KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KUKA MINÄ OLEN?

1394. Kuka minä olen?

tonimikael13.2.2005 klo 20:10
Kun nyt joissain säikeissä on pyydetty aloittamaan uusia mielenkiintois(emp)ia aiheita niin ajattelin aloittaa säikeen, jossa me esittelisimme itsejämme. Olis kiva tietää kuka on "Pena" ja kuka on "Iso S" kuka on "ile" jne.

Mie voin aloittaa:

Olen 29-vuotias hankolainen (n. puoli vuotta) opettaja (ei koulutusta). Minulla on vaimo ja kohta (2 vko:n päästä?) kaksi pientä lasta. Hankoon tulin Oulusta, jonne sydämeni yhä osittain kaipaa. Harrastan kaikkea hullua. Pidän tulisesta ruoasta ja lapsenmielisistä ihmisistä. Isona minusta tulee lihava. Sähly on kivaa! Paras "kirjailija" on Don Rosa. Vessanpöntön kannen muistan aina sulkea. Vaimo ei. Lidlissä on parhaat maitotuotteet. :)

Nyt on teidän vuoronne! :)
2. iso S13.2.2005 klo 21:53
Klassinen kysymys: mitä se meille molemmille kuuluu? Juuri siksi käytän nimimerkkiä että haluan säilyttää yksityisyyteni. Tämä on minun omituisuuteni eikä muiden tarvitse ottaa huonoa esimerkkiä.

Jossakin vastaavassa säikeessä olen raottanut salaisuuden verhoa, joten kertaan tässä tärkeimmät: kotoisin Lappeenrannasta, nykyään Klaukkalassa, ratkoja, sivutöinen (ja vähä(pä)töinen) laatija, ujo ja hiljainen, hermostuneena mykkä tai monisanainen, joskus teräväkielinen muttei silloinkaan tahallaan ilkeämielinen.
3. Lettu14.2.2005 klo 09:59
Olen hippi(äinen). Kapinallinen tarvittaessa. Voitto Viro ehdoton suosikkini. Perfektionisti nikotinisti. Genealogisesti sidottuna Torppa-Kainu sukuun. Intohimot aasta ööhön. Aakkosista ehdoton: P=(para)psykologia.
4. Urputtaja14.2.2005 klo 10:28
Minä asun Suomessa. Ratkon ristikoita aikani kuluksi, laadiskelenkin hiukan huvikseni. Olen jopa tehnyt muutaman pikkulaatimuksen valmiiksi saakka, niiden tulevaisuus on vaakalaudalla. Jossain on joku joskus julkaistukin, missä ja milloin, olkoon omana tietonani. Ehkä joskus lähetän vielä tyrkylle noita pöytälaatikkojuttujani, ehkä en.

Ikääni en kerro, en perhesuhteitani, en asuinpaikkakuntaani, en ammattiani. Sen voin kertoa, että asuinpaikkakuntaani en ole itse valinnut ja haaveilen vielä täältä muualle muuttavani, en viihdy.

Pidän sanaleikeistä ja hulluttelusta. Ennen tätä palstaa en tiennyt, kuinka vakavasti joku voi ottaa sellaisen asian kuin sanaristikot. No,meitä on moneksi. Tavallisen ratkojan näkökulmasta (kaveriltani) kuultu lause: "Ai niitäkö oikein joku ihminentekeekin?".
5. tero14.2.2005 klo 15:04
Muistaakseni yhteen tällaiseen jo joskus kirjoitinkin, mutta kun tuon muistin kanssa on niin ja näin niin samapa tuo on kirjoittaa tähänkin. Enkä kuitenkaan muista mitä viimeksi valehtelin niin että uutta tekstiä tämä varmasti on.

Kovin salamyhkäistä porukka täällä on joten jatkan samalla sumutuslinjalla.

Sanaseppojen jäsenmaksun olen joitain vuosia maksanut.
Joskus olen jonkun helpon ristikon jaksanut ratkoa kokonaan. Jonkun olen omaksi ja lähipiirin iloksi laatinutkin. Julkaissut en ole koskaan mitään tietoisesti. Yhden kirjan tosin tietämättäni.

Olin työharjoittelussa eräässä tutkimuslaitoksessa ja esimieheni vaati laittamaan paperille kaikki mitä sen puolen vuoden aikana olin saanut aikaiseksi. No laitoinhan minä. Sitten...vuosia myöhemmin kun löysin paikallisen yliopiston tietokannan netistä aloin sitä plarata ja tottakai kokeilin omalla nimelläni että onko kukaan kaima mitään julkaissut. Olihan siellä erään julkaisun toisena tekijänä. Katsoin otsikkoa että tuostahan minäkin jotain voisin tietää. Piti hieroa silmiä vielä kerran ennkuin älysin että pomo olikin julkaissut sen minun raporttini puoliksi omissa nimissään, oli tietysti sitä parannellut.

Tuli mieleen vanha juttu kouluajalta: seiskaluokalla luokanvalvoja kehui toista opettajaa sanoen että tämä on varmasti pätevä teitä (tyhmiä narisijoita) matematiikassa opettamaan, hänellä on DI:n koulutus ja hän laatii ristisanatehtäviä.

Nyt kun olen kohta pari vuotta kotona pyörinyt toimettomana niin aikani kuluksi tänne sivuille eksyin. Toinen paikka jossa tulee aikaa kulutettua on www.hattrick.org ja kolmas bridgebase.
6. paula14.2.2005 klo 18:51
En minäkään aio sen kummemmin paljastaa kuka olen tai mistä päin.Mutta tänään vasta löysin ks.sivun.Ja aion pysytellä mukana jatkossakin.Hyvää Ystävänpäivää kaikille!Tuttuja mulla täällä tuskin vielä on.
7. kari kämäräinen14.2.2005 klo 19:35
Minä uskallan paljastaa, että nimimerkkini kari kämäräinen taakse kätkeytyy Kari Kämäräinen (45 v). Meitä on täällä Iisalmessa kaikkiaan kolme Kari Kämäräistä, joten pieniä sekaannuksia puheluiden suhteen tulee aina silloin tällöin.
Ammatikseni teippailen ambulansseja, pienoisbusseja ja poliisiautoja. Ristikoita laadin 2,5 kuukaudessa eli aika lailla amatööri sillä saralla. Jalkapallo ja countrymusiikki intohimona.
8. Timppa14.2.2005 klo 19:41
Tästä aiheesta muistui mieleeni, että jokunen vuosi sitten oli tekeillä laatijamatrikkeli. Missähän vaiheessa teos on nykyään?
9. Alik. Hietanen15.2.2005 klo 18:59
Mää ole ahvena. Kuulkka kaik.
10. Fia15.2.2005 klo 21:27
Ovatpa kaikki kovin salamyhkäisiä!
Olen itse suhteellisen uusi täällä; jonkin verran olen tutkiskellut sivustoa, mutten osallistunut vielä keskusteluihin. Uskoakseni olen nuorimmasta päästä, 21-vuotias, opiskelija vielä hetken aikaa. Ristikkoja olen ratkonut kymmenisen vuotta, Paksu Pelikaani on suosikkini. Asun avomieheni kanssa pääkaupunkiseudulla, ja harrastuksiini kuuluvat ristikoiden lisäksi mm. lukeminen ja elokuvat.
11. Matti15.2.2005 klo 21:33
Minusta on aika veikeää, että vaikka emme toisista muuta tietäisikään kuin mitä kirjoituksemme paljastavat, niin ajan myötä me kaikki profiloidumme täällä kovasti. Miten täällä meistä muodostuva kuva vastaa "todellista" minäämme on eri juttu - varmaan aika hyvin. Itse haluan esittäytyä täällä kirjoitusteni kautta.
12. Paula15.2.2005 klo 21:34
Jos nyt pitää jotain edes itestään sanoa,niin asun miekin Suomessa,pääkäupunki seudulla (Hesassa)Kissan ja koiran kans vapaapäivääni viettelen,mies ystäväni ollessa töissä.Tosin hän ei ihmeemmin ristikoista välitäkkään,vaix joskus vähän autteleepikin.Pelikaania en ole kyllä kokeillut ikinä tehdä.Mutta muita olen kyllä kokeillutkin.
13. Rafflesia16.2.2005 klo 09:38
Säikeessä "Nimimerkkien takana" aihetta on jo vähän käsiteltykin. Siellä olen minäkin. =)

http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? p1=vast.php&p2=info_3.php&id=971&alku=420&t=k2
14. Pena20.2.2005 klo 20:17
Sielläpä niin ja täälläkin! d=)

Nimittäin, muita harrastuksia ja hevostietoutta löytyy täältä:

http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? p1=vast.php&p2=info_3.php&id=207&alku=1185&t=k2
15. Arska21.2.2005 klo 22:58
Olen pitkä, komea ja hyväpalkkainen nuori mies eteläisestä Suomesta. Asun komeassa talossa kauniin vaimoni ja koiran kanssa. Ratkon kaikki sanaseppo lehden ristikot, koska ne ovat tosi helppoja minun tasoiselle ratkojalle. Jos nyt jotain negatiivisiä piirteitä paljastan, ainoa on se, että olen kova valehtelemaan!
16. Pena18.3.2005 klo 16:45
tonimikaelilla lienee jo kaksi lasta? :-)


Tämä säie tuli mieleeni tänään, kun aamulla sain kuulla olevani isoeno.

Päivällä hiihtoretkellä (korvanappiradio mukana) radioSuomesta tuli Sigin kappale Hyvää syntymäpäivää. Aika hyvä ajoitus! Joten:

Hyvää SYNTYMÄpäivää tyttövauvalle sinne Porvoon sairaalan synnytysosastolle. Ja vanhemmille paljon onnea vaan!

"Tehotytölle" tiedoksi (ajattelen tässä jo tulevia vuosia): ainakin isäsi on tänään "onnesta tajuton", omien sanojensa mukaan!

Ja kivahan tätä (päivää) oli käydä "kehumassa" isoenon ominaisuudessa tuolla chatinkin puolella! d=)
17. Heljä-Maija18.3.2005 klo 21:31
Kaikkihan(?) apinan tuntee ja apinakin aika monta... En ole Suomen ainoa helmenkalastaja vaan Suomen ainoa Heljä-Maija.
18. tonimikael18.3.2005 klo 21:36
Pena hoksas aivan oikein!

Nyt olen siis jo kahden huikean suloisen tyttären hyvin ylpeä isä! :-) Hurmaavaa! ;)
19. Heljä-Maija18.3.2005 klo 21:41
PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA VAAN
Tonimikael, vaimo ja tyttäret, PALJON ONNEA VAAN!
20. V-R18.3.2005 klo 22:03
Heljä-Maija
Älä huuda
21. Heljä-Maija18.3.2005 klo 22:06
Shortsit. Ihan hissun kissun...
22. Eräs18.3.2005 klo 22:17
Short shit. Vielä hiljempaa.
23. Kravattimies21.3.2005 klo 06:17
- Onko laillista omaksua uusi nimi?
- Kyllä, on ihan lainmukaista käyttää sitä nimeä mitä itse haluat, kunhan tarkoitus ei ole huijata ketään. Nimen vaihtamiseen ei tarvita edes minkään viranomaisen lupaa.

http://www.justice.qld.gov.au/lawyers/publications /qc_fact1.htm

No, minä olen sitten tänään vaikka Kravattimies.
24. matts21.3.2005 klo 07:58
Länsisuomalainen (syntyään keskisuomalainen, ero nykyisin n. 60 km) ylivuotinen ...shenkilö. Ammatiltaan sekatyöhenkilö. Harrastaa siikoja (kyllä - siinä mielessä), kuuluu joukkoon, joka karttaa seuraa, muttei silti ole kovin yksinäinen. Parasta on se kun tietää, että kaikki mitä on olemassa on kvarkki-gluonipuuroa, joka Heisenbergin epätarkkuusperiaatteen vuoksi on kaiken aikaa liikeessä, ja jossa yksittäisen hiukkasen nopeutta ei voi tietää tarkasti jos hiukkasen paikka samanaikaisesti tiedetään. Tämmöttinen hiukkanen mää ole.
25. Pena13.9.2006 klo 14:06
Hyvinkös se nukutti tonimixua puupenkillä?

d=)
26. Miimu20.9.2006 klo 19:10
Narsistisena ihmisenä esittelen itseni minäkin, koska olen pari päivää täällä seikkaillut. Sanaristikoita olen harrastanut koko ikäni eli vuosikymmeniä ;) Pienipalkkainen, perheetön pätkätyöläinen.
Lemppari on PunainenPelikaani-lehti. Tunnustan: saattaa pari pahinta jäädä puolitiehen. Siitä voitte päätellä ratkomistason. Mihinkään alan yhdistykseen en kuulu. Siis sanoihin liittyvään...
Hei, täältähän puuttuu vaikka ketä!
27. Pena20.9.2006 klo 19:46
Näköjään tullu kehuttua viime vuoden keväällä isoenoksi tulemista. No, kehutaan nyt että muutama viikko sitten tulin "tuplaisoenoksi"!

Siitä riemastuneena juhlin rankasti, ja olin kyllä aika kaasussa!

(linkki Markku Mäkelän luvalla)

http://www.kolumbus.fi/markku.makela/Kuvat/sukelta ja.jpg
28. tonimikael20.9.2006 klo 21:42
Au. Pena tuolla kysellyt on, että hyvinkös nukutti. Mistäs minä sen tiedän, kun olin silloin matkalla höyhensaarille?? ;) Siksiköhän minä näin märkiä unia, kun nukkumatin ote kirposi kesken matkan..?

Btw, tuli tuossa meille jo kolmas tytär. Ii-hanaa! :)
29. matts22.9.2006 klo 13:18
Joskus luulin että IsoS olisi ollut luulemani IsoS mutta sitten jostain viestistä selvisi ettei (kai) ollutkaan!

Minä olen pikkuämmä vaikken kai olekaan.
30. iso S22.9.2006 klo 14:22
Heh, on minua ennenkin muuksi luultu mutta itse luulen olevani se kuka luulen olevani. Ilahduttavaa huomata että salaisuuden hatara verho pitää ainakin johonkin suuntaan. Viittaan säikeen alkupäässä olleeseen kirjoitukseeni 13.2.2005 klo 21:53.

Ylläpidolla on nimi tiedossa siltä varalta että ylitän kohtuuttomuuden rajat. Nämä keskustelut huolellisesti alusta loppuun lukemallakin siviiliminäni on paljastettavissa. Onhan esimerkiksi Eki joskus viitannut minuun sekä etu- että sukunimellä. Tästä en hälle kovin suurta kasaa kaunaa ole kantanut koska kyseessä on ns. julkinen salaisuus ja kulloinkin kyseiseen kohtaan kyseenalaisen nimen käyttö on sievästi istunut.

Jos joku vaivautuu nimeni selvittämään niin mikä lie vaivan palkka? Äijäpaha on tietyssä mielessä kuitenkin aika lailla eri persoona kuin hänessä loisiva iso S.

Minulla oli muuten Kravattimiehestä pitkään vastaava virheellinen tunnistus, en enää muista mihin perustuva. Luulin kauan että australialaisuus on joku vitsi mutta sehän onkin vaiva minkä kanssa Kraka joutuu elämään, olipa pussieläinhousut jalassa tai ei.
31. airisto22.9.2006 klo 15:10
Kerropa iso S ovatko lait säädöksiä ja säädökset lakeja, vai onko lait säädetty ja säädökset ihan jotain muuta... ;)
32. iso S22.9.2006 klo 15:42
Jaa, en tiedä sitä lain enkä sitä mihin tämä liittyy.

Kyllä kai lait säädetään ja silloin ne lienevät säädöksiä, mutta kaikki säädökset eivät ole lakeja. Formulavarikolla kisan jälkeen tehdyt säädöt ovat varmaan jälkisäädöksiä :-)
33. airisto24.9.2006 klo 16:38
Niinhän se on kuin sanot. Olen pahoillani, että yleensä otin asian esille. Kyse on Kodin Kuvalehden ristikosta.
34. iso S24.9.2006 klo 19:43
Niin on jos siltä näyttää eikä kukaan toisin todista. Lainaus netistä, tuosta tunnetusti luotettavasta tietolähteestä:

'Perustuslaissa säädetään että valtioneuvoston on presidentin allekirjoitettua lain viipymättä julkaistava laki Suomen säädöskokoelmassa.'

Mikäpä minä olen perustuslakia uhmaamaan!

Osoitteesta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_asetuskokoelma
voi vilkaista mitä muuta säädöskokoelma sisältää kuin lait ja asetukset. Ferrarin sadekeli-asetuksia sieltä ei kannata etsiä.

Kodin Kuvalehdessä näkyy tosiaan olevan laatimani ristikko ja siinä Airiston tarkoittama kohta. Vihjeistä en ota täyttä poliittista vastuuta koska minä teen niistä vain raakaversion mikä on toimituksen ja kuvittajan vapaasti muutettavissa. Tuo kohta lienee kuitenkin minusta lähtöisin, ainakin ihan sujuvasti voisin sellaisen kynästäni päästää. Varma en ole mutta vannomaan en mene koska en säilytä raakaversion kopiota.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *