KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > NUMERO ONGELMA

3704. numero ongelma

ikuinenkakkonen29.11.2007 klo 03:54
Tervehdys kaikille

10x10 ruudukko
tayta numeroilla 1-100, voit aloittaa mista haluat.

Liikkuminen tapahtuu joko:
niin etta hyppaat kahden yli, siis aina jaa kaksi ruutua valiin, nain voit liikkua ylos, alas, vasen, oikea,

tai

kuin hevonen shakki ruudulla, kaksi eteen yksi joko oikeaan tai vasempaan, nainkin voit liikkua ylos, alas, tai sivuille

molempia keinoja voit kayttaa niin paljon kuin haluat.

Jos joku tietaa pelin nimen, minulla ei harmainta aavistusta niin tanne voi laittaa. Ja mielellaan jos halukkaita loytyy niin kertoisi viela kuinka kauan meni aikaa sen ratkaisuun?
2. Kaitsu30.11.2007 klo 16:53
Ei minulla ikuisenkakkosen kuvailemalle ”pelille” nimeä ole, mutta itse olen täyttänyt 8x8 ruudukkoa shakkihevosen siirtoja noudattaen.

Varmaankin minulla meni päiviä, viikkoja, ennen kuin oivalsin ratkaisun, mutta siitä on jo nelisenkymmentä vuotta, joten mielikuva ei ole aivan tarkka. Edelleen viimeisten numeroiden 56-64 kanssa on oltava tarkkana, ettei tee virhettä.
3. Ari2.12.2007 klo 22:52
Tuossa 10x10 ruudukossa olen päässyt 98 numeroon asti kahdella eri tavalla, kun tein siitä tietokonepelin.
4. airisto2.12.2007 klo 23:26
Ratsu-siirroin sitä joskus koulussa pelailtiin ja kyllä se vieläkin onnistui sataseen asti.
5. sanoittaja3.12.2007 klo 07:40
Lukioaikoina pelasin peliä, jossa liikuttiin ylös-alas-sivuille-suuntiin hypäten kahden ruudun yli ja viistosuuntiin yhden ruudun yli. Siinä oli 10x10-ruudukko ja aikaa ratkaisuun meni vuosia. Ratkaisusta tulikin sitten sellainen että numerosta 100 pystyi hyppäämään lukuun 1. Loogisesti erilaisia ratkaisuja tulikin sitten tasan sata kappaletta. Ymmärretty?
6. sanoittaja3.12.2007 klo 07:48
Pelin nimi on NUMEROSHAKKI. Pelattavia nettiversioita löytyy helposti googlettamalla.
7. ikuinenkakkonen3.12.2007 klo 23:57
Kiitos vastauksista ja nimenselvittamisesta.

En tieda osaanko selventaa seuraavan kysymykseni mutta koitetaan. Uskotteko etta matemaattinen mallintaminen, esim kolmiuloitteisien esineiden hahmottaminen, neljannen ulottuvuuden hahmottaminen, ja kaikki niiden soveltamiset, esim halkaisu ja sen halkaisu jossain tietyssa kulmassa ja sen jalkeen hahmottaa minkalainen kuvio jaa jaljelle.

Onko kyseisilla hahmottamis kyvyilla mitaan tekemista pelissa tapahtuvien siirtojen ennakoimisessa tai ennalta nakemisessa, jolla sitten pystyy helpommin ruudukkoa tayttamaan.

tuppaa suomen kieli olemaan vahan unholassa..

kiitos vaivaanakeville
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *