelmista, jos kysymisen tarvetta tulee. En minä tässä yksittäisiä ongelmia aio käsitellä. Tallensin varmuuden vuoksi nuo ristikot kovalevylle.

Kiitän kaikista muistakin ilmaisristikoista - mutta en minä pelkkiä ilmaisristikoita ratko.
9. Hm.16.3.2017 klo 23:54
Kyselisitkin vain omista ratkontaongelmistasi, nähdäkseni olet taannoin saanut vastauksia, hyvin ystävällistä ja perinpohjaista opastusta. Sinun pitäisi nyt päästä eroon tuosta turhasta arvosteluasenteesta ja keskittyä ratkontaan. Miten ehdit ajattelemaan, kun olet täällä säikeillä alvariinsa? Kaikella ystävyydellä, malta mielesi ja mietiskele.
10. Tarja17.3.2017 klo 08:06
Kerroin toisessa säikeessä ostaneeni elämäni ensimmäisen PuPen. Nyt voin ilokseni todeta, että se ei todellakaan jää viimeiseksi. Kirjoitin myös, etten ole löytänyt ristikkolehteä, joka vastaisi laadultaan ja tasoltaan Iltiksen koviksia. No nyt minulla on sellainen. Odotan suorastaan malttamattomana seuraavaa numeroa. Eli PuPelle ruusuja!
11. tapio17.3.2017 klo 08:20
Ylesellä tasolla ruusuja PuPe:lle minultakin. PuPe:n kanssa ei nyt kahta kuukautta kuitenkaan kulu, joten väliin tulee ratkottua muiden lehtien tehtäviä. Oma periaate on, että ristikkolehtien lisäksi en osta muita lehtiä ristikoiden takia. SK:n vanhoja tehtäviä tuli tallennettua ja se maksoi 30€. Vähän yli 100 € minulla on viimeisen vuoden aikana ristikoiden ostamiseen mennyt + kirjoittimen muste.

Uusien PuPe-lehtien kohdalla mietiskelenkin enemmän, sillä niiden kohdalla pitää odottaa ratkonnan lähettämisen viimeistä ajankohtaa. 2 1/2 ja 3 tähden ristikoihin jää minulta kuitenkin keskimäärin noin kaksi enemmän tai vähemmän epäselväksi jäänyttä vihjettä (olen epävarma tulkinnasta tai en ymmärrä vihjeen logiikkaa ollenkaan). Varmasti IS-viikonlopun lehtien kohdalla aivan varmasti samoin. Ristikon anatomia -sivujen kautta saa todennäköisesti ongelmakohdat selvitettyä, mutta jos ei, niin onko parempi käsitellä ne itse aloittamissani säikeissä vai vanhoissa IS-viikonloppu -säikeissä?
12. tapio17.3.2017 klo 13:37
9. Kiitos kaikille tosiaan avusta.

Yritän jatkossa laittaa kaikki metakeskustelutyyppiset asiat säikeeseen
http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9195

Em. säikeessä voi joku halutessaan vastata kommenttiin 11., ei tässä.
13. Joutilas17.3.2017 klo 14:11
Ruusuja kaikille laatijoille,kuvittajille,testiratkojille ja julkaisijoille, jotka meille ratkojille ristikoita tekevät. Lisäksi ruusuja kaikille, jotka malttavat pitäytyä säikeen otsikon mukaisessa aiheessa!
14. tapio17.3.2017 klo 21:39
Kiitti ilmaisristkosta - joku voisi täydentää säikeen 9205 listaa ( www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9205 ) - säie on tarkoitettu kaikkien iloksi.
15. Ritu17.3.2017 klo 22:32
Aiemmin jo Katjan aloittamassa säikeessä 9183 kiittelinkin ristikon anatomia osiota tuossa sivussa. Siinä vaiheessa en huomannut, että siellä oli vielä linkki ko. ristikkoonkin. Se on ollut minulle varsinainen ristikkokoulu. Harvoin saan huippuvaikeita koviksia itse ratkottua kokonaan, mutta aina silloin kun se onnistuu, ilo itsensä ylittämisestä on hieno tunne.
Luulenpa, että ristikon anatomia avaa minulle uuden oven koko ristikoiden maailmaan. Vihjeet on niin selkeästi selitetty, ettei tuon paremmin niitä voisi enää rautalangasta vääntää. Kiitos!
16. tapio22.3.2017 klo 21:24
Sanariksen piilikset ovat ilahduttavan monipuolisia. Olen ratkonut erään toisen firman piiliksiä, joissa piilovihjeet ovat liian anagrammivoittoisia (vanhojakin SK-tehtäviä enemmän).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *