KESKUSTELUT > RISTIKOT > OVATKO SANASEPOT LIHAVIA?

647. Ovatko sanasepot lihavia?

Jouni12.1.2004 klo 21:10
Ovatko sanasepot lihavia?
Tällainen kysymys nousi mieleen tuosta etusivun kuvasta. Itse olen niukin naukin ihannepainossa.
2. Obelix12.1.2004 klo 21:19
BMI=30.

Mitä Obelix sanoikaan?
3. Eki12.1.2004 klo 21:24
Jouni, olisit nyt edes lukenut jutun ja katsellut kuvat.

Toivoo Eki > 100 kg
4. Jouni12.1.2004 klo 21:47
Jostain syystä ei lataannu nyt artikkeli. Kuva on kyllä hauska. Hauska on myös sana pyylevä, jolle Nykänen antaa synonyymin korpulentti.
5. tjn12.1.2004 klo 22:27
BMI=22
6. Iso12.1.2004 klo 23:51
Haista sinä Jouni paska.
7. Jouni13.1.2004 klo 00:19
Pyydänpä anteeksi, että osuin sinun heikkoon kohtaasi, Iso.

Mitäpä tämä asia minulle kuuluukaan, tuuli vaan huuliani heiluttelee. Joutessani kirjoittelen kaikenmoista.

Mummuni käytti sanontaa, että joissakin ihmisissä on 'lihavuuden siemen'. Se pitää paikkansa. Hoikistakin ihmisistä näkee, jos heillä on taipumusta lihomiseen.

Jotakin voin tästä asiasta kirjoittaa minäkin, koska olen koko ikäni kamppaillut lihomista vastaan. Olen tullut tulokseen, että kaikki dieetit ovat huuhaata. Pitkäaikaisen onnistuneen painonhallinnan jälkeen lataan nyt tähän lauseeseen kaiken sen kokemuksen, jonka olen tässä asiassa saavuttanut: RUOKAVALIOON KANNATTAA TEHDÄ VAIN SELLAISIA MUUTOKSIA, JOITA PYSTYY NOUDATTAMAAN ELÄMÄN LOPPUUN ASTI!

Vielä muutama vinkki, jotka kukin johtavat vähintään kilon painonpudotukseen ennenpitkää:

1. Leivän päälle vain kevytlevitettä (kevytminariinia).
2. Levitteen päälle vain kevytjuustoa tai -makkaraa.
3. Välipalaksi hedelmä tai vihannes
4. Leiväksi kokojyväinen
5. Riisinkin pitää olla kokojyväistä
6. Makaroonin pitää olla tummaa.
7. Älä koskaan ahda itseäsi 'täyteen'
8. Juo vain rasvatonta maitoa tai piimää
9. Makeatahan ei aikuinen ihminen kaipaa
10. Syöminen ei ole nautinto, ristikonratkonta on

Ei kestä kiittää arvokkaista neuvoista. Eihän niitä kukaan pyytänytkään.
8. Kravattimies13.1.2004 klo 01:17
11. Kevyt liikunta, esim. rauhallinen kävely. Kannattaa ottaa vaikka kamera mukaan, jolloin voi pysähtyä kuvaamaan, jos alkaa väsyttää. Sitten niitä kuvia voi panna kotisivulleenkin toisten kiusaksi ja lisätä uudet kuvat vanhojen sekaan.

12. Terveellistä vettä pitäisi juoda vähän väliä, jopa kävelyn aikaisilla kuvaustauoilla.

Keski-ikäiselle miehelle kaljuuntuminen ja pyöreä maha ovat luonnollisia maskuliinisuuden merkkejä eikä niitä tarvitse hävetä.

Tiedän erään nuoren naisen tapauksen, jossa ruokavalion muutoksesta koitui enemmän pysyvää haittaa kuin hyötyä, joten nuoren henkilön kannattaa harkita tarkkaan, ryhtyäkö dieetille vai ei.
9. Floora13.1.2004 klo 08:37
Lihavuuden siemen on alkanut itää... BMI 30
10. Hui hai13.1.2004 klo 08:55
Hui hai on pyknikko.
11. iso S13.1.2004 klo 10:10
Olen eri henkilö kuin ässätön iso. BMI=26 ja risat. Aikoinaan armeijaan mennessä lukema oli alle 20, Pitkään sen jälkeen noin 22, mutta keskiäkäisyyden myötä on päässyt nousemaan. Tavoitteena on ryhdistäytyä alle 25:n ihan terveydellisistä syistä - sukurasitteena on alttius sokeritautiin. Makea jätkä nääs.
12. Egon13.1.2004 klo 10:37
BMI-laskuri löytyy seuraavasta linkistä:

http://www.ktl.fi/ravitsemus/bmi.html

Miehistä on vanha sanonta, että alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. ;-)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *