KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 06/2015

8463. Iisakki 06/2015

OR1.6.2015 klo 12:23
Joko olette saaneet postista ko. lehden?
Yleensä tullut jo edellisen kuunkin puolella!!
2. aawee1.6.2015 klo 13:48
Ei ole tullut tänäänkään, odotin sitä jo perjantaina.
3. Auroran pappa1.6.2015 klo 15:19
Ei ole tullut.

Ent.Itella nykyinen posti ei jakele jokapäivä.

Olenkohan ristikkoriippuvainen? Kun Iisakin Albumi tuli jo täyteen ja HS ristikko on tehty. Nyt on tauko kun et-Ristikot lehti on ehkä lopettanut, tai sitten minulle sen tilannut on sanonut tilauksen irti, eikä sitä irtonumeroina mistään saa.
Ei viitsisi noita muita helppoja kirjoitettavia ostaa.
4. anna h1.6.2015 klo 16:43
Auroran pappa, oletko ratkonut Punaista Pelikaania, ellet, niin hanki ihmeessä, siinä riittää visaista askartelua
5. Auroran pappa2.6.2015 klo 08:54
Minä Ratkoin aikoinaan monet vuodet Pelikaani ristikoita, kun. niitä aina voitin noista radion Sanaseppokilpailuista jopa vuosikertoja.

Mutta kun ne loppui ei ole tullut niitä ratkottua, ja kyllästyin niihin esim Viitamäen
vihjeytyksiin jossa oli niitä katkoviivoja ja jokin osa sanasta.

Ja pidin silloin sitä Punaista loppuosastaan jopa liian vaikeana, ja se laimensi sitä ratkaisuintoa kun piti löytää vain 9 kirjainta oikeaan ratkaisuun.
6. Eki2.6.2015 klo 08:55
Punaisessa pitää ratkoa koko tehtävä, avainsanat ovat lisäkisa.
7. sinilei2.6.2015 klo 13:36
Aamupäivällä näin iisakin kaupan lehtihyllyssä,,vaan nyt perusteellisesti mieleni pahoitin kun "Postimies Pate" ei laatikkooni tuonut,,josko tuo sitten huomenna.
8. aawee2.6.2015 klo 16:28
Tänään tuli minulle.
9. OR2.6.2015 klo 18:09
Tänään tuli tännekin.
10. Tulokas7.6.2015 klo 13:47
Kylläpä teetti töitä Kuukauden Aulis (s.21) yläharmaitten kohdalla. Oli niin outoja henkilöitä ja hahmoja meikäläiselle. Piilokuvaakin piti tovi tuijottaa ennen kuin selvisi, mitä kaikkea siihen sisältyy.
11. Vanha muori7.6.2015 klo 14:48
Aivan turha palsta tämä, kun mitään avunantoja ei sallita, vain omia saavutuksia voidaan kehua. Onneksi löytyy muita kanavia, joissa vihjeitä ja apua annetaan kaikenlaisiin ristikoihin vastausajasta riippumatta. Joskus pienet vihjeetkin auttavat, aina ei tarvitse vastausta suoraan kertoa. Onnea vaan teille kaikille niuhottajille jatkossakin.
12. Olzi7.6.2015 klo 22:36
Miksi niitä apuja pitäisi antaa? Jos ei saa ristikkoa valmiiksi, niin miksi ei voi tyytyä kohtaloonsa, ettei vaan osaa tarpeeksi?
13. Vanha muori7.6.2015 klo 23:36
Asenne se on tuokin. Kiitokset kaikkitietävälle Olzille. Toivottavasti kaikki muutkin ristikkoharrastajat ovat samaa mieltä Olzin kanssa, niin voin rauhassa poistua tältä palstalta.
14. Olzi8.6.2015 klo 12:33
En minä ole kaikkitietävä enkä saa aina kaikkia ristikoita valmiiksi. Ei se maailma siihen kaadu. Ja tällä palstalla ei ole kenenkään pakko olla, jos säännöt eivät kelpaa.
15. Jaska8.6.2015 klo 17:46
Olzi osui asian ytimeen sanojaan siloittelematta. Vanhalla muorilla olkoon oikeus siitä närkästyä. Mikä neuvoksi? Iisakin ristikoillahan on omakin keskustelusivusto, ainakin ennen oli. Jospa siellä ei olisi lisävinkkailusta pidättäytymissuositusta palkintoristikkojen lähetysaikana niin kuin täällä (Hesarin ristikot poikkeuksena).
16. Vili10.6.2015 klo 10:10
On pikkuhiljaa tullut täyteltyä kesäkuun Iisakkia alusta alkaen, ja jotenkin minulle on tullut semmoinen tunne, kun lehti on nyt puolessa välissä että, tämä lehti on huomattavasti kinkkisempi kuin mitä lehdet aikaisemmin. Esimerkiksi, Skyttä/Löfgrenin s.11 Luonnearvio- ristikko teetti minulle kovasti töitä. Maatakohan kesäkiireet hidastaa ajatuksen juoksua? Lehti on nyt puolessa välissä, mitähän sieltä lopusta löytyykään? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Missään tapauksessa en valita, että ristikot ovat mielestäni vaikeentuneet, päin vastoin, lehtihän on visaisten ystäville.
17. Tulokas10.6.2015 klo 14:06
Vili,
minunkin mielestäni tämän Iisakin ristikot ovat teettäneet töitä tavallista enemmän. Näyttää puuttuvan Skyttä/Löfgrenistä kaksi piilokirjainta, ja Auliksen ristikosta puhuinkin jo tuolla edellä. Muuten lehti alkaa olla hyvällä mallilla, mutta viimeinen Simberg on vielä pahasti vajaa. Se on todella nimensä veroinen - Varsin visainen!
18. Alf Simberg10.6.2015 klo 15:01
Iisakin viimeisen tehtävän nimi voi olla myös sanoilla leikittelyä, vahvistavan adverbin voi nähdä toisin, Juhannukseen ja pääkuvaan liittyvänä .... Tulokas ja muutkin varmaankin ovat huomaneet mahdollisen jujun. Ajattelin että pieni tähdennys paikallaan, kun ajatus asettuu helposti yhdelle raiteelle, minullakin .... Mukavia ratkontahetkiä!
19. Vanha muori12.6.2015 klo 20:34
Kiitokset Jaskalle empatiasta. Olzin kanssa samaa mieltä siitä, ettei maailma kaadu, vaikka kaikki ristikot eivät ratkeakaan. Kaikki ratkojat silti tietävät, että joku pikku juttu, johon saa pientä ulkopuolista apua, saattaa tuottaa mielettömän Ahaa-elämyksen.
Onneksi olen löytänyt palstan, jossa annetaan auliisti apua ihan siinä muodossa, kuin itse kaipaa, piilokirjaimia, koko sanoja tai vain lisävihjeitä. Teille en aio lähdettäni paljastaa, koska olette yleisesti sitä mieltä, että apuja ei anneta, ennenkuin ratkaisuaika on päättynyt. Olkoon siis niin sääntöjenne mukaan.

Hyvää kesää ja ratkonnan iloa kaikille, tuskin enää häiritsen teidän mielenrauhaanne.
20. Auroran pappa14.6.2015 klo 20:04
Kyllä oli vähän vaikeampi lehti tämä kuin esim.toukokuun lehti.

Viimeksi täyttyi vasta Alfin ristikoista joku nurkka joka tuotti vaikeuksia, mutta kovin vääntämällä löytyi ratkaisu niihinkin.
Joku noista Skytän ristikoistakin oli vähän vaikeampi.

Myös takasivun muutamaa mittaa joutui hakemaan kauemmin.
21. Doris21.6.2015 klo 08:46
Alfin s.22 ollut auki pöydällä muutamia päiviä. Jotain on ratkennut, ohikulkiessa välillä vilkuilen. Kyllä se siitä...
22. Emma21.6.2015 klo 13:42
Vanhalle muorille: hyvä, että olet löytänyt itsellesi sopivan avun - emme sitä kadehdi, mutta emme kaipaakaan. Nimittäin se sinulle ahaa-elämyksen onnen tarjoava lisävihje voi myös pilata jonkun toisen ikioman "ahaan". Olen sitä mieltä, että laatijan antamat vihjeet ovat riittäviä ja että on laatijankin kannalta väärin mennä niitä "mestaroimaan".
23. aawee21.6.2015 klo 14:43
Minullakin sama kuin Doriksella, muutama sana hiljakseen täyttyy Alfin vikassa ristikossa. Muissakin kyllä vielä aukkoja, mutta kiva niitä on pohtia. Vaikeammalta lehdeltä tuntuu kuin jokunen edellinen.
24. aawee26.6.2015 klo 18:00
On ollut miettimistä monen ristikon kanssa. Sivun 7. Skytästä puuttuu yksi piilokirjain, vikan Alfin sain kuin sainkin valmiiksi, mutta en helpolla. Nyt enää/vielä paljon aukkoja Kuukauden Alfin harmaissa, pakko siirtää ristikko hetkeksi sivuun ja odottaa josko joskus sekin selviäisi...
25. Pike26.6.2015 klo 18:06
Se selviää sitten kun vastaus on aikanaan lehden sivuilla. Venttaa sihen asti!
26. Pike26.6.2015 klo 18:12
Alfin vika oli helpompi kuin aikoihin. Ratkesi mekein ensimmäisenä. Kiitos Alf kerrankin helpohkosta vikasta!!!
27. Pike26.6.2015 klo 18:14
Alfin kaksi aikaisempaa "lällärikamaa". Eik sekään nyt enää haastavampaa keksi? Olen pettynyt.
28. aawee26.6.2015 klo 18:18
Juu, en vihjeitä kysykään. Minulla riitti töitä Alfin vikan kanssa, mutta nyt kun ratkaisu on valmis, niin ihan helpolta näyttää.,, en todellakaan toivo helpompia ristikoita.
29. Vili28.6.2015 klo 18:22
Nyt olisi lehti postitusta vaille. Kyllä nuo Alfin ristikot ovat ihan tarpeeksi kinkkisiä, enkä minäkään kaipaa yhtään vaikeampia. Nytkin juuri sopivasti kuukausi riitti lehteen, ja pian tuleekin uusi.
30. aawee28.6.2015 klo 19:17
Tänään sain minäkin koko lehden valmiiksi ja huomenna postiin. Vikaksi ponnistelin aika tavalla Kuukauden Auliksen kanssa. mutta nyt sekin on selätetty ja hyvältä tuntuu :)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *