KESKUSTELUT > RISTIKOT > ARVAA AMMATTEJA

10399. Arvaa ammatteja

Alli-täti24.3.2020 klo 16:26
Ovatko Jiikoo ja isoS sanallisesti lahjakkaita "insinöörejä" vai "sanatyöntekijöitä"?
Ketä muita haluaisit arvailla ilmaisutavan perusteella?
2. Jiikoo24.3.2020 klo 16:32
Ote palstan keskustelusäännöistä:

”8. Älä paljasta muiden keskustelijoiden henkilökohtaisia tietoja, vaikka niitä tietäisitkin, älä edes spekuloi niillä.”
3. Alli-täti24.3.2020 klo 16:39
Lainaus: 2. Jiikoo 24.3.2020 klo 16:32
Ote palstan keskustelusäännöistä:”8. Älä paljasta muiden keskustelijoiden henkilökohtaisia tietoja, vaikka niitä tietäisitkin, älä edes spekuloi niillä.”

Luin toki sen, oletin että tämä ei ole NIIN henkilökohtaista tietoa. Mitä sanoo ylläpito, tarkoitus ei ollut, että minkäänlaisia täsmätietoja vuodateltaisiin.
4. Alli-täti24.3.2020 klo 16:46
Jiikoo, saat pitää ansaitut kehut. En minä ilkeyttäni mitään urki. Jonkinlaista sanailuleikin tapaista yritin. Onnistuin siis epä.
5. Jiikoo24.3.2020 klo 17:04
Alli-täti, anteeksi jos itse olin töykeä vastatessani. Voin myös tyydyttää mahdollista uteliaisuuttasi sen verran, että olen entinen, parasta ennen -päiväykseni jo kauan sitten ohittanut insinööri JA sanatyöntekijä. Ei minusta ollut kummaksikaan edes parhaina päivinäni; auttavan elantoni ja eläkkeeni onnistuin kuitenkin raapimaan kasaan työnantajieni ja sittemmin asiakkaitteni arvostelukyvyn puutteen, joustavuuden ja pitkämielisyyden turvin.

isoS on sitten aivan oma lukunsa, hänen sanallista antiaan arvostan itsekin kovin.
6. Alli-täti24.3.2020 klo 17:18
Kiitos Jiikoo, en todellakaan voinut arvella, että tahallinen ammatillinen vastakkainasettelu sinun kohdallasi onkin napakymppi.
7. iso S25.3.2020 klo 13:13
Omalta osaltani vetoan pääosin keskustelusääntöjen kohtaan 2 ja haluan pitää nettipersoonan iso S ja omat persukseni erillisinä.

Sen verran voin käänteisesti valottaa omaa persoonaani (itsensä paljastamistahan sääntö ei kiellä), että yksi entinen TVH:n työntekijä epäili 1970-luvulla minua insinööriksi vastaväitteistäni huolimatta. Oikeasti en ole tietääkseni edes mitään sukua yhdellekään insinöörille, jos ei avioliiton tai Aatamin ja Eevan kautta kulkevia sukulinjoja lähdetä perkaamaan.

Tarkempia epäilyksiä saa itse kukin tykönään pohtia, mutta julkiset arvailut toivon jätettäväksi esittämättä.
8. Alli-täti25.3.2020 klo 13:40
Saatan olla jonkinlainen insinöörintunnistaja, veljeni nääs on läheinen sukulaiseni.
IsoS kunnioitan toivettasi julkisesta arvailusta. Toteankin ympäripyöreästi : työura, jossa lehmän hermot (poikalehmän) ja verbaalisuus ovat olleet avuja.
9. pelaaja25.3.2020 klo 14:12
"Hyvää, sanoi mustapartainen mies, päivää."

Tuollainen mielleyhtymä minulle on syntynyt ko. nimimerkeistä. Se ei siis ole arvaus, se on fakta. Nappasin tuon hauskan lauseen HT:ltä, kun hän toisaalla mainitsi pakinoitsija Ollin kirjan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *