KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 22/2022

10171. SK 22/2022

Elva3.6.2022 klo 23:39
Ykstähtinen Teemu Pallonen/Petri Kuhno täyttyi vaikeuksitta. Pertti Oskalan piilis sen sijaan oli hankalimpia mitä pitkään aikaan olen ratkonut. Suurella työllä sain kuitenkin monipuoliset ja -mutkaiset vihjeet selvitettyä.

Laatijoille kiitokset!
2. Tuikku4.6.2022 klo 00:09
SK tuli perjantaina puolilta päivin. Suunnittelin ratkaisevani piiliksen heti, mutta täytyi todeta, että suunnitelmat muuttuivat. Vaikka kuinka tarkkaan luin vihjeitä, sain yhden nelikirjaimisen ratkaisusanan pystyyn jonnekin alareunaan. Piti ottaa tukevat päiväunet. Olen ennenkin huomannut tupluureista olevan apua. Sitten taas kynä käteen. Vähitellen piilis alkoi täyttyä. Upeita vihjeitä. Viimeisinä ratkesivat vs17 ja ps15. Olipa haastetta. Kiitos Oskala.
3. PM4.6.2022 klo 09:23
Piilosanan parissa vierähti nyt aikaa ja oli miettimistä selvästi enemmän kuin viikontakaisessa. Ei mennyt todellakaan läpi heti. Oli monia pitkiä sanoja, joiden ja niiden vihjeiden tuottaminen vaikuttaisi olevan laatijan ominta alaa. Tässä viimeisenä ratkenneiden joukossa oli mm. ps7. tätä vihjettä ja sen vastaussanaa pidän tehtävän upeimpana vihje- vastaussanaparina, toiseksi nostaisin vihjeen vs19 ja sen vastaussanan.

Ristikko oli jälleen osoitus siitä, että yhden tähden ristikkokin voidaan laatia yleisimpiä ristikkosanoja varsin pitkälle välttäen, monipuolista sanastoa sisältäen.
4. Tamara4.6.2022 klo 14:25
Ei vain järki pelaa tuon vs11 kohdalla!
5. TKu4.6.2022 klo 15:34
Olipahan piilis! Illalla pitkän ja rankan päivän jälkeisessä koomassa keksin vain muutaman sanan. Tänään jatkoin pohdiskelua ja vähän kerrallaan sanoja löytyi. Juuri äsken tajusin sitten viimeisenkin, p2:n, jossa olin jumittunut ihan väärään teoriaan taidetta harrastavan varakreivin kanssa. Myös V13 ja V20 veivät kohtuuttoman paljon aikaa. Vaan nyt on tyytyväinen olo!

Ristikko oli tähtensä mukainen, mutta kuitenkin piristävästi erilainen. Pääkuvan hahmo lienee tuohinopsakki?
6. Yussuf5.6.2022 klo 07:12
Minulle tämänkertainen piilosana ratkesi selvästi viimeviikkoista helpommin. Mikä lie ollut että natsasi.
Viimeisenä ratkesivat kaksi googlea vaatinutta vihjettä.
Kiitos tästä. Tykkäsin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *