KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 6/2020

10346. SK 6/2020

Jiikoo6.2.2020 klo 16:26
Johan jotakin: Posti onnistui kerrankin kantamaan SK:n postilaatikkooni jo torstaina! Merkkitapaus.

Pitkäaikaiseksi iloksi ei tehtävistä (Jari Kerästä molemmat) tällä kertaa ollut: sain jo postatuksi molemmat ratkaisuni. Turha elvistellä millään minuuttimäärillä, ei niillä kisoissa juhlittaisi. Mukavia tehtäviä joka tapauksessa, kiitos laatijalle!

Samalla havaitsin viimeviikkoisten ratkaisujeni odottavan yhä lähettämistään. Aluksi harmitti, mutta sitten hokasin että tässähän taitaa olla vielä 7½ tuntia aikaa hoitaa asia kuntoon niiltäkin osin!
2. Eikka7.2.2020 klo 11:05
En jaksanut odottaa lehteä, joten tein tuon koneella. Alkaa sekin näköjään sujua. Ristikko oli erittäin selkeä ja perusviihdyttävä.
3. Tuikku8.2.2020 klo 08:36
Mukavan haasteellinen piilosana. Ei liian vaikea. Ainoastaan vs 10:ssä minulta meni hetki ennenkuin hoksasin vihjeen ja ratkaisusanan yhteyden. Ristikko sen sijaan on vasta puoliksi täytetty. Eteneminen tuntuu tahmealta taas vaihteeksi. Kuva on värikäs, mutta kummallinen.
4. Tuikku8.2.2020 klo 15:48
Piti aloittaa ihan uudella asenteella tuo ristikon täyttäminen. Laitoin "arkiaivot naulakkoon" ja virittäydyin ristikon pariin, ja niinhän se sitten valmistui. Kummallisen, värikkään kuvankin arvoitus selvisi. Muutamassa kohdassa tarvitsin googlen apua. Loppuarvioni molemmista ristikosta Keräselle: Ihan hyvä! Ja kiitokset!
5. Elva8.2.2020 klo 20:41
Aamulla ratkoin sekä piiliksen että ristikon. Mukavia molemmat, ei mitään ongelmia. Kiitoksia.
6. Anna-Liisa11.2.2020 klo 17:56
Jiikoo kirjoitti 6.2.:
"Johan jotakin: Posti onnistui kerrankin kantamaan SK:n postilaatikkooni jo torstaina! Merkkitapaus."
No, minun postilaatikkooni posti kantoi tänään tiistaina saman lehden. Siis viime viikon numero 6:n.
Näin meillä täällä Helsingissä.
Onneksi olin jo ratkaissut piiliksen, koska ostin lehden lauantaina kuten monesti ennenkin.
Näköislehdestä printtaamalla en saa selvää jälkeä.
7. Saarivaari11.2.2020 klo 18:33
Lainaus: 6. Anna-Liisa 11.2.2020 klo 17:56
... Näköislehdestä printtaamalla en saa selvää jälkeä.
Googlaa "IrfanView"(ilmainen,engl), lataa koneelle, suurenna sivu, kopioi kuva (*.png), tallenna, avaa IV-ohjelmalla, valitse "Print", säädä tulostusasetukset - ja tulosta. Toimii!
8. Jiikoo12.2.2020 klo 13:59
Lainaus: 6. Anna-Liisa 11.2.2020 klo 17:56
”...No, minun postilaatikkooni posti kantoi tänään tiistaina saman lehden. Siis viime viikon numero 6:n. Näin meillä täällä Helsingissä...”

Helsingissä asun minäkin, tosin kotioveltani ei ole montakaan sataa metriä Espoon eikä kilometriä Vantaankaan rajalle. Olen siis marginaalihelsinkiläinen. Posti onnistui kantamaan SK:n nro 50/2019 vasta ilmestymistä seuraavan viikon keskiviikkona. Sen jälkeenkin yhden numeron tulo viivästyi seuraavan viikon puolelle. Koska olimme silloin jo matkoilla, ei tuon numeron kantopäivä ole tiedossani. Luottamukseni Postiin ei ole todellakaan hääppöinen!
9. Johanna13.2.2020 klo 23:05
Ei kuulosta mukavalle pääkaupunkiseudun postinjakelun tila. Tänne Hämeeseen lehti on tullut joka kerta lakonkin jälkeen torstaina.
P4 jäi viimeiseksi, ei meinannut välähtää. Silti kaipaisin vaikeampia ristikoita.
10. Jaska13.2.2020 klo 23:46
Minä asun vajaan kolmen kilometrin päässä Jiikoosta luoteeseen. Posti on lakon jälkeen kannettu kotiin säntillisesti. Muuta tänne, Jiikoo!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *