KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKON ANATOMIA

9183. Ristikon anatomia

Katja27.2.2017 klo 13:06
Eikö tänä vuonna todellakaan ole julkaistu yhtään IS koviksen ristikkoanatomiaa?
2. Eki27.2.2017 klo 13:08
Tällä viikolla tulossa taas Skytältä. Me muut olemme vähän laiskoja tai teemme liian helppoja.
3. Katja27.2.2017 klo 13:10
Kiva, jos selventäviä juttuja vielä on tulossa. Olen ratkonut vasta vajaan vuoden IS:n koviksia ja en todellakaan aina ymmärrä vastauksia ja tuosta anatomian selventämisestä on ollut minulle iso apu!
4. Ritu28.2.2017 klo 19:32
Olin jo kysymässä, että saiskohan niitä lukea jostain. Ja tuossa sivun laidassa olevasta linkistähän niihin pääsee tutustumaan.
ISO kaunis KIITOS tällaisesta ratkojaa palvelevasta systeemistä!
5. Eki28.2.2017 klo 22:32
Uusi anatomia löytyy nyt.
6. iso S28.9.2020 klo 11:47
Skyttä ei ole näätä (ystävällinen piikki Iltis-koviksen suuntaan), vaan tarkka kakara ja oppimiskykyinen erilainen nuori. Anatomiassa IS-kovis 12.9.2020 hän selventää: "NÄKÖKENTÄSÄSI? => ILTIS; tämä ristikko on Ilta-Sanomissa, joten oletettavasti ratkoessasi katselet samalla Iltistä kohti; lisäsin kuitenkin vihjeeseen kysymysmerkin, jotkut saattavat ratkoa kopioitua ristikkoa, jolloin Iltis ei ole lehtenä mukana"

Juuri näin, minäkin ratkon printattua kopiota, joten ratkomisvaiheessa ei edes netin näköispainos ole näkökentässä. Ahtaasti ajatteleva laatija ei tulisi tuollaista mahdollisuutta huomaneeksi.

Tarkkuus ei ole sataprosenttista. Skytän oikolukusilmä ei ole havainnut, että selitettävästä vihjeestä jäi puuttumaan yksi iso S. En se minä ollut!
7. Jaska28.9.2020 klo 12:32
iso S:n päätelmät pitävät paikkansa. Ainakaan kovislaatijat laatijat eivät ole ahdasmielisiä. Ratkojaa askarruttavat vihjeet näet edellyttävät vapaamielisyyttä. Joillakuilla mielenvapaus menee ratkojan mielestä liiallisuuksiin, etenkin sen ulottuessa ratkaisusanoihinkin. Silloin etenkin ahdasmielinen ratkoja tuomitsee ristikon ja laatijan. Joskus niin kovin sanoin, että kiitettävän vapaamielinen Ylläpito tuomitsee ratkojan.

Totta on myös, että toisten virheet näkyvä helpommin kuin omat. Omia ei aina tule huomaneeksi edes oikoluvussa, jos sellaisen huomaa tehdä. Koska olen äärimmäisen vapaamielinen, en koskaa huomauttele toisten huomaamattomuusista.
8. iso S29.9.2020 klo 14:31
Se kalikka kalahtaa, jolle koira älähtää, vai miten se oli. Jaskakin saattaisi huomauttaa, jos joku jättäisi Jaskan pois Kuuskajaskarista!
9. Pike29.9.2020 klo 19:37
...kovislaatijat laatijat...toisten virheet näkyvä...tule huomaneeksi...en koskaa huomauttele toisten huomaamattomuusista... Minäpä huomauttelen näistä "muuseista", arvoisa Jaska.Tulevaisuudessa vielä herkemmin, tulet huomaamaan. Kännissäkö kirjoitit tuon äskeisen (7) purskauksesi?
10. Jaska29.9.2020 klo 21:06
Pike, sinulta puuttui sanaväli. Sillä on väliä. Olitko mahd. aineissa?
11. Jiikoo29.9.2020 klo 21:17
Olipa huojentavaa lukea tämän koviksen anatomia! Hienoa se, että olin onnistunut selvittämään niinkin monta pahaa paikkaa oikein – ja se, että säästin 0,99 tekstarieuroa unohtaessani osallistua rahakisaan ajallaan, vaikka olinkin saanut ristikkoni ”täyteen”. Yhdeksästä avainkirjaimestani yksi oli kuin olikin väärä, joten ratkaisuni ei olisi oikeuttanut arvontaan pääsyyn.
12. Pike30.9.2020 klo 21:17
Osui ja upposi, vai mitä Jaska?
13. Jaska30.9.2020 klo 21:27
Ei näköjään vielä.
14. Uuge30.9.2020 klo 21:31
Jaska on seitissä, vai mitä, Pike?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *