KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 18/2022

10128. SK 18/2022

Elva6.5.2022 klo 17:25
Lehti saapui perjantaina iltapäivällä, viimeksi torstaina ja sitä ennen lauantai-iltana. Ehkä pitää olla tyytyväinen, ettei jakelu sentään ole siirtynyt seuraavalle viikolle.

Vuokila/Kärkkäiseltä yksitähtinen. Piilis Oskalan keskivaikea, viimeisinä ratkesivat vs19 ja ps5.
2. paula7.5.2022 klo 12:45
No meille nro17 tuli tiistaina 2.5. ja numeroa 18 ei ole näkynyt.
3. TKu7.5.2022 klo 15:52
Kyllä minä niin mieleni pahoin, kun ei lehteä jaettu viikonlopuksi. En muista näin käyneen aiemmin kertaakaan sinä aikana, kun olen ollut tilaaja.
4. Pike7.5.2022 klo 16:13
Kai kirjastonne nettisivuilla on eMagz-palvelu. Sieltä minä aina tulostan ristikon ja piilosanan enkä tilaa kallista lehteä. SK on siellä vuorenvarmasti joka perjantai.
5. TKu7.5.2022 klo 17:12
Piken se pitää huudella ja päteä joka väliin. Tuntisikohan myötähäpeää vai ärsyyntyisikö vaan reilusti... Se nyt on kuitenkin varma, että Pike voi työntää eMagzinsä sinne, mihin aurinko ei paista, se kun ei mitenkään toimita postilaatikkooni lehteä, jota olen vailla.
6. kaplas7.5.2022 klo 17:39
eMagz näyttää ihan varteenotettavalta palveluita.
Tietysti tilaaja haluaa lehden postilaatikkoon.
Mutta, ristikon saa näinkin..
7. Tuikku9.5.2022 klo 15:58
Jos jokainen suhtautuisi Piken (Pike4) tavoin painettuihin aikakaus- ym. lehtiin, niin tuon vuorenvarmuuden saisi kyllä unohtaa. Tilaajien ja lukijoiden vähetessä lehden julkaisu loppuisi vähitellen. Mistäs sitten tulostat! Olen jo sen ikäinen, että muistan vuosikymmeniä sitten ilmestyneen esim. Hopeapeili-lehden, jolle kävi tähän tapaan. Sulautui johonkin toiseen lehteen. SK :lle en toivoisi käyvän näin. Vanhoina ihmisinä harkitsemme puolisoni kanssa tarkoin, mitä lehtiä tilaamme ja luemme. SK pysyy yhtenä suosikeistamme.
8. Jiikoo9.5.2022 klo 22:39
Komppaan vahvasti Tuikkua (7.)! Talouteemme ei sinänsä juuri muita erikseen tilattavia lehtiä kuin HS ja SK tulekaan, erinäiset jäsenmaksu- tms. rahoitteiset lehdet sitten asia erikseen. HS on ollut kestotilauksessa viitisen vuosikymmentä, SK:kin muistaakseni yli 40 v.

Ja paperi on minulle sanoma- ja aikakauslehtien ainoa oikea käyttöliittymä – tietokoneen tai mobiililaitteiden näytöltä en suostu lehtiä lukemaan kuin äärimmäisessä hädässä, vaikka olen opetellut koti-PC-maailman kansalaistaitoa yli kolmannesvuosisadan ajan.

Toisinajattelulle olkoon sijansa.
9. Hese10.5.2022 klo 10:44
Lehti tullut nyt kaksi kertaa peräkkäin vasta maanantaina.
10. Ylläpito10.5.2022 klo 11:10
Tänne päämajaan tuli myös eilen!
11. TKu10.5.2022 klo 18:32
Lehti jaettiin vihdoin eilen maanantaina ja tänään ehdin istahtaa sen ääreen. Piilis oli Oskalaksi tavattoman helppo, mutta erittäin hauska. Piilosanat piiloutuivat taitavasti, joko pitempiin rimpsuihin tai viimeisen päälle tiivistettyihin lauselmiin. Tykkäsin kovasti.

Ristikon kimppuunkin kävin taas mustekynän kanssa, kuten yksitähtiselle sopii. Ja tietysti töpelsin innoissani heti toisen sanan väärin, onneksi vain kahden kirjaimen verran. Yksi oudohko sana ja yksi ihan tuntematon sana muodostuivat automaagisesti risteävien sanojen avulla, joten kai ne oikein ovat.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *