KESKUSTELUT > RISTIKOT > MITTATILAUSLAULUT

7846. Mittatilauslaulut

Eki3.2.2014 klo 21:24
Elämässä pitää olla muutakin kuin ristikoiden laatimista. Siksi olen Arto Pölläsen parina sälyttäytynyt tekemään henkilökohtaisia lauluja päivänsankareille. Etusivulla näkyy osoite, jossa voi tutustua asiaan.
2. Wexi4.2.2014 klo 01:05
Itse tehdessä säästää 150 egee :-)
3. Eki4.2.2014 klo 01:41
Samaa sanoivat kerran yhdessä lehdessä ristikoista: "Jos me haluttais ristikoita lehteemme, me tehtäisiin ne itse!"

Varmasti jotkut osaavat oikeasti tehdä sankarille hyvän laulun eikä tarvitse maksaa mitään ja hyvä niin. Useimmiten kuitenkin raikuvien naurujen tilalle saadaan vaivautunutta hymynkaretta.
4. Wexi4.2.2014 klo 11:46
On kyllä niinkin, että kun "tekstinikkari" tuntee "juhlakalun" henkilökohtaisesti, sekä tuntee "yleisön" mielenlaadun, sanoitukseen on mahdollista saada hyvinkin intiimi ja toverillinen ote. Siihen ei ulkopuolinen välttämättä pääse hyvälläkään ohjeistuksella.
Tällaisessa tapauksissa vastaanotto on yleensä varaukseton, eikä niitä vaivautuneita hymynkareita esiinny niin herkästi, kuin esiintyisi ulkopuolisen tilaustyön ollessa kyseessä.

Ps. Olin muuten otettu jokunen vuosi sitten, käytyäni entisen esimieheni 50-vuotispäivillä (meillä oli mukavan tiivis "perusporukka", jonka kanssa teimme vuosien varrella useita toivioretkiä), ja näin takkahuoneen seinällä kehystettynä käsinkirjoitetun sanoituksen, "Ikämiessarjaan", jossain vaiheessa rutussakin käynyt A-nelonen 35-vuotispäivien kunniaksi. Oli kovin tutun oloisella käsialalla.
5. Artsi4.2.2014 klo 12:52
Ideaali tilanne on tietysti se että sankarin läheisistä löytyy pätevä sanoittaja, mutta näin ei aina ole. Itse olen tehnyt aika monta sanoitusta tuntemattomille, ja palautteen perusteella suosio on ollut aina suurta, lauluja on haluttu kuulla monta kertaa jne. "Tilaajan" on vaan tunnettava sankarin persoona kyllin hyvin ja pystyttävä viestittämään se sanoittajalle.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *