KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS:N RISTIKOIDEN RATKAISUJEN LÄHETYS

8389. IS:n ristikoiden ratkaisujen lähetys

Tulokas9.4.2015 klo 12:54
Olen useamman kerran ihmetellyt IS:n ristikoiden ratkaisujen lähetysaikoja. Tämän viikon uutisristikon (7.4.) ratkaisu pitää lähettää viimeistään tänään 9.4. Ristikkohan oli tosi helppo, joten tekstiviestillä kyllä ehtii ratkaisu hyvin perille, mutta jos haluaa lähettää sen postin kautta, niin kiirettä pitää!

Viime viikonvaihteen lehdessä oli lisäksi sama vanha ratkaisu kuin edelliselläkin viikolla. Taisi siitä joku tällä palstalla kirjoittaakin.

No, virheitä sattuu itse kullekin, mutta aika usein niitä IS:ssa on ollut.

Muistanko oikein, että ennen viikonvaihderistikoiden vastaukset piti lähettää viimeistään seuraavana perjantaina? Siis ennen uuden viikonvaihdelehden ilmestymistä. Nythän viimeinen lähetyspäivä on vasta reilun viikon päästä maanantaina. Kahden viikonlopun vastausten lähetysajat ovat siis päällekkäin. Millähän tavalla erotellaan tekstiviestivastaukset, kun niihin tulee vain (esim. Koviksessa) IS RISTIKKO 27 ABCDEFGHI? Ovathan ratkaisusanat tietysti tyystin erilaiset, mutta kuitenkin...

Pyydän jo etukäteen anteeksi, jos olen ihan väärässä lähetysaikojen suhteen!
2. Jaska9.4.2015 klo 13:19
Myös pehmiksen ratkaisun lähetysaika päättyy tänään. Ei kai siinä virhettä ole, koska viime viikollakin 31.3. aika oli sama torstaina päättyvä. Hyvin siis ehtii tekstiviestillä. Postituksella tekee takamailla tiukempaa. Taktiikkaa... :)
3. meester_Henk9.4.2015 klo 15:39
Joo, tunnustaudun, lähetin vaikeaselkoisen viestin, jonka tarkoitus oli kiinnittää huomio siihen, että ristikko, jonka ratkaisusana oli HEMOFUSKU, oli kahteen kertaan ratkaisuristikkona. En kyllä tsekannut, oliko itse ristikko sama, mutta ko. ratkaisusana kuitenkin. En ole ko. papereita säästänyt.

Ikääntynempänä kansalaisena totean tässä taas, että älkää uskoko, mitä lehdissä kirjoitetaan vaan tarkistakaa asiat, jos ne ovat teille oleellisia. Ristikkoasiathan ovat korkeimmassa kategoriassa tässä suhteessa, vai? Monastihan esim. ko. ristikoiden vaikeusaste, laatija/kuvittaja ovat olleet väärin, joten eihän tämä sen kummempaa. Toimittaja(t)kin on kai ihminen ja tuskin tekee tätä juttua päätyönään.

Mutta silti kiitos Iltsikalle, että saamme nauttia näistä kansakunnan kärkiluomuksista ainakin toistaiseksi. Ehkä näillä on lehden myyntiäkin edistävä vaikutus, ainakin minun kohdallani (vaikkakin verkkotilaajana).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *