KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 24.-25.8.2019

10172. IS Viikonloppu 24.-25.8.2019

Eki23.8.2019 klo 13:41
Huomenna meikäläisen ja Mäkelän Markun kakspuolikas kovis.
2. Eki23.8.2019 klo 13:47
Niin ja Teemulla leffateema pehmiksessä.
3. Elva24.8.2019 klo 12:38
Hain Iltiksen ajatuksella, että teen nopeasti muut tehtävät kuin koviksen ja leffaristikon alta pois, mutta yllättäen Kultin Tavis ottikin oman aikansa. Ja ensimmäistä kertaa jäi yhden ruudun aukko (oikeaan laitaan). En tiedä onko minulla virhe vai enkö vaan tunne sanaa.
Aloitan nyt Pallosen leffajutun - olen vähän niinkuin fani. Sekä Pallosen, että näiden elokuvien.
4. Elva25.8.2019 klo 09:15
Onpa hankalia kohtia Ekin ristikossa. Alku sujui mainiosti mutta pääkuvan kanssa on ongelmia. Oikeanpuoleiset nurkat ovat pahasti auki.
Piirrokset ovat aivan upeita. Hahmojen monipuolinen ilmeikkyys ja ihanan tragikoomiset tilanteet ovat huippuluokkaa. Tätä on ollut nautinto ratkoa, mutta nyt pidän tauon ja jätän vähäksi aikaa kypsymään.
Paljon kiitoksia laatijoille.
5. Tarja25.8.2019 klo 10:47
Ajattelin, että kyllähän kakspuolikas ristikko ratkeaa maaottelun seuraamisen ohella. Mutta ei onnistunut. Vasta kun urheilulähetys loppui, pystyi kunnolla keskittymään ristikkoon. Sen verran hankala se oli. Yksi tuttu sana oli saanut uuden hauskan vihjeidean, jonka MM toteutti loistavasti. Kelpaisi vaikka "Vuoden hauskimmat vihjeet" -kategoriaan. Kiva ristikko!
6. Eki25.8.2019 klo 10:50
Luultavasti MM:n idea.
7. O25.8.2019 klo 16:32
Pääkuvasta todella nokkelat sanat. Oivalluksista tuli hyvä mieli kaikenkaikkiaan. :)

Kiitos tekijöille!
8. Jiikoo28.8.2019 klo 15:38
Alkuunpääsy teki tiukkaa, mutta sitten alkoi löytyä palkitsevia juttuja vaikka kuinka! Hienoja harhautuksia. Numeroidut avainkirjainruudut ovat olleet koossa jo pitkään, mutta koilliskulman kokoon saaminen vaatii vielä päkistystä; neljän ruudun verran lyö yhä tyhjää. Pitäisiköhän ottaa lehti mukaan ”täysistuntoon”?

Kiitos mainiosta pläjäyksestä joka tapauksessa, EV ja MM!
9. O28.8.2019 klo 20:00
8. Jiikoo. Se oli minullakin viimeinen, joka täyttyi. Tsemiä! :)
10. Elva28.8.2019 klo 23:35
Ryhdyin jälleen tauon jälkeen yrittämään ristikkoa. Vielä jäi auki alalaitaa keskeltä sekä yksi piilokirjain oikealla keskellä. Muu on kovan työn tuloksena ok ja voipa olla, etten pääsekään pitemmälle.
11. Aree30.8.2019 klo 14:03
Täytyy luovuttaa. Oikea puoli aika tyhjä. Mitähän huomenna?
12. Jaska30.8.2019 klo 14:15
Huomenna normaalisyklin perusteella olisi vuorossa täyskolmonen. Tosin ainakin lähes sellainen oli tämä Ekin erheellisesti rankattu kakspuolonenkin. Jos se Areeta yhtään lohduttaa...
13. Elva3.9.2019 klo 08:44
Minulle jäi muutamia kysymyksiä tästä monella tavalla viihdyttävästä mutta vaikeahkosta ristikosta. Sain sen kuitenkin kovalla aherruksella täyteen.

1. Oikeaan laitaan keskelle päättyvä vs. vihje HAKIN PÄÄKAUPUNKI. En ole tällaisesta kuullutkaan, olisiko aukko sivistyksessä vai jokin kompa? Minulle muodostui risteävistä sekä mielikuvituksella HABAKUK, joka tietääkseni oli profeetta?
2. Alalaitaan keskelle päättyvä ps. vihje HUI HAI!. Minulla on HALUT, enkä ymmärrä yhteyttä.
3. Alalaitaan keskelle päättyvä ps. ratkaisusana PESÄKE, en ymmärrä vihjekuvaa, olisiko sotakalustoa vai esim. lämmitystarpeistoa? [Samassa yhteydessä oleva vs. UPOKAS oli minulle uusi tuttavuus.]

4. Ensimmäistä kertaa jäi minulta Taviksesta yksi ruutu tyhjäksi. Oikeaan laitaan päättyvän nelitavuisen vs. vihje USEIN ALEVAATTEESSA, minulla on HA-JA-HÄ-? Ratkaisusanani kolmannesta tavusta lähtevä ps. HÄ-TÄ-VA-RA.

Olisin kovasti kiitollinen selityksistä.
14. Tarja3.9.2019 klo 08:53
1. HA-BAKU-K
2. H-ALUT
4. KO-TI-VA-RA, HA-JA-KO-KO
15. Rampe3.9.2019 klo 08:54
Elva,
Luullakseni pääkaupunki on BAKU joka on keskellä HAK-kirjainrykelmää. Tämä vihje ja sen ratkaisu ihmetyttvät minuakin eniten.
Huissa ja haissa on H-alut.
Muita en muista, kun ei ole lehti saatavilla.
16. Jaska3.9.2019 klo 08:55
1. Kirjaimien HA ja K väliin pääkaupunki BAKU.
2. Hoot on lihavoitu, joten H-alut -> HALUT.
3. Sotilas valmiina tulitukseen pesäkkeen ampuma-aukosta.
4. Hajakoko ja kotivara.

Kiitos kiitollisuudestasi:)
17. Tarja3.9.2019 klo 08:59
Wikipedia kertoo: Ryhmän pesäke on paikka, johon asevoimiin tai puolustusvoimiin kuuluva ryhmän kokoinen joukko on sijoittunut. Jalkaväessä ryhmän pesäkkeen voi fyysisesti muodostaa tulikorsu tai muut tuliasemat, joihin ryhmä on sijoittunut. Tulikorsua kehittyneempi paremman suojan tarjoava pesäke on bunkkeri. Tällaisia bunkkereita on Suomessa nähtävissä mm. Salpa-linjalla.
18. Elva3.9.2019 klo 09:07
Rampelle ja Jaskalle vielä paljon kiitoksia.

Harmittaa, etten keksinyt HABAKUKia ja HALUTa, kun vielä sanat olivat minulla valmiina. Ikinä en taida näitä juttuja oppia.
Taviksessa taas olin kovin ylpeä kun keksin HÄTÄVARAn. Koska KOTIVARA on minulle outo sana, niin ei kamalasti harmita.
19. Elva3.9.2019 klo 19:35
Tarja, kiitos pesäkeselvennyksestäsi. Huomasin sen vasta äsken.
20. Tarja3.9.2019 klo 22:24
Lainaus: 5. Tarja 25.8.2019 klo 10:47
Yksi tuttu sana oli saanut uuden hauskan vihjeidean, jonka MM toteutti loistavasti. Kelpaisi vaikka "Vuoden hauskimmat vihjeet" -kategoriaan.

Tämä oli tietenkin pääkuvan alapuolella oleva rosvo sukka päässä, josta tuli AMAR.
21. Pulsu8.9.2019 klo 16:04
Vähän jälikijunassa olen, mutta mitä tuli oikean yläkulman vihjeisiin ' jakaa oikeuksia' , dollarisäkistä lähtevä alas ja pääkuvasta lähtevä vaakasuora lause.
22. Rampe8.9.2019 klo 16:22
Lakitupa, likvidit, toisaalta Vatasena.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *