KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 3/20

10381. Iisakki 3/20

joskus9.3.2020 klo 15:41
Skyttä & Löfgren selätetty. Nämä ovat täyttä herkkua, työläitä, mutta täynnä oivalluksia ja kompia. Kiitos!
2. Nolla9.3.2020 klo 18:45
Takasivuaddiktiivi ei ole vielä heihin syventynyt, mutta olen sangen viehättänyt Hannun ennennäkemättömistä vihjailuista siellä takapäässä.
3. Nolla18.3.2020 klo 17:05
Olisitte niin kivoja, jos kommentoisitte, ei ollut kamalan vaikeita, vai?????
4. Minä18.3.2020 klo 18:40
Lainaus: 3. Nolla 18.3.2020 klo 17:05
Olisitte niin kivoja, jos kommentoisitte, ei ollut kamalan vaikeita, vai?????

No jaa....miten sen nyt ottaa.15 aukesi suht helpohkosti mutta loput 5 jumissa jo toista viikkoa.Aikaa kyllä olis miettiä tässä karanteenissa mutta kun nyt ei vaan välähdä.
5. sirpa18.3.2020 klo 22:55
Takasivu tuntuu vaikealta mutta en ole vielä kovin tarkkaan siihen perehtynyt. Ensimmäisellä läpikäymisellä sain vain muutaman suoraan ratkaistua. Nyt on minullakin ristikoille aikaa, kiitos koronan.. Toivon kaikille terveenäpysymistä!
6. Rune19.3.2020 klo 08:36
Iisakki 3/2020 herkullisine tehtävineen selätetty muuten, mutta kahteen takasivun kuvaan (4 ja 11) tökkäsi näköjään totaalisesti. Pitää kuitenkin vielä vääntää, aikaahan on runsaasti jäljellä. Kiva olisi lukea kommentteja maaliskuun Iisakista. Terveyttä kaikille!
7. Minä19.3.2020 klo 17:17
Olipa todella kiva ajankulu Jyräksen ristikon parissa ;) Hieno lehti taas, joten kiitokset kaikille laatijoille!
8. Minä19.3.2020 klo 22:38
Kalevan sanaristikon nr.46 Minä en ole minä :/
9. joskus20.3.2020 klo 07:32
Päätin joi kertaalleen, että Janne Salon ristikot jätän aina väliin. Nyt kuitenkin sorruin; neljä kirjainta puuttuu vielä; yksikään ei ole piilokirjain. Ei mene minulle jakeluun.
10. Pekku25.3.2020 klo 23:06
Tulihan lehti viimein valmiiksi. Minulle vaikeimpia olivat Skytän rosvoaukeama ja Janne Salo taas kerran. Näihin kumpaankin meni pari iltaa, muut selvisivät yhdessä. Jannen ristikossa molemmissa yläkulmissa oli sanoja joita en ensin tajunnut vaikka sainkin ne täyteen, mutta aikani mietittyäni selvisivät nekin. Takasivu aukeni kerralla !!! Katselin huvikseni jälkeenpäin ratkojista muutamia vaikeimpia vihjesanoja ja sieltähän osa niistä taas löytyi suoraan, ne oli lisätty muutama päivä sitten, ilmeisesti se sama "hemmo" kuin edellisessä numerossa.
11. uki26.3.2020 klo 19:39
Kiitos ihmisille, jotka jaksavat laittaa vastauksia ratkojiin ja erityiskiitos heille, jotka laittavat selityksen.
Itse olen oppinut ratkojien avulla esim. puuttuvat alkukirjaimet, käännetyt tavut ...
Mietin kauan, kun vastauksissa vihjeestä uhat tuli onni. Pelkkä vastaus ei auennut minulle silloin.

Ei ratkojia ole tarkoitettukaan asiantuntijoille (jotka ovat pahastuneet) vaan meille aloittelijoille.

Nautitaan kaikki ristikoiden ratkomisesta ja taitaa niiden tekijöilläkin olevan hauskaa.
Sallittakoon myös meille aloittelijoille pienet avut.
12. Pekku26.3.2020 klo 23:13
Jos Uki olet todella aloittelija, niin ehkä sinun pitäisi aloittaa vähän helpommista lehdistä. Itse aikanaan aloitin Suomi, Eurooppa ja Maailma ristikoista. Niissä oli selkeät kuvat ja vihjeet. Niistä siirryin pikkuhiljaa sitten vähän vaikeimpiin ja nyt sitten Iisakkiin ja Punaiseen Pelikaaniin. En ymmärrä mitä ratkomisen iloa on siinä jos esim. Simbergin ja Salon ristikoiden kaikki vihjeet löytyvät Ratkojista ? Yhtä hyvin ne voitaisiin paljastaa tällä sivustolla kyselijöille. Nimimerkki "Asiantuntija" (joka alan).
13. trabantti27.3.2020 klo 19:43
Sain myös lehden jokin aika sitten valmiiksi ja itselleni aukesi viimeisimpänä Simbergin Joukkoviihde-ristikon vasen alakulma. Toki Salon kanssa on aina omat haastensa:)
14. Satu29.3.2020 klo 19:07
Simbergin Taiteillen vasen yläreuna mättää, ei sitten millään keksi, ei leikkaa :). Janne Saloa yllättäen sain täyteen mutta siinäkin oikea yläreuna ja alareunasta osa ei meinaa täyttyä, upeita vihjeitä ovat olleet ne mitkä olen tajunnut!.
15. Olzi31.3.2020 klo 15:54
Simbergit teettivät töitä, samoin Salo. Tyhjiä ruutuja ei jäänyt, eri asia on tietysti, ovatko kaikki oikein... Takasivussakin on haastetta tavallista enemmän, vielä on kaksi ruutua tyhjänä.
16. Sirpa31.3.2020 klo 20:42
Salo on vielä aikalailla tyhjänä, vaikein ikinä! Takasivulta puuttuu myös pari, ei helppo sekään. Muuten alkaa olla lehti postitusvalmiina.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *