KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN PAINOASU

10317. Iisakin painoasu

Ratkoja11.1.2020 klo 13:22
Voisiko Iisakki juhlavuoden kunniaksi parantaa painoasuaan. Iisakki 1/20 Kuukauden Auliksessa kuvat ovat epäselvempääkin epäselvempiä. Etukäteen kiittäen!
2. Ylläpito11.1.2020 klo 14:21
Lehti on kyllä muilta osin hyvin selkeä.
3. Minä11.1.2020 klo 16:48
Lainaus: 1. Ratkoja 11.1.2020 klo 13:22
Voisiko Iisakki juhlavuoden kunniaksi parantaa painoasuaan. Iisakki 1/20 Kuukauden Auliksessa kuvat ovat epäselvempääkin epäselvempiä. Etukäteen kiittäen!

Juuri samaa ajattelin....ei suurennuslasinkaan avulla erottanut paria kuvaa tai ( kuvan puutetta)
4. pelaaja11.1.2020 klo 18:22
Rutinoituneena Hesarin ristikoitten ratkojana oppii olemaan taikuri ja "näkemään" vaikka minkälaiset Aulis Lehdon laittamat kuvat.
Jokaisessa Iisakin ristikot -lehdessä on yhdellä sivulla paikka nimeltä 'kirjeitä toimitukselle', joten kannattaisi varmaan laittaa palaute esim. siihen. Tai no, käyväthän iisakkilaiset täälläkin lukemassa.
Euro vetoo kuitenkin, että Auliksen ristikot pysyvät Auliksen näköisinä niin kauan kuin Aulis laatii ja myy. Ei siihen voine Iisakki/Kolmioristikot eikä kukaan muukaan julkaisija vaikuttaa.
5. Nolla11.1.2020 klo 18:44
Lainaus: 4. pelaaja 11.1.2020 klo 18:22
Rutinoituneena Hesarin ristikoitten ratkojana oppii olemaan taikuri ja "näkemään" vaikka minkälaiset Aulis Lehdon laittamat kuvat. Jokaisessa Iisakin ristikot -lehdessä on yhdellä sivulla paikka nimeltä 'kirjeitä toimitukselle', joten kannattaisi varmaan laittaa palaute esim. siihen. Tai no, käyväthän iisakkilaiset täälläkin lukemassa. Euro vetoo kuitenkin, että Auliksen ristikot pysyvät Auliksen näköisinä niin kauan kuin Aulis laatii ja myy. Ei siihen voine Iisakki/Kolmioristikot eikä kukaan muukaan julkaisija vaikuttaa.

Voisikohan se juttu olla juuri siinä, että pitää oivaltaa ?
6. Pike12.1.2020 klo 07:42
Minusta Auliksen ristikot ovat kiehtovia ja haasteellisia juuri pinoasunsa vuoksi. On mahtavaa, kun saa oikean sanan paikoilleen ja sitten näkee kuvankin "uusin silmin". Kivoja, haasteellisia ristikoita!
7. Pike12.1.2020 klo 07:42
...ei siis pinoasunsa vaan painoasunsa vuoksi...
8. Pike12.1.2020 klo 09:09
Aikamoinen kuva-arvoitus oli mielestäni Vuokilan ja Lavoniuksen koviksen mustavalkoinen pääkuva (IS 11.1.), niin että ihan turhaa on täällä moittia Auliksen kuvitusta.
9. iso S12.1.2020 klo 11:02
Vuokilan ja Lavoniuksen koviksen pääkuva oli mustavalkoinen ja joillekin heti selvä, minulle muutaman poikittaisen sanan ratkettua täysin selvä, Auliksen ristikoissa kuvat ovat usein "vastamulkoisia" eli ne vastustavat hahmottamista vaikka ratkaisu olisi täysin selvä. Joka muuta väittää, tulkoon autuaaksi uskossaan (vanha suomalainen sananlasku, keksin sen juuri).
10. Ylläpito12.1.2020 klo 11:17
Ei ole mustavalkoinen se kuvan kohde vaan erittäin tummansininen. Ei ole voinut muuttua painossa mustavalkoiseksi. Tässä on pdf edessä tsekattavana, ei lehti.
11. Elva12.1.2020 klo 11:34
Minun lehtikuvassani näkyy ylälaidassa punainen auto.
12. Ylläpito12.1.2020 klo 12:04
Kyllä sellaisen siellä pitäisi siintää, joten kuva on hyvin onnistunut. Piken 8-kommentti on näin ollen hämmentävä.
13. pelaaja12.1.2020 klo 15:28
Kun kerta Iisakin painoasua koskevassa säikeessä puhutaan myös IS-koviksen pääkuvasta, niin voitaneen puhua keskustelujenkin 'painoasusta'. Olen nimittäin ennenkin vähän ihmetellyt sitä, että miksi varsinkin Iisakin ristikoitten keskusteluissa edellistä kommenttia kommentoidessa se edellinen kommentti 'lainataan' kokonaisuudessaan uudelleen näytille? Hyvässä lykyssä kommentti alkaa sitten suoraan lainauksen jatkoksi, joten joskus voi olla hankala löytää lainaajan asia. No jaa, sikäli mikäli kiinnostus jaksaa riittää hakemiseen asti.

Tässä säikeessä omakirjoittamani puheenvuoro loistaa nyt kaksi kertaa alekkain vaikka itse kirjoitin sen vain kerran. En minä siitä silti mieltäni pahoittanut mutta onneksi se ei ollut sen pitempi.
Makuasia tämäkin tietysti. Jotakuta toistahan voi harmittaa, mikäli edellistä kommenttia ei ole lainattu, koska silloin se pitää "itse" lukea siitä yläpuolelta. Siitä semmoisestahan on elävänä esimerkkinä tarina Maakuntalehdet 6, jossa kirjoittajat eivät todellakaan lue, mitä muut ovat kirjoittaneet.
14. Jukkis12.1.2020 klo 16:01
Näköjään aijaassa on vielä tallella aikoinaan tähän samaan lainaamisasiaan liittyvään parannusehdotukseeni liittyvä kuva:

https://aijaa.com/Mnh4lG

Ei ole sitä vaadittavaa 15 sekuntia tämä paikan koodajalta löytynyt.
15. iso S12.1.2020 klo 21:43
Jos sen pääkuvan yläosasta (jossa näkyy mm. osa siitä punaisesta autosta) peittää sentin verran niin kuvaa on erittäin helppo erehtyä pitämään mustavalkoisena. Näin ollen en ihmettele, että Piken kommentti erehdytti minut kirjoittamaan vaihtoehtoista totuutta, kun olin pelkän muistikuvan ja harhaanjohdatuksen varassa. Tarkka värisilmä ja hyvä valaistus pitää olla, että kuvan muusta osasta väriä erottaa. Jos olisin erottanut, niin en olisi harhaantunut. Sinänsä ratkaisun kannalta on yhdentekevää (lievää vaikeusasteen ero lukuun ottamatta), onko kuva mustavalkoinen vai värillinen.

Nyt jälkeenpäin kuvaa katsoessa totean, että vasemmassa alaneljänneksessä näkyvän kuvion olisi voinut tulkita eri ilmiöstä johtuvaksi. Silloin olisin tajunnut nopeammin.
16. iso S12.1.2020 klo 21:45
...ja nyt tajusin taas hitaammin, eli tämä juupas-eipäs ei liity mitenkään Iisakkiin!
17. Jiikoo13.1.2020 klo 09:52
Vaikka vkl-IS:n pääkuva ei Iisakkiin liitykään, voin todeta sen avautuneen itselleni heti, vaikka omista kulkuneuvoistani tuollainen "koriste" puuttuukin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *